Hoi hoi iedereen!
Vandaag ben ik een blije vrouw! Want ik tel al een tijdje af naar mijn vakantie. Ik had een tijdje geleden een dag verlof, in mei, maar dat werd toen helemaal door omstandigheden in beslag genomen. Ik was toen eigenlijk al wat overwerkt en sindsdien is dat alleen maar erger geworden. Dus ik ben zo blij dat volgende week mijn vakantieperiode begint! Die 3 weken gaan maar al te snel voorbij zijn.
Maar gisteren zat het geluk in een onverwacht hoekje, op een maandagmorgen nog wel! Ik was helemaal vergeten dat ik vandaag, 11 juli, niet moet gaan werken. Lang leve de Vlaamse overheid! Vandaag is het dus de feestdag van de Vlaamse Gemeenschap. Dat is de dag waarop de Guldensporenslag wordt herdacht, een slag tegen de Fransen (in 1302) die de Vlamingen gewonnen hebben. Een dag waarop de gewone Vlaamse burger/boer de Franse ridders overmeesterden. Ik vind dit ook een van de interessantste verhalen uit de geschiedenis. En aangezien de Vlaamse overheid dit heeft aanvaard als officiële feestdag, hebben alle werknemers voor de Vlaamse overheid vandaag verlof. Eén keer raden in welke sector ik werk! Yay! *O*
Dus vanmorgen vroeg ben ik al begonnen met huishoudelijke taakjes. Trots op mezelf!
Zo meteen ga ik nog met mijn moeder winkelen. Wat eigenlijk ook echt nodig is, oeps!
Amuseren jullie jezelf vandaag?
En om af te sluiten in het thema van de Guldensporenslag: schild en vriend!
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury