• In lang vervlogen tijden was haar naam alom gekend.
    In uitgestorven tongen werd ze geprezen zowel als gehoond.
    Tot men haar mythe begon te vergeten.
    Eenzaam vanop Olympus keek ze toe,
    hoe Mens haar uit diens geheugen verbande
    terwijl Tijd zich steeds verder buiten haar zicht uit rok.
    Wanhoop nestelde zich in haar hart, dieper dan voorheen.
    Moed zonk in haar schoenen en Waanzin fluisterde haar melodieuze leugens toe
    om haar eigen gedachten te verdringen,
    tot enkel nog Wraak over bleef.
    En Wraak zou immer zoet zijn.


    In het oude Griekenland werd de mythe van Medea geboren; een befaamd tovenares die Jason en zijn argonauten hielp bij het veroveren van het Gulden Vlies. Haar grootste winst daarmee was echter het hart van Jason. Maar het hart is wispelturig, en toen Jason een betere partij op het oog had liet hij Medea hardvochtig vallen.
    Uit wraak schonk Medea haar man's nieuwe bruid een kleed als zoenoffer. Zodra die laatste zich echter met de stof omhulde, smolt het vlees weg van haar botten en poogde de verstoten vrouw haar zonen met Jason om het leven te brengen, om hen de kwade tongen te sparen, waarop ze in een kar, getrokken door draken naar berg Olympus vluchtte. Zonder haar weet bleef één van haar zonen in leven.
    Eeuwen later is Medea achter dit gegeven gekomen, lang nadat Thessalus' nazaten zich over de wereld verspreid hadden. Verteerd door hartzeer dat al die tijd in haar borstkas gebroed heeft is haar lust naar wraak groter dan ooit en Medea is vastberaden af te maken wat ze begonnen was.
    Geduldig heeft ze de gunst van Hades en Ares verworven, die haar hielpen een labyrinth the creeëren en verbergen op een andere dimensie. Hun enige wens in ruil hiervoor was te mogen meegenieten van haar meedogenloze poppenspel.

    Tien jongeren, de laatste nazaten van Thessalus, worden wakker in een kille, donkere kamer. Het enige dat ze vinden is elkaar, een zaklamp elk en een boodschap die meer chaos dan troost brengt.

    Als ratten in de val
    probeer maar te ontsnappen
    Maar weet; mijn alziend oog ziet al
    kan ik jullie verklappen
    Ga links en rechts en nog een keer
    want anders zie je nooit je vrijheid weer.

    Na wat doelloos rondgedoold te hebben komt één persoon tot de conclusie; ze zitten opgesloten in een labyrinth. En daar moeten ze zo snel mogelijk uit zien te raken.

    In dit RPG gaat het er echter een klein tikkeltje anders aan toe.
    Er is een verteller in het spel, die Medea vertegenwoordigt, en op elk moment een obstakel in het labyrinth kan zetten.
    Zien jullie de uitgang? Wat jammer dat de muren zich verschuiven, of plots een bloeddorstige harpij jullie de weg verspert.
    Levend uit het doolhof komen? Je kan altijd proberen.



    Rollen
    Kody Jaimes Arden • 25 • Gymleraar • York, Groot-Brittannië • Obeah
    Nora Jane Evans • 26 • Virago
    Rose Marie Bourgeois • 22 • Studente • Bordeaux, Frankrijk • Qrystallized
    Zion Wright • Enchantress
    Azlain
    Cédric Joaquín Middleton-Villanueva - 21 - Londen, Groot-Brittannië - Ricciardo
    Gwendolyn Sopia VetrovTulua - 20 - Rusland - Tulua
    Anja Hannelore Bauer • 24 • Spittal an der Drau, Oostenrijk • Novembermeisje
    Bruce Robert Yunker • 26 • Advocaat • New York, Amerika • Mahigan


    Invullen



    • Naam
    • Leeftijd [20-30]
    • Afkomst
    • Innerlijk
    • Uiterlijk
    • Geschiedenis
    • Extra


    Regels

    • Minimale posten van 250 woorden.
    • Zoals bij elke RPG; de algemene regels van Q.
    • OOC in het praattopic.
    • 16+ is toegestaan, vermeld dit a.u.b wel even aan het begin van je post en probeer het te beperken
    • Ruzies, vloeken, etc binnen de RPG mag, maar laten we het wel gezellig houden.
    • Nieuwe topics worden enkel geopend door Obeah of Virago, tenzij anders aangegeven.
    • Reserveringen blijven 2 dagen staan, daarna komt je plaats terug vrij.

