• Hallo iedereen!

    Voor een aankomende blog die ik met Papiliones ga starten wil ik wat onderzoek doen naar enkele dingen. Op deze manier lukt schrijven over iets soms makkelijker. Mijn vraag aan jullie is: wat maakt jullie gelukkig? In mijn ogen is dit eerst een simpele vraag, maar uiteindelijk vind ik het ook wel weer moeilijk om te beantwoorden.
    Bedankt als je de tijd neemt om even te antwoorden en mijn onderzoek dus een stukje vooruit helpt. Mag ik je trouwens in de toekomst nog zo'n vragen stellen, laat me dan zeker iets weten.


    16 - 09 - '17

    Die vraag is vrij onmogelijk voor iemand zoals ik (depressie, heuj).
    Maar de momenten dat ik blijer ben/iets beter in m'n vel zit, is als ik leuke/gezellige dingen doe met m'n vrienden, me creatief uit (zingen, schrijven, dansen, acteren, knutselen, bakken, naaien) of met mijn gehele familie samen ben.
    Oh, de zo'n doet voor mij trouwens ook al soms best veel, maar dat verschilt ook van tijd tot tijd.


    Deep inside, I've never felt alive

    Letterlijk alles wat mij niet ongelukkig maakt. (:
    Baby's en kinderen, mijn lief, grapjes van mijn papa, het kotleven, opstaan en de zon zien door mijn raam, fruit en chocola en ijsjes, bruinen, mijn vrienden, een reisje plannen en het maandelang uitkijken ernaar, leuke tv-programma's, nieuwe lakens, sport, feestjes, honden en katten, oude foto's bekijken, Just Dance, trampolinespringen, verjaardagskaarten krijgen en zelf schrijven, mensen die naar me lachen op straat, gelukkige koppeltjes zien, een goeie babbel, ...
    Echt alles gewoon. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat mij gelukkig maakt is me goed voelen over mijzelf, door goed gepresteerd te hebben, door vooruit gang te hebben geboekt. Gewoon de zomer zelf laat me ook echt weer tot leven komen.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Interessante vraag en ik hoop dat ik een interessant antwoord kan geven.
    Toen ik vorig jaar, rond deze tijd, misschien in juni, maar ongeveer een jaar geleden, stage liep in Ierland, had ik echt de tijd van mijn leven. Het was echt geweldig en ik voelde me heel blij en gelukkig. Een van die mensen daar zei zelfs "you're one of the happiest persons I know." En weetje, zo voelde ik me ook. Ik had maanden lang uit gekeken naar een leuke buitenlandstage en het was ook echt geweldig! Ontzettend veel vrienden gemaakt en leuke dingen beleefd.
    Maar nu, een jaar later, voel ik me helemaal niet zo gelukkig. Mijn school is bijna afgelopen en ik ben echt aan get aftellen naar de zomervakantie. Ik ben niet gelukkig nu. Ik wil naar het hbo, maar moet eerst nog maandenlang wachten. Mijn vrienden wonen heel ver weg. Aan de andere kant van Nederland of zelfs daarbuiten. Daardoor ha je er minder snel eens op uit. Ik ga dan wel alleen winkelen, ergens wat eten of naar de bioscoop, maar het is anders dan. Je doet het in je eentje en dat laat je best eenzaam voelen.
    Misschien is eenzaamheid wel (deels) het tegenovergestelde van gelukkig. Want introvert of extrovert. We hebben zo nu en dan iemand nodig. Het maakt niet uit dat je je in een grote groep eenzaam voelt, wat er echt toe doet zijn de mensen bij wie je je gelukkig voelt.

    Wat maakt mij dus gelukkig: vrienden, familie, avontuur, (draken)thee, mijn hobbies, positieve reacties en complimenten, maar bovenal liefde en respect. Van wie dan ook.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mijn vriend, mijn vrienden, kajak, gaan wandelen, eens een ijsje gaan eten, een suikerspin gaan halen op de kermis, het propere gevoel nadat je gepoetst hebt en er alles kraaknet uit ziet, wanneer ook die laatste wasmand eindelijk gestreken is, een heerlijke douche nemen, met mijn boek in het zonnetje, met de kajak op weekend, een terrasje gaan doen, een namiddag naar (oude) Vlaamse muziek luisteren, glimlachende gezichten rondom me zien, canasta spelen met mijn vriend en mijn ouders, winnen met canasta spelen, een gezelschapsspel boven halen, kajakles geven, iemand iets bijleren, een cliënt bereikt een nieuwe mijlpaal in zijn leven, iets leuks bekokstoven voor iemand anders,...

