• Geen idee waar ik deze moest plaatsen, sorry als ie verkeerd staat (cat)

    Hallo,
    Ik heb een vraagje. (goh)
    Ik ben recent gestopt met de pil, gewoon omdat ik benieuwd was wat mijn lichaam zonder zou doen.
    Na het stoppen met de pil werd ik meteen ongesteld, 'pil ongesteldheid' dus. Maar ik ben nu volgens de officiële cyclus 14 dagen te laat. Ik weet niet precies wanneer ik ben gestopt met de pil, maar ik denk dat het nu ongeveer 44 dagen is.

    Zwanger kan ik niet zijn, of het kind zit 5 maanden na uitrekendatum nog steeds te chillen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik ga over week op vakantie en begin zo langzamerhand een beetje bang te worden dat het precies daarin gaat vallen. Ook omdat ik niet weet hoe mijn ongesteldheid is na ruim 6 jaar aan de pil..


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Volgens mij duurt het na het stoppen van de pil slikken altijd een hele tijd voor je lichaam weer gewend is aan het natuurlijke ritme. (: En als je het niet vertrouwt, zal ik langs de huisarts gaan.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik ben een tijdje geleden ook gestopt met de pil en bij mij duurde het ook wat langer voor ik weer ongesteld werd. Volgens mij is dat heel normaal, je lichaam moet weer even wennen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Toen ik zelf stopte met de pil had ik eerst mijn stopweek. Daarna duurde het ruim drie maanden voor ik pas echt ongesteld werd.. Daarna duurde het zelfs nog ruim een jaar voordat het eindelijk regelmatig begon te worden..
    Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken (:


    Stop holding me under and let me breathe.

    Je cyclus kan wat ontregeld zijn nu je gestopt bent met de pil (wordt ook wel ontpillen genoemd) en het kan even duren voor deze weer goed terug op gang is. Mocht het echt te lang duren kun je eventueel een belletje doen naar de huisarts.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Bij de pil kan het bij sommige mensen lang duren voordat ze weer ongesteld worden. Vooral na het lange gebruik van de pil. Je lichaam raakt eigenlijk verward. De richtlijn kan van een maand niet ongesteld tot zelfs 6 maanden. Gemiddeld zijn vrouwen ong. een maand tot 3 maanden niet ongesteld. Je hoeft er niet raar van op te kijken (:


    Shoganai i ne~

    Wauw, ik wist helemaal niet dat je na het stoppen met de pil zo lang niet ongesteld wordt of zo lang onregelmatig blijft.
    Ik heb nog vier pillen en dan ga ik stoppen, dus ik ben benieuwd, maar handig dat ik dit nu al weet anders zou ik na drie maanden niet-ongesteld-zijn hebben gedacht dat ik zwanger was :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Doordat je lichaam gewend is geraakt aan je pil, kan dit inderdaad wel voorvallen. Maar iedere persoon reageert er anders op, sommige kunnen ongesteld raken meer dan 1x in de maand en sommige duurt het inderdaad een aantal maanden. Als je je echt zorgen maakt kan je, zoals eerder gezegd, eens langs de dokter gaan. Normaal regelt je lichaam het na een tijdje dat ze iedere maand door komen c:


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Ringwraith schreef:
    Wauw, ik wist helemaal niet dat je na het stoppen met de pil zo lang niet ongesteld wordt of zo lang onregelmatig blijft.
    Ik heb nog vier pillen en dan ga ik stoppen, dus ik ben benieuwd, maar handig dat ik dit nu al weet anders zou ik na drie maanden niet-ongesteld-zijn hebben gedacht dat ik zwanger was :')


    Snap ik, de mens zit soms vreemd in elkaar.. Het kan ook soms dat je zeer moeilijk zwanger raakt na het stoppen met de pil en andere raken net te vlug zwanger.. Hangt er van af hoe je lichaam reageert... Wel, volgens mijn leerkracht alle sinds maar zij was vroedvrouw dus c:


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Kiliphilia schreef:
    (...)

    Snap ik, de mens zit soms vreemd in elkaar.. Het kan ook soms dat je zeer moeilijk zwanger raakt na het stoppen met de pil en andere raken net te vlug zwanger.. Hangt er van af hoe je lichaam reageert... Wel, volgens mijn leerkracht alle sinds maar zij was vroedvrouw dus c:

    Ja, zoiets had ik inderdaad ook meegekregen. We gaan het zien. Ik heb geen haast. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Ja, zoiets had ik inderdaad ook meegekregen. We gaan het zien. Ik heb geen haast. :'P


    Hihihi c:


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Het kan best zijn, zoals anderen hier al zeggen, dat je cyclus ontregeld is en tijd nodig heeft om te herstellen.
    Ik heb al nagevraagd bij mijn huisarts over hoe en wat als ik met de prikpil zou stoppen en daar werd gezegd dat het van één maand kan variëren tot tien maanden voordat "alles weer werkzaam" is.


    26 - 02 - '16