Ik ben nooit gegaan naar mijn introductiedagen. En dan merk je toch wel dat mensen in de klas toch idd al een beetje groepjes hebben gevormd. Plus, bij ons in de klas was er iets van het 'bomenlied'? Dat werkt echt zo vaak gezongen en ik stond erbij van: Jup, ik ben de enige die het niet kent.
Ik heb het op zich niet als hinderlijk ervaren, ik sprak mensen later wel aan, vooral via groepsopdrachten. Maar ik merkte dat mensen die op de introductiedagen waren geweest al veel meer aanspraak hadden door de school heen. Plus daardoor had ik soms het gevoel dat ik ergens een beetje achteraan liep.
Maar goed, je moet voor jezelf weten wat je het fijnste vind, dat introduceren komt toch wel, of het nu op school of tijdens die dagen is. Kies voor jezelf wanneer je je daar het gemakkelijkst bij voelt, en ook wanneer je het echt gaat doen. Als je wacht tot school, en introduceert nog niet - omdat je niet durft of zo - dan zit je nog alleen. (Dat klinkt heel hard volgens mij, maar zo bedoel ik het echt niet,)
It's never gonna happen, Guys.