    Eigenlijk allemaal kleine dingetjes in het leven. Je moet het niet zover gaan zoeken. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Een goed computerspel, een blikje energiedrink, een goede wandeling op z'n tijd, iets doen wat ik eerder nooit durfde, een leuke outfit vinden, als er foto's van mij zijn gemaakt waar ik - voor mijn gevoel - leuk op sta (:
    Gewoon de kleinere dingen (:


    26 - 02 - '16

    Mooie antwoorden. Bedankt iedereen.


    16 - 09 - '17

    Nog mensen die hun gelukkige momenten willen delen?


    16 - 09 - '17

    Wat mij gelukkig maakt is het feit dat er mensen zijn die om mij geven en voor mij opkomen en mij helpen. Liefde maakt mij gelukkig en een goed zelfbeeld.

    Wanneer ik overkom zoals ik wil overkomen. Wanneer het lukt om dingen op een juiste manier te zeggen en sterke banden maak met anderen.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik ben gelukkig, omdat ik gezond ben. (ook al is dit misschien iets wat de meeste mensen als iets normaals zien).

    Ik wordt gelukkig als ik weer eens iets nieuws aan mijn collectie kan toevoegen (meestal Disney of een nieuw boek). Als alles lekker mee zit, dat soort dingen maken mij gelukkig.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Hmmm, er zijn zeker wel kleine dingen waarvan ik gelukkig wordt zoals, ijsjes, mijn hond, sporten, muziek en boeken/films/series.

    Toch als we het over grotere dingen gaan hebben is het liefde van anderen te voelen of als iemand voor jou opkomt (maar ja het gebeurt niet zo vaak of ik merk het niet, dus zal ik het toch met mezelf moeten doen :'))


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik weet niet of het nog nodig is, maar ik wil toch graag antwoord geven.
    Op dit moment ben ik best wel gelukkig. Een tijdlang ging het niet goed met me, maar daar ben ik uitgekomen. Gelukkig. Dankzij mijn vrienden en andere mensen op school. Daar ben ik overigens ook ontzettend dankbaar voor.
    Mijn gelukkigste momenten zijn als ik interactie heb met anderen. Momenten met mijn vrienden maken me intens gelukkig. Als ik tijd met ze doorbreng, komt ineens het besef hoe gelukkig ik ben. Dan voel ik me warm van binnen en besef ik me hoe blij ik ben.
    Andere momenten waarop ik blij en gelukkig ben, is als ik schrijf of als ik communiceer met mensen op deze website. Fijne gesprekken maken me blij.
    Maar ook kleine momentjes waarop ik een boek lees of met mijn kat speel, maken me gelukkig.
    Ik besef me hoeveel geluk ik in het leven heb. Dat maakt me gelukkig. En dankbaar.

    Ik vind het heerlijk om dit soort vragen te beantwoorden. Als je meer vragen hebt, kom maar op!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Baby' en lieve kinderen omg en van die lieve kleine maar wel ondeugende jongens maar wel met een goed hart #smelt.

    Mijn vriendinnen en avond met hen lachen en kletsen en serieus praten en chips eten.

    Heel lekker eten.

    Onverwachte kleine leuke momentjes.

    Je jarig voelen.

    Post/kaarten krijgen.

    Iets vinden wat je super leuk vindt om te doen.

    Iets eindelijk kunnen na veel oefenen.

    Veel meer denk ik maar dit is wat ik me nu zo kan bedenken! Je mag me altijd meer vragen stellen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Goede vraag ik word gelukkig van de steun, warmte en liefde die ik krijg van mijn familie en omgeving na een lastige periode


    Change is for weirdos ~ Niall Horan