• Sinds deze week ben ik begonnen met mijn zomerbaantje bij de thuiszorg. De thuiszorg zelf vind ik onwijs leuk om te doen, maar de planning staat mij onwijs tegen. Ze hadden mij een planning beloofd twee weken voordat ik zou moeten beginnen. Helaas doen ze dat niet waardoor ik pas een dag van te voren te horen krijg dat ik de volgende dag vervolgens mag gaan werken terwijl ik dan al iets gepland heb wat ik weer mooi mag afzeggen. Ze zeggen dat ze daardoor ook zomerkrachten hadden aangenomen zodat ze dit kunnen doen, maar ze hadden mij iets anders gezegd. Als ik dit geweten had, had ik nooit dat contract ondertekent, want ik heb nog een baantje er naast en door dit heb ik bijna geen vrije tijd meer...

    Ik wil zo graag van mijn baantje af (huil)

    Sorry voor het gezeur, maar het zit gewoon nu in mijn hoofd en ik ben super gefrustreerd nu.

    Herkenbaar, ik mag ook zo ongeveer elke dag op komen draven op m'n werk...
    Echt vervelend! :c


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Staat het in je contract?

    Anders kun je het gewoon ontkrachten als het anders gaat. Daarnaast kun je toch opzeggen?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    Staat het in je contract?

    Anders kun je het gewoon ontkrachten als het anders gaat. Daarnaast kun je toch opzeggen?


    Het probleem is dat ik het nergens in mijn contract zie staan en ik las dat ergens dat als je werkgever er niet mee eens is, dat je gewoon dan moet blijven werken. Ik kan ook niet maken om niet op te komen dagen, dan zijn de mensen die hulp nodig hebben met het huishouden de dupe er van.

    Huh. Maar als je mondeling bent overeengekomen dat de planning twee weken van te voren er zou zijn dan hoort dat ook bij de overeenkomst.

    Ik zoek het even op momentje


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Een arbeidsovereenkomst, met jouw handtekening en die van je werkgever, is niet verplicht. Ook mondelinge afspraken zijn geldig. Jouw werkgever is wel verplicht om de afspraken die hij met jou maakt op papier te zetten. Jij hoort een kopie van die afspraken te krijgen. Krijg jij de afspraken niet op papier dan kun je die afspraken het beste zelf schriftelijk bevestigen: jij schrijft jouw werkgever welke afspraken gemaakt zijn en zet jouw handtekening daar onder. Vraag jouw werkgever dan om die brief te ondertekenen.

    Je werkgever is aansprakelijk

    Als je werkgever deze informatie niet schriftelijk wil geven of als de informatie niet klopt, dan is hij aansprakelijk voor de eventueel daardoor veroorzaakte schade.


    Van https://www.fnv.nl/themas/contract/arbeidsovereenkomst/


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Van https://www.fnv.nl/themas/contract/arbeidsovereenkomst/


    Het andere probleem is dus, degene die dat gezegd heeft is sinds deze week 3 weken op vakantie. Dus ik kan niet echt iets hiermee of ik moet nog 2 weken lang wachten, maar dan zit al de helft van mijn zomerbaantje erop.