• Show je wat? Ja. Planten. Weet je wel die groene dingen die je in een kamer neer zet (of de tuin idc) om de shit een beetje op te leuken, mooier te maken. Als je nu nog niet vind dat ik een complete debiel ben lees dan vooral verder!

    Ik ben echt dol op planten en bloemen en ben langzamerhand bezig om een kleine groene familie te creeeren in mijn kamer. Ik vind het zo gezellig staan en ik word er zo blij van. Nu vroeg ik me af of er meer Q'ers zijn die wel van een groene bro in hun huis houden. Ben jij iemand die ze misschien vaak vergeet, en hangt je kleine plantje er een beetje slap bij? Of geef je zo veel om je planten dat ze hun eigen naam en personality hebben gekregen? Heb je juist groene vingers of gaat alles wat je aan raakt dood? Share het hier! Geen plantendiscriminatie, ook nepplanten zijn welkom. Dussss Q, post je planten, bloemen etc! SHOW ME WHAT YOU'VE GOT! (flower)

    Tips, tricks en aesthetics pics zijn ook allemaal welkom!

    -Ik update zelf soon met mijn planten-

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 13:30 ]


    The truth is out there.



    Vooral cactussen


    26 - 02 - '16

    Morii schreef:



    Vooral cactussen


    Oeh die is leuk! En cactussen zijn lekker makkelijk. Heerlijk! De kitteh lijkt ook wel bro's te zijn met de plant. :'D


    The truth is out there.

    Ik heb niks met planten. Ze gaan altijd dood bij mij :'D
    Ja, zelfs cactussen blijven niet in leven (cat)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik had drie schattige cactussen, maar ze zijn doodgegaan. (no_chears)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 14:18 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Cosmonaut schreef:
    (...)

    Oeh die is leuk! En cactussen zijn lekker makkelijk. Heerlijk! De kitteh lijkt ook wel bro's te zijn met de plant. :'D


    Ze vindt ze niet zo leuk doordat ze een deel van de vensterbank innemen. Ze werden een beetje haar grootste vijand toen ze dacht dat ze cactus wel even aan kon tikken met d'r pootje.. Hihi
    Inmiddels staan ze al niet meer in de vensterbank hahaha


    26 - 02 - '16

    @Weggooiwashand en Yellowstone: Oh jeetje toch wat een leed. D: Ik had dit ook heel erg. Iedere plant ging dood bij mij maar ik heb gewoon doorgezet en ik heb nu 11 planten die het redelijk doen allemaal. c:

    @Morii: Hahahahaha. Ach die kitteh toch. :'D


    The truth is out there.

    Goed nu mijn planten:

    Deze drie. Die lucky bamboo heb ik echt al heel lang ik dacht ook steeds dat ie dood zou gaan maar hij leeft nog steeds dus oke zou toch nog wel iets goed gaan. Die in de afgesloten pot hoef ik geen water te geven die heeft zijn eigen ecosysteempje. Deze heb ik nu twee weken en het lijkt goed te gaan. Wilde eerst een premade kopen maar dat is zo duur dus ik heb dit zelf geknutseld. Die derde is gewoon een kleintje die door mijn hele kamer heen reist. Die zet ik graag steeds op een andere plek neer.



    Dit is mijn laatste aanwinst. Deze houd muggen weg en ruikt naar sinaasappel. Echt hij ruikt onwijs lekker. Als je even over de bladeren wrijft. Mmmmmm.



    Dit is mijn persoonlijke favoriet. Hij heet Fabian. Ik heb hem al een tijdje en hij zuipt echt ommeunig veel water. Iedere dag bijna een hele gieter. Bij deze kan ik wel goed zien wanneer hij het nodig heeft want dan gaan de bladeren heel erg hangen. Echt een chille bro.



