• Hallo iedereeeeeeen,

    Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die mij kunnen helpen met iets. Zoals sommigen van jullie weten, speel ik al een hele tijd in een Schotse band met alles er op en er aan...Elk jaar organiseert deze band een Quiz, gevolgd door een lekkere BBQ. Zo ook dit jaar. De man die de Quiz echter in elkaar heeft geflanst, heeft de lat echt veel te hoog gelegd. Er waren ongeveer 6 groepjes dat telkens 5 à 6 mensen telden. Het groepje waar ik mee in zat, werden uiteindelijk voorlaatste en dat terwijl we vals hebben gespeeld door dingen op te zoeken met onze smartphones. Don't judge us! :W

    Nu heb ik dus voorgesteld om volgend jaar de Quiz over te nemen zodat iedereen er wat aan heeft aangezien de vragen echt veeeeeel te moeilijk waren. Nu wil ik graag wat ideetjes op doen. Zoals wat voor thema's kan ik bijvoorbeeld aan bod laten komen of als iemand soms nog leuke ideetjes heeft om deze quiz aangenaam en leuk te maken, dan hoor ik het graag.

    Zo heb ik bijvoorbeeld al de volgende thema's:

    Film en televisie
    Muziek
    Dieren (Dit is een kruiswoordraadsel)
    Sport
    Waar of niet waar-vragen
    Herken de Celeb (Een fotoronde met verknipte afbeeldingen)


    Elke ronde telt 15 vragen...Dus als je leuke vragen hebt voor bovenstaande thema's of eventuele nieuwe thema's mag je dit altijd zeggen. Ik heb wat rondgekeken op het internet maar ik wil ook vragen hebben die niet te voor de hand liggend zijn en ik wil ook originele en/of grappige vragen. Ze mogen ook moeilijk zijn want sommige leden van onze band zijn echt belachelijk slim en weten practisch alles.

    Een collega van me raadde ook aan om op elke tafel een potje met M&M's te zetten zodat mensen hier van kunnen eten. Op het einde van de avond moet ik dan vragen hoeveel M&M's er in het potje zaten en diegene die er het dichtst bij zit, krijgt een aantal extra punten. Dit leek me echt wel grappig om te doen omdat niemand dit verwacht.

    Dus ja, als je mij kan helpen met iets dan hoor ik het graag. Quizlet is namelijk echt wel the place to be als het om creativiteit en quizvragen gaat. ^-^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik weet niet zo meteen vragen, maar dat van die M&M's vind ik wel geniaal!
    Als me iets tebinnen schiet, drop ik het hier nog wel ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb een keer meegedaan aan zo'n quiz.
    Wat betreft muziek toonden ze verschillende platenhoezen en er moest zo geraden worden wie de band was of hoe het nummer heette. Ook kregen we instrumentale filmmuziek te horen (waar normaal in gezongen wordt) en die losse liedjes moesten we ook raden.

    Kun je daar wat mee?


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Eggsy schreef:
    Ik heb een keer meegedaan aan zo'n quiz.
    Wat betreft muziek toonden ze verschillende platenhoezen en er moest zo geraden worden wie de band was of hoe het nummer heette. Ook kregen we instrumentale filmmuziek te horen (waar normaal in gezongen wordt) en die losse liedjes moesten we ook raden.

    Kun je daar wat mee?

    Dat denk ik wel. Ik moet alleen ook navragen of dit haalbaar is. (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Misschien kan je er een ronde in gooien, gebaseerd op jongens tegen de meisjes? Je weet wel, 'als een man moest kiezen, gaat hij dan voor een vrouw met een piercing of een tattoo?' Dat soort vragen doen het meestal redelijk goed (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Voor liedjes zou je eventueel liedjes instrumentaal kunnen laten afspelen. Of misschien kun je mensen een briefje geven en ze het liedje laten neuriëren voor hun teamgenoten. Als ze dan het liedje raden, hebben ze twee punten verdiend of iets.
          Muziek trouwens zou je ook eventueel tussen alle vragen door kunnen doen. Dus dat je tussen de categorieën door even een muziekje doet, voor de afwisseling snap je?

    Je zou ook een spel Geen ja/geen Nee kunnen doen? Of eventueel net als het spel 30 seconds een briefje maken van 5 woorden, en dan moeten ze binnen 30 secondes zoveel mogelijk woorden raden.

    Oh en dit kwam ik tegen toen ik op waar of niet waar-vragen zocht. En ik vond hem heeeeeeel toepasselijk vanwege de M&M's (':

    Groene M & M's zijn een seksueel stimuleringsmiddel. Waar of niet waar?


    Het gerucht over de opwekkende eigenschappen van de groene chocolaatjes leeft vooral in de VS. De fabrikant ontvangt daar naar eigen zeggen regelmatig verzoeken van klanten voor pakjes met uitsluitend groene M & M's. Volgens Mars, eigenaar van M & M's is het verhaal niet waar.


    En deze vond ik persoonlijk leuk:
    De naam "Wendy" is in 1904 bedacht voor het toneelstuk "Peter Pan". Waar of niet waar?

    Raar maar waar. De Amerikaan J. M. Barrie schreef aan het begin van de 20e eeuw het toneelstuk 'Peter Pan'. Toen hij een naam nodig had voor een van de hoofdpersonen, greep hij terug op een bijnaam die iemand hem in zijn jeugd had gegeven: Fwendy-Wendy.
    Barrie liet 'Fwendy' vallen en noemde de hoofdpersoon Wendy.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 17:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Er zitten al wel leuke dingen tussen ^-^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Voor waar of niet waar:

    Mangos hebben neuzen. Waar of niet waar?

    Dit is waar c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered