• Show je wat? Ja. Planten. Weet je wel die groene dingen die je in een kamer neer zet (of de tuin idc) om de shit een beetje op te leuken, mooier te maken. Als je nu nog niet vind dat ik een complete debiel ben lees dan vooral verder!

    Ik ben echt dol op planten en bloemen en ben langzamerhand bezig om een kleine groene familie te creeeren in mijn kamer. Ik vind het zo gezellig staan en ik word er zo blij van. Nu vroeg ik me af of er meer Q'ers zijn die wel van een groene bro in hun huis houden. Ben jij iemand die ze misschien vaak vergeet, en hangt je kleine plantje er een beetje slap bij? Of geef je zo veel om je planten dat ze hun eigen naam en personality hebben gekregen? Heb je juist groene vingers of gaat alles wat je aan raakt dood? Share het hier! Geen plantendiscriminatie, ook nepplanten zijn welkom. Dussss Q, post je planten, bloemen etc! SHOW ME WHAT YOU'VE GOT! (flower)

    Tips, tricks en aesthetics pics zijn ook allemaal welkom!

    -Ik update zelf soon met mijn planten-

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 13:30 ]


    The truth is out there.

    Dit is mijn mooie plant Bertus. Het is een Calathea Warcewiczii, een tropische plant die dus eigenlijk helemaal niet geschikt is als makkelijke kamerplant. Hij is echter heel mooi groen en de bladeren hebben velvety paarse onderkanten die je lekker kunt aaien. Hij kan zijn bladeren ook opkrullen en ze weer anders omhoog richten, dus hij ziet er altijd anders uit.



    Ze mogen niet te veel water hebben, want dan gaan ze rotten, maar als ze te weinig krijgen dan gaan de bladeren hangen. Hieronder nog een mooie foto van Bertus toen ik vijf dagen met een blaasontsteking bij mijn vriendje had doorgebracht en Bertus iets meer dan een week geen water had gehad. Met wat moeite heb ik hem nu weer terug gekregen in zijn originele vorm.




    Ik heb ook nog drie baby-cactussen, waarvan er twee regelmatig bloeien.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 17:33 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Krullie schreef:
    Ik heb twee orchideeën, een witte en een roze. De roze is redelijk nieuw, maar alle bloemen zijn uitgevallen :(
    Daarnaast heeft de witte orchidee een nieuw plantje gecreëerd, een keiki aldus Salaryman hierboven, die inmiddels een eigen potje heeft en goed groeit. Dus heb ik eigenlijk drie orchideeën

    En ik ben een orchidee aan het haken voor Salaryman. Misschien maak ik er daarna ook nog wel een voor mezelf. Tot zo ver de afdeling nep planten.

    Nu geen tijd om foto's te posten, misschien later.



    Aanklikbaar. Lekker tegenlicht..

    anyway. Links is de witte, de moeder van de baby orchidee ernaast (Keiki). Daarnaast een orchidee in ruste (hoop ik), die heeft normaliter paarse bloemen.

    Van de gehaakte orchidee komt een foto als die af is en Salaryman 'm heeft gekregen :Y)

    [ bericht aangepast op 5 juli 2017 - 19:55 ]

    Dat keiki is so cute ;o.
    Tip voor als je een orchidee koopt: kijk naar het wortelstelsel. De wortels horen dik en vlezig te zijn, licht tot donkergroen. Als een orchidee een paar bruine verdorde wortels heeft geeft dat niet, maar kijk uit voor wortelrot. Vooral bij supermarkten en grote tuincentra zie ik nogal eens wortelrot bij orchideeën: de wortels zijn dan papperig/sappig en glazig.
    Hoewel je een phalaenopsis gerust een week geen water kan geven, zou ik oppassen bij orchideeën met pseudobulben (die dikke ovale bollen onderin). Als zo'n bol helemaal is gerimpeld, heeft ie te weinig water gehad.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb alleen nepplanten. Mijn kamer is namelijk op de zolder, en door de 'extreme temperaturen' overleven planten het vaak niet. Eerst heb ik wel echte planten gehad, maar die deden het niet echt geweldig.

    Als ik het niet vergeet stuur ik wel een foto van mijn neppers.

    Baudelaire schreef:
    Dit is mijn mooie plant Bertus. Het is een Calathea Warcewiczii, een tropische plant die dus eigenlijk helemaal niet geschikt is als makkelijke kamerplant. Hij is echter heel mooi groen en de bladeren hebben velvety paarse onderkanten die je lekker kunt aaien. Hij kan zijn bladeren ook opkrullen en ze weer anders omhoog richten, dus hij ziet er altijd anders uit.



    Ze mogen niet te veel water hebben, want dan gaan ze rotten, maar als ze te weinig krijgen dan gaan de bladeren hangen. Hieronder nog een mooie foto van Bertus toen ik vijf dagen met een blaasontsteking bij mijn vriendje had doorgebracht en Bertus iets meer dan een week geen water had gehad. Met wat moeite heb ik hem nu weer terug gekregen in zijn originele vorm.




    Ik heb ook nog drie baby-cactussen, waarvan er twee regelmatig bloeien.


    Wow zieke skills van Bertus dat 'ie dat heeft overleefd. Wat een mooie plant!


    The truth is out there.