    Deze heb ik nog niet zo lang. Vind hem een beetje gek, hij groeit een beetje raar. Hahaha. Ziet er wel tof uit vind ik zelf en heeft nauwelijks water nodig. Fun fact: eerste keer dat ik ging voelen of hij water nodig had voelde ik wat hardachtigs en ik dacht echt dat het een spin was maar hij blijkt dus gewoon veel wortels te hebben. Echt eng.



    Weer drie. De cactus heb ik echt al 3 jaar ofzo en heeft veel mishandeling overleefd. Heb hem recent verpot en wat voeding gegeven en nu gaat 'ie weer als een speer. De sanseveria is echt fijn (die grote). Heeft weinig water en zonlicht nodig maar is wel mooi en groot. Echt een topplant voor mensen die er niet te veel naar willen omkijken. Die kleine idk, keer bij de ikea meegenomen maar hij leeft al meer dan een jaar (met ernstige mishandeling). Het gaat nu goed met m tho.



    Last but not least mijn twee hangplanten. Ik vind deze zo gezellig staan (als ik mijn kop niet stoot.). Die met de bladeren groeit zo hard dat de strand al helemaal tot de vloer kwam dus ik heb hem nu weer terug gelooped dat hij verder kan groeien. Die erwtjes groeien niet zo hard en hebben ook nauwelijks water nodig maar staan wel echt heel cute. Een aanrader dus!



    En dat was het weer! Ik ben overigens nog op zoek naar leuke namen voor alle planten behalve Fabian. Mocht je nog een leuke naam voor 1 van deze groene matties verzinnen please tell me! c: Ja ik geef mijn planten namen, ja ik ben mogelijk rijp voor het gesticht. HAHA.


    The truth is out there.

    ^Wauw!
    Dit zijn mijn Chinees lantaarntjes, inmiddels issie behoorlijk gegroeid. Hiernaast heb ik nog een Clivia die ik mishandel, twee orchideeen en een anthurium die weigert weer te bloeien. Weet iemand wat ik fout doe met die anthurium?

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 19:52 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    Dit zijn mijn Chinees lantaarntjes, inmiddels issie behoorlijk gegroeid. Hiernaast heb ik nog een Clivia die ik mishandel, twee orchideeen en een anthurium die weigert weer te bloeien. Weet iemand wat ik fout doe met die anthurium?



    Ja deze groeit echt als een gek he. Ik heb 'm dus ook. Hmm ik heb geen idee wat er fout gaat met de anthurium. Heb je al eens ernaar gegoogled?


    The truth is out there.

    Ik heb twee orchideeën, een witte en een roze. De roze is redelijk nieuw, maar alle bloemen zijn uitgevallen :(
    Daarnaast heeft de witte orchidee een nieuw plantje gecreëerd, een keiki aldus Salaryman hierboven, die inmiddels een eigen potje heeft en goed groeit. Dus heb ik eigenlijk drie orchideeën

    En ik ben een orchidee aan het haken voor Salaryman. Misschien maak ik er daarna ook nog wel een voor mezelf. Tot zo ver de afdeling nep planten.

    Nu geen tijd om foto's te posten, misschien later.

    Vind dit stiekem veel te leuk om te zien haha ='D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Vind dit stiekem veel te leuk om te zien haha ='D


    Dan moet jij ook je planten showen yo. :')

    @Emma, lief! Dat haakwerkje klinkt echt cute.


    The truth is out there.

    Mt. Ik kan momenteel even geen foto's maken, maar binnenkort ga ik een camera kopen. Tot die tijd kom ik even genieten van de mooie planten.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Weggooiwashand schreef:
    Ik heb niks met planten. Ze gaan altijd dood bij mij :'D
    Ja, zelfs cactussen blijven niet in leven (cat)

    Hear, hear.

    Ik heb zelf geen planten, maar mn vader wel. Dus ik maak daar later een foto van, heb zo een afspraak.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dit ga ik even mijn topics'en. :)

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 11:09 ]


    Geloof niet alles wat je denkt