    ER WORDEN GEEN RELATIES OP VOORHAND AFGESPROKEN.
    Wie broers/zussen, neven/nichten wil; graag even toestemming vragen.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2017 - 16:17 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ik heb de beginpost aangepast, wacht nog even op definitief antwoord van Hopps, en heb 1 reservering verwijderd.
    Dat betekent dus dat er nog twee rollen over zijn, mocht nog iemand interesse hebben. Raken deze niet ingevuld dan starten we woensdag gewoon met twee personen minder dan voorzien.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ik zou graag een man willen reserveren!


    "I thought this was the ocean, but it's a desert."

    Obeah schreef:
    (...)

    Weet je het zeker?


    Ja, sorry. :c Het is echt een leuke RPG maar ik heb nog een week of zes om 30 studiepunten binnen te slepen en mijn buitenlandreis verder te regelen, dus ik moet even prioriteiten stellen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Is er al een praattopic? Misschien is dat handiger, ik wil nl. dit topic niet volspammen met al mijn vragen en dingetjes.
    In elk geval, ik heb een zwarte Amerikaan nodig voor mijn rol (30), kan iemand me even helpen hiermee? Het liefst iemand die autoriteit en respect uitstraalt, maar tegelijkertijd er ook wel ruig uit kan zien.

    Edit: NVM.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2017 - 23:30 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik weet niet of ik al ingeschreven was, maar ik denk toch dat ik niet genoeg tijd heb om mee te doen, sorry.


    "I thought this was the ocean, but it's a desert."

    Enchantress schreef:
    Is er al een praattopic? Misschien is dat handiger, ik wil nl. dit topic niet volspammen met al mijn vragen en dingetjes.
    In elk geval, ik heb een zwarte Amerikaan nodig voor mijn rol (30), kan iemand me even helpen hiermee? Het liefst iemand die autoriteit en respect uitstraalt, maar tegelijkertijd er ook wel ruig uit kan zien.

    Edit: NVM.


    Ik dacht ook hetzelfde over een praattopic

    Ik ga vanavond speel- en praattopic openen.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ik maak m'n rol sowieso nog aan, maar vandaag misschien niet helemaal. Ben kapot. :'D


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik wil mijn rol ook nog steeds maken, maar ik heb er echt nog geen tijd voor gehad :c


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ik wil jullie personages ziennn

    speeltopic

    praattopic


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Zou ik een vrouw mogen?


    ''With all due respect, which is none...''

    Natuurlijk mag jij dat.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.


    Z I O N
    the good doctor

    ——NAAM
    Volledige naam:
    Zion Wright
    Pronunciation: [ ZY – on ]
          “highest point”
    Wright is a variation of “Wainwright”.

          Nickname: Z, Freud, Psych, Genius (in the negative sense of the word), Mr. Right (nameplay).

         
    ——LEEFTIJD
    Leeftijd:
          3O jr, jarig op 29 november,
    sterrenbeeld is Sagittarius.


    BEING ENTIRELY HONEST WITH ONESELF
    IS A GOOD EXERCISE.







