• Hói hoi!

    Een tijdje terug heb ik er ook al een forum over begonnen, maar daar kreeg ik helaas 0 reacties op..
    Ik probeer het gewoon nog een keer en dit keer wil ik mijn redder in nood (de tekenaar) best een vergoeding geven!

    Ik ben namelijk bezig met het maken van een werkboek, die ik kan meegeven aan de cursisten van de puppycursus. Het werkboek is bedoeld als extraatje, voor nog wat extra uitleg waar ze thuis doorheen kunnen bladeren. De belangrijkste oefeningen van tijdens de cursus staan erin.
    Nu heb ik die oefeningen helemaal uitgeschreven en daar wil ik graag een leuk tekeningetje bij ter verduidelijking. Een klein stripje van een hondje die het uitbeeld. Het gaat om ong. 11 oefeningen + nog wat losse tekeningetjes. Ik wilde ze graag in de stijl van "Boogie the Boston Terrier", ik kan precies laten zien hóe ik het wil.

    Ikzelf kan helaas niet meer tekenen, ivm mijn problemen met mijn pols (die niet snel opgelost zijn)..
    Als de tekenaar zo lief is om een aantal houdingen van de hond te tekenen, kan ik ze zelf samenvoegen tot een stripje.
    En als mensen het alleen willen doen tegen een (kleine) vergoeding, wil ik daar best wat voor geven. Uiteraard word je naam ook vernoemd in het werkboek.

    Hopelijk vind ik dit keer wel iemand en kan ik het werkboek éindelijk afmaken!

    Groetjes.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wat voor meer details bedoel je? Gewoon een hond als voorbeeld?
    Ik zat zelf te denken aan een herder, omdat die mooi zijn lichaamstaal kan laten zien! Misschien eentje die een beetje lijkt als die van de film Bolt.
    Maar dan uiteraard weer niet Bolt zelf, want dat is dan copyright. Ik zal vanavond eens even zoeken naar plaatjes. :)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Oké. Ik heb even wat in elkaar geknutseld van hoe ik het ongeveer hebben wil. Ik zal de plaatjes per signaal/commando onder een spoiler zetten, met daarbij het stappenplan dat ik in gedachten had. Misschien dat het dan wat duidelijker is.

    Zoals ik al zei leek het me leuk als de hond een herder is, omdat deze duidelijk zijn lichaamstaal laat zien met staart en oren. Voor de lichaamstaal kun je ook wel afkijken bij Boogie the Boston terrier (staat ook in mijn voorbeelden + heel google staat er vol mee) en anders gewoon even vragen. :) Misschien dat Bolt als voorbeeld gebruikt kan worden.



    Hieronder de signalen met plaatje.
    De tekstwolkjes hoeven er niet persé bij. Het * word de naam van de hond, maar die weet ik nog niet (dus als je een leuk idee hebt.. ;)). Je mág ze er wel bij maken..

    Signaal = naam


    Trainingsstappen:
    1. De hond zit voor je en je noemt de naam van de hond. Zodra deze oogcontact maakt, beloon je met het beloningswoord, gevolgd door een voertje.
    2. Hetzelfde als stap 1, maar nu met ondersteuning van de stem. Je zegt bijv. ‘kijk’, zodra de hond opkijkt. Daarna het beloningswoord en voertje.
    3. Hetzelfde als stap 2 en nu beweeg je langzaam door je voeten een beetje naar links en rechts te verplaatsen. Je prijst met je stem zolang de hond je aankijkt en eindigt met het beloningswoord en een voertje.
    4. Om de oefening wat moeilijker te maken, gaan we het nu oefenen met wat afleiding: neem een voertje in je hand en laat de hond eraan ruiken. Strek je hand, ter hoogte van je schouder, opzij. De hond zal de hand met zijn neus volgen. Roep zijn naam en wacht tot hij je aankijkt. Zodra hij dit doet, mag je hem belonen met het beloningswoord en daarna met het voertje die je in je hand hebt.


    Eeemm.. Om de één of andere reden willen mijn plaatjes niet uploaden hier óf op tinypic.. Ik probeer het zo nog weer even verder! :(


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Tinypic ligt er volgens mij weer tijdelijk uit, ik zou aanraden Imgur te gebruiken.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    VeniVidiVici schreef:
    Tinypic ligt er volgens mij weer tijdelijk uit, ik zou aanraden Imgur te gebruiken.


