Goed nu mijn planten:
Deze drie. Die lucky bamboo heb ik echt al heel lang ik dacht ook steeds dat ie dood zou gaan maar hij leeft nog steeds dus oke zou toch nog wel iets goed gaan. Die in de afgesloten pot hoef ik geen water te geven die heeft zijn eigen ecosysteempje. Deze heb ik nu twee weken en het lijkt goed te gaan. Wilde eerst een premade kopen maar dat is zo duur dus ik heb dit zelf geknutseld. Die derde is gewoon een kleintje die door mijn hele kamer heen reist. Die zet ik graag steeds op een andere plek neer.
Dit is mijn laatste aanwinst. Deze houd muggen weg en ruikt naar sinaasappel. Echt hij ruikt onwijs lekker. Als je even over de bladeren wrijft. Mmmmmm.
Dit is mijn persoonlijke favoriet. Hij heet Fabian. Ik heb hem al een tijdje en hij zuipt echt ommeunig veel water. Iedere dag bijna een hele gieter. Bij deze kan ik wel goed zien wanneer hij het nodig heeft want dan gaan de bladeren heel erg hangen. Echt een chille bro.
Deze heb ik nog niet zo lang. Vind hem een beetje gek, hij groeit een beetje raar. Hahaha. Ziet er wel tof uit vind ik zelf en heeft nauwelijks water nodig. Fun fact: eerste keer dat ik ging voelen of hij water nodig had voelde ik wat hardachtigs en ik dacht echt dat het een spin was maar hij blijkt dus gewoon veel wortels te hebben. Echt eng.
Weer drie. De cactus heb ik echt al 3 jaar ofzo en heeft veel mishandeling overleefd. Heb hem recent verpot en wat voeding gegeven en nu gaat 'ie weer als een speer. De sanseveria is echt fijn (die grote). Heeft weinig water en zonlicht nodig maar is wel mooi en groot. Echt een topplant voor mensen die er niet te veel naar willen omkijken. Die kleine idk, keer bij de ikea meegenomen maar hij leeft al meer dan een jaar (met ernstige mishandeling). Het gaat nu goed met m tho.
Last but not least mijn twee hangplanten. Ik vind deze zo gezellig staan (als ik mijn kop niet stoot.). Die met de bladeren groeit zo hard dat de strand al helemaal tot de vloer kwam dus ik heb hem nu weer terug gelooped dat hij verder kan groeien. Die erwtjes groeien niet zo hard en hebben ook nauwelijks water nodig maar staan wel echt heel cute. Een aanrader dus!
En dat was het weer! Ik ben overigens nog op zoek naar leuke namen voor alle planten behalve Fabian. Mocht je nog een leuke naam voor 1 van deze groene matties verzinnen please tell me! c:
Ja ik geef mijn planten namen, ja ik ben mogelijk rijp voor het gesticht. HAHA.
The truth is out there.