Hoi Q,
Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten begint morgen NaNoWriMo, en zoals waarschijnlijk ook wel een aantal van jullie weten, heb ik een tijdje geleden een manuscript geschreven voor een YA. Nou is het al maandenlang de bedoeling dat ik dat aanpas en weer terugstuur naar de uitgeverij, maar ik ben een sukkel die zichzelf slecht kan motiveren, dus ga ik de tweede versie voor mijn verjaardag (25 november) eruit knallen, want ik werk eigenlijk het best onder onmogelijke tijdsdruk. Dit is wat het middelbare schoolsysteem met me heeft gedaan.
Maar omdat ik mijn uitgevers het liefst niet vers-van-de-slaapgebrek-pers dingen wil voorschotelen, ben ik eigenlijk nog op zoek naar proeflezers die tegen het einde van november tijd hebben om het hele manuscript te lezen en er inhoudelijke kritiek op willen geven. Even wat info op een rijtje, want ik houd van lijstjes:
[list]
[*] Ik gok dat het uiteindelijk ergens tussen de 40.000 en de 60.000 woorden lang is
[*] Zoals de meeste YA's is het geschreven in de eerste persoon ('ik-persoon')
[*] Mijn doel is om het de 24ste naar de proeflezers te sturen
[/list]
Dus, zijn er hier mensen die het leuk lijken om me te helpen? Dan heb ik hier nog een lijstje, zoals van die vacatures op het internet :
[list]
[*] Je hebt aan het einde van november genoeg tijd om het hele verhaal te lezen en kritiek erop te geven (dus doe het jezelf niet aan als je dan tentamens/examens/andere amens hebt)
[*] Je bent goed in inhoudelijke, opbouwende kritiek te geven op verhaallijn, personages, en vertelling (spelling- en grammaticafoutjes hoef je dus niet te noemen, maar verder is opbouwende kritiek op alles welkom) en in aangeven wanneer het verhaal je te pakken had (en wanneer natuurlijk niet)
[*] Je voelt je er comfortabel mee om mij je emailadres te geven, want ik stuur het document door via email
[/list]
Nou, jongens, ik ben benieuwd! Nu nog even drie weken weinig slapen en veel schrijven. Moet lukken.
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.