    O, dat kende ik nog niet. Dankjewel! :)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik heb even wat schetsjes gemaakt van hoe ik het ongeveer kan doen. Kijk maar wat je er van vindt. (:



    (sorry voor dat draakje, stond al in m'n schetsboek haha)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Ik heb even wat schetsjes gemaakt van hoe ik het ongeveer kan doen. Kijk maar wat je er van vindt. (:



    (sorry voor dat draakje, stond al in m'n schetsboek haha)



    Ziet er echt leuk uit! 😍😍


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik ben altijd een enorme fan van Bolt geweest en heb hem regelmatig getekend. De schetsen die ik had gemaakt hebben wel wat weg van Bolt, maar die heb ik nog niet op foto.
    Wel heb ik een foto van een tekening van Bolt die ik al eerder gemaakt heb. Kijk maar of je het goed genoeg vindt:



    Ik teken wel altijd op papier, aangezien ik geen tekentablet of iets dergelijks heb.

    Hannibal_Lecter schreef:
    Ik ben altijd een enorme fan van Bolt geweest en heb hem regelmatig getekend. De schetsen die ik had gemaakt hebben wel wat weg van Bolt, maar die heb ik nog niet op foto.
    Wel heb ik een foto van een tekening van Bolt die ik al eerder gemaakt heb. Kijk maar of je het goed genoeg vindt:



    Ik teken wel altijd op papier, aangezien ik geen tekentablet of iets dergelijks heb.


    Superschattig! 😍


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Sorry ik heb hier geen tijd meer voor!


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik stuur vanavond de foto's!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.




    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Rhinoceros schreef:
    Oké. Ik heb even wat in elkaar geknutseld van hoe ik het ongeveer hebben wil. Ik zal de plaatjes per signaal/commando onder een spoiler zetten, met daarbij het stappenplan dat ik in gedachten had. Misschien dat het dan wat duidelijker is.

    Zoals ik al zei leek het me leuk als de hond een herder is, omdat deze duidelijk zijn lichaamstaal laat zien met staart en oren. Voor de lichaamstaal kun je ook wel afkijken bij Boogie the Boston terrier (staat ook in mijn voorbeelden + heel google staat er vol mee) en anders gewoon even vragen. :) Misschien dat Bolt als voorbeeld gebruikt kan worden.



    Hieronder de signalen met plaatje.
    De tekstwolkjes hoeven er niet persé bij. Het * word de naam van de hond, maar die weet ik nog niet (dus als je een leuk idee hebt.. ;)). Je mág ze er wel bij maken..

    Signaal = naam


    Trainingsstappen:
    1. De hond zit voor je en je noemt de naam van de hond. Zodra deze oogcontact maakt, beloon je met het beloningswoord, gevolgd door een voertje.
    2. Hetzelfde als stap 1, maar nu met ondersteuning van de stem. Je zegt bijv. ‘kijk’, zodra de hond opkijkt. Daarna het beloningswoord en voertje.
    3. Hetzelfde als stap 2 en nu beweeg je langzaam door je voeten een beetje naar links en rechts te verplaatsen. Je prijst met je stem zolang de hond je aankijkt en eindigt met het beloningswoord en een voertje.
    4. Om de oefening wat moeilijker te maken, gaan we het nu oefenen met wat afleiding: neem een voertje in je hand en laat de hond eraan ruiken. Strek je hand, ter hoogte van je schouder, opzij. De hond zal de hand met zijn neus volgen. Roep zijn naam en wacht tot hij je aankijkt. Zodra hij dit doet, mag je hem belonen met het beloningswoord en daarna met het voertje die je in je hand hebt.


    Signaal = Zit

    [/IMG]
    Trainingsstappen:
    1. Zorg dat de hond zich binnen armafstand van je begeeft.
    2. Vraag aandacht door middel van zijn naam. Houd een brok voor zijn neus en breng deze iets naar boven. Zodra de hond zit, zeg je het beloningswoord en geef je een voertje.
    3. Nu gebruik je het signaal: naam van de hond, ‘zit’. Zodra de hond in zitpositie is, beloon je met het beloningswoord en een voetje en geef je de hond vrij.
    4. Je gaat de oefening doen vanuit staan (stilstaand of lopend), met de hond naast je. Dit doe je zoals stap 1, dus zonder het signaal te zeggen: naam van de hond, handbeweging, het beloningswoord zodra hij zit en een voertje.
    5. Als stap 4 goed wordt uitgevoerd, kun je het signaal toevoegen zoals bij stap 2: naam van de hond, ‘zit’, handbeweging, het beloningswoord en een voertje.


    [ bericht aangepast op 8 juni 2017 - 22:24 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik snap niet zo goed wat nu de bedoeling is om eerlijk te zijn. :P
    Wil je met iemand nu verder of moeten we schetsen blijven maken?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Ik snap niet zo goed wat nu de bedoeling is om eerlijk te zijn. :P
    Wil je met iemand nu verder of moeten we schetsen blijven maken?


    Ik wil graag dat iemand ze voor me maakt ja, maar ik deed eerst een poging om alle voorbeelden hier te krijgen. Zodat jullie konden zien wat ik wilde en of het allemaal ging lukken.. En dan kan ik ja met iemand samen gaan.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.