    ——INNERLIJK
          “ He was my favorite type of chaos, confusingly dragging me into his hazardous world, revealing the hysteria of my soul.
          Still to this day, he is my favorite type of madness. “


    In de afgelopen jaren heeft zijn persoonlijkheid een enorme metamorfose ondergaan. Zo is er van de ongeduldige, rebelse tienerjongen vrijwel niets meer te bekennen. In deze plaatsen zijn geduld, begrip en zorgzaamheid in de plaats gekomen. Het is een man die de problemen van enig ander aanhoort en mocht dit nodig zijn, advies geeft. Zion is een man die erg veel respect opbrengt voor vrouwen, waardoor hij nooit ofte nimmer hen met een hand (op slechte wijze) aan zal raken. Hij heeft een verschrikkelijke hekel aan mensen die het vrouwelijke ras gebruiken als vuil en hen niet meer dan dat aanzien. Ze verdienen, net als mannen, respectvol behandeld te worden. Om deze reden vermeldt hij vrouwen vaak met, “miss”, “lady”, of enig andere variant daarop.
          Wanneer hij zijn mond opent, praat hij altijd op een kalme manier, het is dan ook geen man die veel scheldt of vulgaire gebaren met zijn handen maakt. Dit was vroeger echter wel anders het geval, vooral als hij onder invloed was van drugs. Dan was hij absoluut niet op zijn mondje gevallen—— maar gelukkig dat dit nu anders is, hij wilt er zelfs niet naar kijken. Verder ziet hij er wellicht zelfverzekerd uit, maar dit is echter alles behalve waar. Hij heeft een laag zelfbeeld, iets wat hij in feite al jaren heeft, zo lang hij zich kan herinneren. Een leuke jeugd heeft hij dan ook niet gehad, wat eraan meehelpt dat hij zo geworden is. Deze man is een ongelooflijke einzelgänger, wat concludeert dat hij alles, maar dan ook alles, opkropt. Dat rest natuurlijk niet aan het feit dat hij wel met mensen om kan gaan, hij doet zich eveneens voor als een sociale man die de klus wel even kan klaren.
          In de liefde verandert hij echter helemaal, want wanneer hij wellust ervaart, zal hij al snel dominant worden. Dit kan hij niet veranderen en ook al zou hij dit willen, als hij terug helder kan denken, faalt dit als hij zich opgewonden voelt. Dit is namelijk een hevige emotie die hij nog altijd niet onder de knie kan krijgen en daarbij schaamt hij zich redelijk voor het feit dat hij ervan houdt vrouwen te vertellen wat te doen—— in zo’n situatie. Op dat vlak neemt hij ook wat hij wilt, de “wellustige mist” zal hem dat wel duidelijk maken. Zion is alleen blind voor wanneer iemand met hem flirt, of hij wilt dit simpelweg niet zien—— waardoor hij zich dom voordoet. Hij weet namelijk dat, als hij het laat merken, dat hij nerveus kan raken en dan wordt het driedubbel niets. Jaloers raakt hij daarentegen wel gemakkelijk,, maar enkel en alleen als er een bepaalde band is gevormd—— dan kan hij erg bezitterig reageren, hoewel hij het niet uit zal leggen aan iemand of überhaupt toegeven.

    OUT OF YOUR VULNERABILITIES WILL COME YOUR STRENGTH.


    ——UITERLIJK
          “His eyes were green like pine
          and I guess you could say I got lost in the woods.”


