Laufestyle. Live, love, lau. Loungen met Lau. Lau-ter leuke iets-met-l. Het laurierblad, en dan met van die laurierkransjes om alle titels op de website.
Iets wat mij altijd heel erg naar blogs toe trekt, zelfs als ik niets van de auteur weet, is een erg slim gevonden naam. Puns of dubbele betekenissen zijn nog beter! Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat je mijn suggesties van hierboven zou moeten gebruiken, maar je zou eventueel nog eens kunnen brainstormen. Hoewel ik Lau Lifestyle overigens ook goed vind - bij gebrek aan woordspeling, is gewoon een duidelijke, korte naam meestal het beste. Daar kan in ieder geval geen verwarring over ontstaan en je trekt het juiste publiek.
Verder is alles wat hierboven al is gezegd absoluut waar. Maak de lay-out overzichtelijk, want ik word er soms een beetje tureluurs van als ik eerst vijf minuten de pagina moet bestuderen voordat ik het knopje naar de volgende vijf blogposts vind, omdat het gewoon zit verstopt onder een hele berg aan (individueel vast heel leuke, maar allemaal samen enorm verwarrende) wild gekleurde friemeltjes en frutseltjes en widgets. En wees consequent met wanneer je post! Extra berichten zijn oké (hoewel je mensen ook niet wilt volspammen), maar een bericht laten wegvallen is meestal niet goed, tenzij je van tevoren aankondigt dat je op vakantie gaat of zo. Dat is overigens wel een beetje een vreemd ding voor mij om te zeggen, want me aan een bepaald ritme houden met het posten van dingen is waar ik zelf altijd op stukloop, haha. Het kan ook zinvol zijn om echt aan te geven wat je lezers precies kunnen verwachten op welke dag. Lifestylen en reizen op maandag, filmreviews op vrijdag, zoiets. Je kunt daar best een keer van afwijken, maar dan is het niet iedere keer een volkomen wildcard, en zelfs als je dan over meerdere onderwerpen post, schrik je lezers niet af doordat ze echt helemáál geen idee hebben wat ze kunnen verwachten.
Oh, en mocht je ooit een recept posten, probeer het dan alsjeblieft niet origineel en interessant te maken door je hele levensverhaal te relateren aan chocolate chip cookies. :'D Er zijn vast mensen die dat geweldig vinden, maar het is een trend van kook- en bakblogs die ik nooit zal begrijpen. Ik ben daar voor het recept, niet omdat ik graag langs je 5k essay wilde scrollen over hoe je moeder haar bagage kwijtraakte toen ze naar China vloog en vervolgens niets te eten had omdat ze blijkbaar licht racistisch is en alleen Amerikaans eten geschikt vindt voor consumptie, hoe fascinerend dat verhaal ook is.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan