• Oké Hii,

    Ik heb weer eens struggles :'D
    Vandaag heb ik mijn salaris gekregen en dat viel best veel hoger uit (in plaats van de verwachte 250 euro, 414 euro, ahum) maar daar klaag ik verder niet over.
    Met mijn beste vriendin ben ik dan even de stad in geweest maar heb op een Burger King menu na niks gekocht, al was de neiging heel groot want...

    We gingen ook naar De Bijenkorf. En De Bijenkorf heeft ook Michael Kors tassen.

    Nou even korte geschiedenis, want ik wil echt al jaren een Michael Kors tas. Maar mijn moeder vind ze belachelijk duur dus voor mijn 16e kon ik ze niet vragen. Toen ik bij de Albert Heijn ging werken kwam ik nooit aan het goede bedrag (ik ben vreselijk in sparen, mijn salaris is aan het einde van de maand altijd op) maar nu ik bij Jumbo werk is mijn salaris toch wat hoger, omdat ik zo'n 3x meer wordt ingeroosterd.
    Maargoed, nog steeds die twijfel. De tas zelf is namelijk 300 euro (nou ja 295 maar dat is basically hetzelfde) en dat is toch wel een behoorlijk bedrag voor een tas. Maar aan de andere kant heeft het toch wel een heel goed merk en hele goede kwaliteit, vriendinnen van mij hebben er ook een en doen er al jaren mee. En het is echt al jaren mijn droomtas. Maar nog steeds, 300 euro :'D Ughhhhhhhhh

    Wat zouden jullie doen? En hebben jullie ook ooit zoveel betaald voor een tas/schoenen/jas/another fashion-y thing


    El Diablo.

    @Qing, krijg je dan contant betaald ;o ?

    @Denize, ik weet dat je bij rabobank zullen spaarpotjes ook online kan creëren c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Yellowstone schreef:
    (...)

    ik ben geen handtas persoon (eerder een schoudertas, totebags en zo...)

    mhhh ik werk in het weekend twee dagen en ik ga in de zomervakantie werken (vorig jaar heb ik zo'n 1.600€ verdiend op m'n bijbaantje in een maand dus dat moet wel lukken, gewoon goed sparen...)


    oh wat helpt om te sparen is je gekregen geld op te splisten. ik heb nu al mijn geld voor mijn uitwisseling bijeen gespaard door bij elke uitbetaling minstens de helft in een pot te steken (ik houd mijn geld in glazen confituurpotjes). ik heb vier potjes: uitwisseling, sparen voor mcbook en oliejas en fjallraven, muntjespot en voor dagelijks gebruik. (: al wat je in de spaarpotten steekt, mag er niet meer uit enkel als je het gaat gebruiken voor wat je aan het sparen bent (;


    Dat klinkt eigenlijk wel als iets dat kan werken bij mij. Ik heb zoveel moeite met sparen, zeker nu ik het zo 123 van mijn spaarrekening kan halen met mijn mobiel haha :'D Ik heb eigenlijk nooit contant, maar misschien moet ik dat maar eens proberen.


    El Diablo.

    Gadot schreef:
    @Qing, krijg je dan contant betaald ;o ?

    @Denize, ik weet dat je bij rabobank zullen spaarpotjes ook online kan creëren c:


    yep, wekelijks contant

    bij mijn zomerbaantje wel via de bank maar dat stort ik meteen op mijn spaarrekening (waar ik nog niet aan kan bc ik moet achttien zijn HAHHZHA) trukjes en zo :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben zelf niet zo van de Michael Kors tassen, maar ik ken die hunkering naar dure spulletjes.
    Ik zou het gewoon kopen, evt in de outlet. Als je het echt graag wilt ga je er namelijk ook geen spijt van hebben c:
    En het is maar 1 maandje een beetje zuiniger doen, maar dan heb je wel een geweldige tas ;D


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Campeon schreef:
    (...)

    Dat klinkt eigenlijk wel als iets dat kan werken bij mij. Ik heb zoveel moeite met sparen, zeker nu ik het zo 123 van mijn spaarrekening kan halen met mijn mobiel haha :'D Ik heb eigenlijk nooit contant, maar misschien moet ik dat maar eens proberen.


    het werkt echt (: je mag gewoon echt niet uit de andere potjes nemen. je ziet zelf maar hoeveel je opzij zet, maar wat je opzij zet, mag je niet meer nemen. ik zet altijd de helft opzij, zodat het sparen wat vlotter gaat, maar dan ben ik wel continu 'broke' (niet echt, want je hebt wel geld, maar je mag er gewoon niet aankomen ;D)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    ik ben geen handtas persoon (eerder een schoudertas, totebags en zo...)

    mhhh ik werk in het weekend twee dagen en ik ga in de zomervakantie werken (vorig jaar heb ik zo'n 1.600€ verdiend op m'n bijbaantje in een maand dus dat moet wel lukken, gewoon goed sparen...)


    oh wat helpt om te sparen is je gekregen geld op te splisten. ik heb nu al mijn geld voor mijn uitwisseling bijeen gespaard door bij elke uitbetaling minstens de helft in een pot te steken (ik houd mijn geld in glazen confituurpotjes). ik heb vier potjes: uitwisseling, sparen voor mcbook en oliejas en fjallraven, muntjespot en voor dagelijks gebruik. (: al wat je in de spaarpotten steekt, mag er niet meer uit enkel als je het gaat gebruiken voor wat je aan het sparen bent (;


    €1.600?!?!
    Wat is je uurloon en wat doe je voor werk ö


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik vind merktassen gewoon onhandig. Ik ga 5 dagen in de week naar school en in 9/10 merktassen past geen flut. Ik koop ook liever 20 tassen op Aliexpress van zo'n bedrag.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Voor iemand die niet heel rijk is opgegroeid en momenteel zelf ook weinig in handen heb, vind ik het zeker veel te duur,
    Ik snap echt dat je de tas wilt hebben, zeker omdat je er al zolang over nadenkt, en Kors tassen ook kwalitatief hemels zijn. (Is me verteld) Maar bekijk van de andere kant wat je nog meer van die 300 euro kan doen.

    Je kan beter een supertoffe tas kopen die goedkoper is, dan hoef je ook niet naar je hart te grijpen als er bijvoorbeeld iets mee gebeurd.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 0:13 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Als je er niet de tas van zou kopen, wat zou je er dan van kopen? Stel dat je denkt dat je er allerlei niet-nuttige dingen van zou kopen bijvoorbeeld, dan zou ik sowieso al meer overwegen om die tas te kopen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik zou eerlijk gezegd nooit zoveel geld over hebben voor een tas :')


    26 - 02 - '16

    Morii schreef:
    Ik zou eerlijk gezegd nooit zoveel geld over hebben voor een tas :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.