•       Het Grote Reactie & Review topic     


    Hallo mijn lieve mede-Quizletters, Quizletianen, Quizletino's, Quizletaarden, Q'ers,

    Omdat ik nog niet zo lang geleden ergens hier op het forum heb gelezen dat Quizlet soms wat saai wordt, onder andere omdat er zo weinig gereageerd wordt, dacht ik: laten we eens proberen om daar iets aan te doen. Dus heb ik een systeempje bedacht, dat hopelijk in de smaak valt.


    Maar voor ik mijn systeem ga uitleggen, wil ik een kleine shout-out doen naar dit topic van Ringwraith. Ik heb, nadat ik alles op papier heb gezet, even op het forum gezocht of er al eerdere initiatieven waren en dan heb ik dit topic gevonden. Ik heb absoluut geen intentie om plagiaat te plegen en de ideeën zijn dan ook zeker niet helemaal hetzelfde, maar ik vermeld dit topic toch maar even. Niet enkel om eventuele verwarring en verontwaardiging te voorkomen, maar ook omdat het simpelweg een heel leuk idee is en wie weet komt er zo nieuwe motivatie en zelfs wat nieuw leven in.


    REACTIES


    Het idee
    Mijn idee is om het aantal reacties op creaties weer wat omhoog te brengen. Het concept is heel simpel: je geeft je eigen creatie op en in ruil reageer je op een ander. Echt poepsimpel.
    Nu, natuurlijk wil ik niemand op de vingers wijzen, maar profiteurs vind je altijd en overal. Ik durf af en toe zelf ook wel eens slim vals te spelen, want ja, we hebben nu eenmaal allemaal wel een paar egoïstische trekjes. We zijn nu eenmaal mensen. Om alles dus eerlijk te laten verlopen, heb ik wel wat 'regeltjes' of eerder richtlijnen om het allemaal soepel en rechtvaardig te laten verlopen:


    Richtlijnen
    - Je geeft reacties op dezelfde creatie als je opgeeft. Je kan dus niet zeggen: deze week reageer ik op die quiz, en ik wil in ruil dat jij mijn verhaal doet van honderd hoofdstukken. Slim bedacht, maar ik vrees voor discussies, dus nee. Zo niet. (;
    - In geval van de stories: Afhankelijk van het activeertempo en het aantal hoofdstukken: Probeer om elke week minstens 3 reacties te geven op het verhaal. Het aangenaamste is om dit te verspreiden (dus niet de eerste drie hoofdstukken, maar bijvoorbeeld bij hoofdstuk 5, 16 en 28. Dat is voor jou ook gemakkelijker om wat uitgebreider te zijn.)
    - Per creatie dat je opgeeft, reageer je op een ander. Dus als jij 2 lijstjes en 1 verhaal opgeeft, reageer je ook op 2 lijstjes en 1 story.
    - Natuurlijk zit je hier niet aan vast en je kan iedere week wisselen of tijdens een drukke periode even niet meedoen. Echter, als je een week pauze neemt, is dat op beide vlakken: je kan dus niet zeggen: deze week kan ik niets doen, maar reageer jij wel even.
    - Natuurlijk, als jij wil reageren en reviewen zonder dat je iets terug verwacht, dan mag dat ook. Wie ben ik om je tegen te houden? Dit alles is dan ook geen plicht, maar in mijn ogen eerder een recht van de ander.
    - Als je 1 week wel zegt te reageren, maar het niet doet, doe je even niet meer mee totdat je je belofte hebt vervuld. Ik bedoel hiermee dat je zelf geen reacties vanuit dit systeem krijgt, maar dat je ook niemand nieuw wordt toegewezen. Dit is ook gewoon om het eerlijk te houden.
    - Moest er toch iets mislopen en er ontstaat een ruzie, dan wil ik best helpen, maar vergeet niet dat er ook bemiddelaars zijn voor dit soort dingen. Daarbij, til er ook niet te zwaar aan, moest iemand je niets teruggeven. Het is oneerlijk, maar ook geen gigantische ramp. Je bent hoogstens een kwartiertje tijd kwijt en een ervaring met een andere persoon rijker.


    Soorten reacties
    Natuurlijk verschillen reacties in kwaliteit en kwantiteit. Als je hieraan meedoet, verplicht ik niemand om een minimum aantal woorden te zetten oid. Wel kan ik je vertellen dat reacties als: snel verder, wat goed geschreven, wauw, etc.. op zich wel fijn zijn, maar niet zo heel, hoe moet ik het zeggen, speciaal? Probeer dus wel echt je best te doen. Je kan ook verschillende soorten reacties geven/krijgen (deze onderverdeling is niet officiëel, ik zuig hem gewoon op dit moment uit mijn duim):
    - De positieve reacties: op zowel schrijfstijl als verhaallijn. Hierin vind je geen negatieve feedback, maar enkel positieve reacties: bvb: Wauw, wat is jouw schrijfstijl mooi zeg! Vooral *dit* en *dat* vind ik prachtig. Je zegt dus eigenlijk gewoon wat je goed vindt. Ook kan je hierin je inleving van het verhaal meedelen: Oh wat is *personage* een etter, ik hoop dat *ander personage* hem snel laat zitten.
    - De feedback reacties: Dit is om de schrijvers te helpen zichzelf te verbeteren. Pas op, hierin zeg je niet enkel wat beter kan, je geeft opbouwende kritiek! Probeer zeker ook minstens 1 goede eigenschap van de creatie aan te halen. In dit topic staat mooi beschreven hoe je goede feedback kan geven.



