Hannibal_Lecter schreef:
Ik vind het echt belachelijk.
Eigenlijk is het gewoon het onderuithalen van mensen die niet goed zijn in rekenen. Het telt wel mee als het een 5 is of lager, maar als het een 6 of hoger is, telt het niet mee. Dat is gewoon echt niet logisch.
Daarbij vind ik dat rekenen minder belangrijk is dan taal. Taal is overal en veel vaker nodig, voor rekenen kunnen we gewoon rekenmachines gebruiken. Ze zouden dan nog beter een taaltoets kunnen geven dan een rekentoets.
Nee sorry... daar ben ik het écht niet mee eens. Zou wel een beetje gek zijn als je wilt checken of je wel genoeg wisselgeld hebt teruggekregen en er dan even een rekenmachine bij moet pakken?
Ik ben een echte taalliefhebber dus ik vind het aan de ene kant super dat je dit zegt, maar rekenen (niet wiskunde, is iets HEEL anders) is juist in het dagelijks leven ook belangrijk.
Dat betekent echter niet dat ik de regeling op dit moment goed vind. Maar ik ben ook geen voorstander van het afschaffen. Het is een basisvaardigheid, je leert het namelijk al op de basisschool (niet voor niets dus) en je zou dat wel gewoon moeten beheersen, ook op je zestiende, ook op je twintigste en ook op je vijftigste.
Ik hen bijvoorbeeld wel oefentoetsjes gehad en oefenmogelijkheden, met de hele klas, dus onze school heeft daar (misschien wel minimaal) aan bijgedragen. Dat is misschien bij sommige mensen belangrijker en stel dat het toch wordt ingevoerd op de havo /vmbo misschien wel nog meer.
Continue to share your heart with other people even if it has been broken.