• De zesjarige Tijn, die bekend werd door zijn nagellakactie bij Serious Request van 3FM, is overleden. De jongen leed aan hersenstamkanker.

    Tijn heeft meer dan 2,5 miljoen euro binnengehaald toen hij tijdens Serious Request in Breda tegen betaling nagels van mensen ging lakken. Het doel van die actie was gezinnen steunen die door rampen of conflicten uiteen zijn gevallen.
    Op de website van 3FM staat een bericht over het overlijden van Tijn:

    "Tijdens 3FM Serious Request in Breda hebben we Tijn mogen leren kennen als een lief en speels mannetje met een bijzonder warm hart. Hij meldde zich, samen met zijn vader, bij de brievenbus van het Glazen Huis met een bijzonder groot gebaar.

    Met zijn ongekende en vertederende enthousiasme, onschuld en onzelfzuchtigheid inspireerde hij miljoenen mensen om in actie te komen en samen een verschil te maken. Hij zette Nederland in beweging en bracht letterlijk het hele land bij elkaar. Met zijn nagellak-actie gaf hij duizenden kinderen een toekomst, terwijl zijn eigen toekomst zo onzeker was."


    Onlangs startten cabaretier Youp van 't Hek en presentatrice Wendy van Dijk de actie Lak door Tijn om geld in te zamelen voor nieuwe behandelmethoden in Nederland en kinderen met dezelfde ziekte als Tijn een kans te geven. Er is een nagellaklijn gestart en Tijn koos de vier kleuren uit. Die actie heeft al een miljoen euro opgebracht.

    In april verleende paus Franciscus nog de apostolische zegen aan Tijn. De paus was benaderd door een Nijmeegse pastor, die onder de indruk was geraakt van de nagellakactie van het jongetje.


    Ik vind dit echt zielig. Ik was geen fan van 3FM of het Glazen Huis, maar wat hij deed vond ik echt een superleuke actie en ik had hem echt gezondheid gewenst.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb dat filmpje van 3FM net zitten bekijken En ik had echt tranen in mijn ogen. Dat hij zacht mag rusten. (heart2)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ah... ):
    Ik vind dit echt erg. Rest in peace, Tijn


    26 - 02 - '16

    Ik vind dit echt zielig :(
    Ik vond die hele actie zo geweldig
    Rust zacht tijn


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ja, ik heb dit net tussen m'n nieuws gezien. Ik heb echt eventjes gehuild.
    Verschrikkelijk hoe zo'n mooi kind zo jong moet sterven. Prachtig wat hij heeft gedaan. Ik zal hem niet vergeten.
    Misschien dat het me extra raakt, omdat mijn broertje 7 jaar is. Zo jong nog. Ik kan me niet voorstellen dat hij zou overlijden. Dat is verschrikkelijk.

    Tijn is een bijzonder kind en hij heeft iets prachtigs gedaan.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik kreeg er echt weer kippenvel van. (no_chears)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Zo jammer. :c Maar wel heel mooi dat zijn actie zoveel heeft opgeleverd. Knap gedaan van hem.


    Ik wil een tuin vol egels