• Heya,

    ik zit hier al best lang mee en ik denk dat veel anderen dit ook wel kennen, maar ik ben verslaafd aan mijn telefoon en aan mijn laptop. Als ik 's ochtend wakker word dan is het eerste wat ik doe mijn telefoon pakken en alle berichten checken. Ik weet dat het gewoon lastig is in dit tijdperk om niet bezig te zijn met apparaten en social media en shit, maar ik wil gewoon minder afhankelijk zijn. Ik wil me niet "lost" voelen zodra ik mijn telefoon even kwijt ben. Ik ben eigenlijk opzoek naar tips om dit wat te verminderen, vooral omdat de zomervakantie eraan komt en ik gewoon wat meer bezig wil zijn met dingen buiten mijn schermpjes. Ik probeer zelf echt om bijvoorbeeld meer te schrijven op papier etc. en ik doe veel aan cosplayen dus dat is iets wat ik buiten de schermpjes kan doen. Het is alleen best lastig omdat ook mijn studie related is aan media en alles op de computer gebeurt, dus uhm heeft iemand tips? Ervaringen? Iets? c:

    Liefs,
    Máni


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Pfoeh, ik zou eigenlijk ervoor zorgen dat je je telefoon niet mist. Ik heb altijd op een dag met een vriendin of een meeting dat ik helemaal niet zo snel naar mn telefoon grijp, omdat ik me niet verveel. Het is bij mij pure verveling dat ik hem pak. Toen ik bijvoorbeeld afgelopen maart voor de eerste keer naar Elfia Haarzuilens ging, heb ik mijn telefoon echt alleen in handen gehad toen ik hem nodig had.
    Dus ga veel aan je cosplay werken, ga naar Cosplay/Q/iets anders-meetings en probeer jezelf bezig te houden.


    Deep inside, I've never felt alive

    Koop je een goedkoop nokiatoestel (of een ander merk, zolang het geen smartphone is) en steek daar je simkaart in als je weggaat. Ik deed het een tijdje (niet om dezelfde reden) en om eerlijk te zijn vond ik het eerlijk. "Ja, kun jij..." NOPE, I CANNOT. Je bent sowieso niemand iets verplicht, maar nu heb je een excuus om niet altijd meteen via internet bereikbaar te zijn, terwijl je voor noodgevallen toch nog altijd iets in handen hebt.


    Mhm?

    Dat is op zich ook wel slim haha, ik heb nog wel een hele oude telefoon waarmee ik dat zou kunnen doen, maar het gaat meer om de dagen dat ik juist weinig te doen heb (zoals vandaag).


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    je gsm laten vallen in een emmer met sop en een oude nokia aanschaffen :Y) het helpt :') ik had kon toen enkel nog op internet via mijn laptop en die barrière is iets groter dus was ik minder geneigd om fb/q/insta te checken - intussen heb ik mijn gsm alweer terug en het valt me op dat ik veel minder op social media zit, afgekickt?? xd

    verder kan je met jezelf afspraken maken dat je je social media enkel 's ochtends en 's avonds checkt oid


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Haze schreef:
    Dat is op zich ook wel slim haha, ik heb nog wel een hele oude telefoon waarmee ik dat zou kunnen doen, maar het gaat meer om de dagen dat ik juist weinig te doen heb (zoals vandaag).


    ga schilderen, lees een boek, kleuren voor volwassenen (wbw) of beter nog: joggen :Y) hit the gym *O*


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dank jullie voor het advies! c: ik ga proberen mezelf wat meer bezig te houden met dingen buiten mijn schermpje, haha.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.