    REVIEWS:


    Heb je een story voltooid en wil je graag een grote feedback? Of een review? Dat gaat ook! Overleg zelf met je reviewer waar en hoe je deze wil ontvangen
    Review: Waarom moeten anderen dit verhaal lezen? (Dit is dus naar potentiële lezers gericht)
    Feedback: Wat was goed en wat kan beter? (Dit is naar de schrijver gericht)
    Voor de reviews krijg je een maand de tijd.


    MEEDOEN:

    x Als je wil meedoen, zet dan volgende dingen in het oranje en vet:
    Username (liefst met een url-code als je dat kan) - De creaties waarvan jij wil dat deze beoordeeld wordt met link (zeg ook wat voor creatie het is en in geval van een verhaal: hoeveel hoofdstukken) - Welke reacties je wil krijgen op je creaties - In welk soort genre je zelf geïnteresseerd bent om op te reageren.
    bvb: Pennywiise - Gekke Dave (Story - 9H) - Beide - OP

    x Als je je zo al hebt ingeschreven, geef de weken erna dan aan wat er veranderd is (ook in het oranje en vet).

    x Als je een creatie ziet dat je wil beoordelen: zet dan dit in het blauw en vet:
    Ik wil graag op *naam creatie* reageren.


    x Heb jij jouw reactie(s) geplaatst, zet dan dit in het groen en vet:
    Ik heb gereageerd op *naam creatie*


    x Kan je een week eventjes niet meedoen, zet dan in het rood en vet:
    Ik kan deze week niet meedoen


    Ik probeer elke week op zaterdag alle veranderingen door te voeren en iedereen iets toe te wijzen. Dat blijft dan hetzelfde voor heel de week, tot de volgende zaterdag. Je kan wel al eerder dingen doorgeven, maar de veranderingen gaan pas van kracht op zaterdag. Deze week is natuurlijk iets anders (: Alles gaat vanaf nu al in kracht en je krijgt tijd tot zaterdag 10 juni, als je je deze en volgende week inschrijft.

    Kleine note: het kan zijn dat volgende week zondag alles pas wordt aangepast, aangezien ik zaterdag jarig ben (x


    Hopelijk is alles duidelijk en anders vraag er maar op los ^^

    OVERZICHTEN


    Klein overzicht reacties (27/05 - 10/03):

    Naam krijgt reacties op geeft reacties op In orde


    Klein overzicht reviews (juni):
    Naam krijgt review over geeft review aan In orde


    Groot overzicht:
    Naam


    Pennywiise

    Apfelstrudel


    MissEdgy


                                 
    Eigen creaties (soort + #H-hoofdstukken)

    Gekke Dave (Story - 9H)

    Dingen die elke eenzame bruger wel heeft meegemaakt (Lijstje - 9I)

    Redenen waarom Christian Grey dé man is (lLijstje - 8I)
    Tips om geld te besparen (Lijstje - 18I)
    De tien schattigste foto's van Jamie Dornan (Lijstje - 10I)
                                                         
    wil welke reacties/review krijgen

    Alles mag

    Alles mag


    Positieve reacties


                                                               
    leest zelf graag


    OP

    Dieren, dromen, avonturen, Hungergames, Psychologie, Filosofie, Fantasy

    Romantiek, drama, horror, slasher, erotiek


                                                         

    [ bericht aangepast op 29 mei 2017 - 14:53 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Yes! Ik heb zolang nagedacht om zo'n topic te maken maar wist niet precies hoe en wat maar dit is helemaal perfect. Je bent een held en ik ga zeker mee doen :Y)

    [ bericht aangepast op 27 mei 2017 - 16:20 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Leuk initiatief. Veel succes er mee.

    En alvast gefeliciteerd met je verjaardag.


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    ^ Dankje (:


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Even een mijn topics bericht.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Super idee! Ik had op veel van mijn verhalen toen met Natas dr topic toestemming geven, dus zodra ik terug ben van Londen ga ik er even naar kijken ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Apfelstrudel ~ Lijstje 9 Items ~ Dingen die elke eenzame bruger wel heeft meegemaakt ~ Beide ~ Iets met dieren, dromen, avonturen, verhalen, Hungergames, Psychologie, Filosofie, Fantasy..

    Leuk idee!

    [ bericht aangepast op 27 mei 2017 - 22:39 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Wat een leuk initiatief!! MT :Y)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Leuk initiatief!


    16 - 09 - '17

    Wat leuk! Ik heb er zelf even geen tijd voor, maar dat komt vast weer in de toekomst!

    [ bericht aangepast op 27 mei 2017 - 23:38 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Wat leuk! Ik heb er zelf even geen tijd voor, maar dat komt vast weer in de toekomst!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik doe mee!

    ~ MissEdgy ~
    ~ Lijstje 1 met 8 items ~ Redenen waarom Christian Grey dé man is ~
    ~ Lijstje 2 met 18 items ~Tips om geld te besparen~
    ~ Lijstje 3 met 10 items De tien schattigste foto's van Jamie Dornan~
    ~ Positieve reacties ~ Romantiek, drama, horror, slasher, erotiek (alleen lees ik niet zoveel stories) ~

    Goed initiatief! Ff een Mon Topicsss


    ~My Mind Is Free~

    Topic is bijgewerkt


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Zijn er nog geïnteresseerden? Of ia er feedback om meer interesse te wekken?


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Naam gewijzigd: GreyInc.