    GEZICHT
    ⊱      Hij heeft een redelijk sterke kaaklijn en vrij hoge jukbeenderen, wat vaak op te merken valt doordat hij zichzelf regelmatig bij kapt. Zijn lippen hebben een iets lichtere kleur dan zijn huid, al valt dat niet zo te merken tenzij je er expres op gaat letten.
    Zion heeft een donkere, bruine huidskleur, maar de kleur van zijn smaragdgroene ogen steken hier mooi bij af. Het lijkt soms alsof deze ogen recht door je heen schijnen te boren, waar z’n gesprekspartner zich naakt en weerloos door kan voelen. Hoewel hij een onbereikbare, geheimzinnige expressie heeft, kan hij ondanks dat ook een uiterst charmante blik hebben, al moet hij hier wel zijn best voor doen. Het zal dan ook niet vaak gebeuren. Boven zijn ogen hebben de wenkbrauwen een donkere kleur en zijn ietwat borstelig.
    Qua haar is het heel gemakkelijk, op het moment is hij namelijk kaal, wat hij gemakkelijker vindt dan het kapsel die hij vroeger had. Zoals verwacht is, zijn z’n haren zwart van kleur.
    LICHAAM
    ⊱      Zion’ lichaamsbouw kan lang, breed en gespierd genoemd worden. Dit laat hij echter amper zien, want hij verhuld het in nette pakken en je zal hem niet zo snel in iets anders zien. Behalve ‘s nachts, gezien hij dan halfnaakt slaapt, maar de laatste jaren heeft niemand dat geluk gehad.
    Hij is zo tegen de 1.85M aan en neemt een stiekeme genoegdoening om over anderen uit te torenen. Echter, de man zal niet zo snel iemand intimideren hiermee, hij gaat liever analytisch te werk mocht het nodig zijn. Zion zorgt goed voor zijn lichaam, sport regelmatig waardoor zijn conditie op peil is, en verzorgd zichzelf zodat hij zich fris en hygiënisch voelt.
    EXTRA
    ⊱      Qua tatoeages en piercings heeft hij alleen wat tattoo’s op zijn lichaam versierd, waarvan mensen niet hadden verwacht dat hij het überhaupt zou hebben. Ze komen niet alleen uit zijn chaotische jeugd, maar tevens uit de nieuwe periode die hij ingeslagen is. Hierdoor hebben ze stuk voor stuk een eigen betekenis die hij niet snel kwijt zal spelen aan een ander, of sowieso snel zal laten zien. Het voelt namelijk naakt aan wanneer hij dit doet, want dan hoort hij een stukje van zijn ziel te openen.
    Zijn kledingkeuze gaat, zoals eerder beschreven, voornamelijk naar nette pakken die blauwe kleuren hebben of simpelweg zwart zijn. Thuis houdt hij eerder van een soepele spijkerbroek en wit t-shirt, hij is eigenlijk vrij gemakkelijk hierin, maar zoals vroeger zal het niet meer worden. Verder let hij er wel echt op dat hij ten alle tijden, behalve ‘s nachts, presentabel is.



    _________________________________________________
    [      STOP BEING AFRAID
    OF WHAT COULD GO WRONG
    AND FOCUS——
    ON WHAT COULD GO RIGHT.

    _________________________________________________

    ——GESCHIEDENIS

    Familielid: Naam | mother • Onbekend
    Naam | father • Onbekend
    Naam | sister • Onbekend
    Naam | sister • Onbekend
    Naam | grandmother • Onbekend
    Zion is opgegroeid in de achterwijken van de grote stad Chicago. Hij heeft lieftallige ouders gehad, maar zijn jeugd was geen pretje. Het was al snel duidelijk dat hij een intelligente jongeman was, maar zijn ouders hadden niet het geld of het IQ om hem daarin te stimuleren. Daarbij moest hij regelmatig voor z’n jongere zusjes zorgen, aangezien zijn ouders meerdere banen hadden, waardoor ze hen amper te zien kregen.
          Hij haalde zijn high school diploma wel, maar de toekomst leek uitzichtloos en Zion verviel in dezelfde gewoontes als zijn familie. Deze waren zeker niet goed, het was moeilijk om een baan vast te houden, hij ging met de verkeerde mensen om en kwam terecht in de drugs en drugshandel.
          Zion leefde meer in het moment en hield geen rekening met de toekomst. Nadat zijn zwangere vriendin overleed aan een drugs-overdosis, iets wat hij op hetzelfde moment maar net overleefde, besloot hij zijn leven om te draaien. Hij wist een baan te krijgen in een supermarkt en ging naar een lokale college om psychologie te studeren.



    ——EXTRA
    ☼      Likes:
          klassieke muziek,
    ☼      Dislikes:
          leugens,
    ☼      Dwang— ofwel verslavingen:
    ☼      Trekjes:
    ☼      Guilty pleasures:
    ☼      Geheimen en/of angsten:
    ☼      Talen:
    ☼      Bloedtype: B
    ☼      Geloof: Christelijk, hij draagt een witte rozenkrans in zijn jaszak mee.
    ☼      Geaardheid: Closeted bisexual

    [ bericht aangepast op 30 nov 2017 - 21:43 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    -MT-


    Credendo Vides