• Het is jouw wereld, jouw leven en jij hebt het recht het zo vorm te geven. Dus, als jij wilt leven in een wereld die bovengemiddeld fantastisch is, hoef je alleen je ogen te sluiten voor de ellende die er op diezelfde aardkloot heerst. We willen graag dat iedereen dezelfde geluk hebben als jij. Een dak boven je hoofd, eten, kleding en een beter toekomst, maar niet iedereen is in het zelfde land geboren als jij.

    Onze mening wordt een grootste gedeelte beïnvloed door de media. We geloven wat we op tv zien want, waarom zouden ze liegen? We houden liever geen rekening met het feit dat ook de media de politieke de feiten kan omdraait. Zo wilt de regering graag, dat je meer dan 36-40 moet werkt.
    Je werkt minstens 40 uur in de week, want iedereen moet immers werken. Het leven bestaat tenslotte uit dagen lang werken, of niet soms?
    Want zonder werk is er geen geld. En zonder geld betekent niet kunnen leven. Hoe kom je anders aan eten, kleding, een huis en andere basisvoorzieningen?
    Je moet immers zorgen dat je inkomsten hebt, want geld is tenslotte heel belangrijk. Je wordt in de samenleving ook beschouwt als een functie.

    Het lijkt alsof we steeds minder vragen stellen. Al wanneer je naar school ging, leek onze nieuwsgierigheid van deze wereld steeds minder te worden. Op school weten ze immers beter. het lijkt alsof school onze creativiteit dood en zorgt dat we met de kudde mee loopt. School schijnt niet altijd wijs te zijn.

    De verteller laat nogal wat feiten zien die niet helemaal sporen in onze maatschappij








    Tips voor jezelf!
    – Met liefde kijkt naar de mensen en dieren om je heen, omdat ze familie zijn.
    – Enkel nog natuurlijke lokaal geproduceerde producten eet.
    – Naar alternatieve geneeswijzen kijkt om niet de klacht te onderdrukken, maar om de onderzaak van je probleem te vinden.
    – Investeert in elektrisch autorijden.
    – Zuinig doet met water.
    –Filosoferen en vragen stellen.
    – Zuinig zijn met energie gebuik.
    – Bouw een eigen moestuin!
    – weinig mogelijk tv kijken.


    http://achterhuisnederland.blogspot.nl/2017/02/de-leugen-die-we-leven.html
    https://soulpelgrim.wordpress.com/2015/02/20/de-leugen-waarin-we-leven/
    https://www.scholieren.com/blog/1679/school-vermoordt-onze-creativiteit
    http://ronaldheidanus.nl/vermoorden-scholen-creativiteit-en-divergent-denken/

    [ bericht aangepast op 25 april 2017 - 16:44 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 april 2017 - 16:35 ]


    Nobody Say It was easy

    Is dit niet een beetje negatief allemaal?


    26 - 02 - '16

    Kan je de youtube fimpjes onder een quote of spoiler zetten alsjeblieft? Anders ontregelt het de site ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    -> Filmpjes even in quotes gezet, hopelijk werkt Q weer.


    I am an idiot, I move.

    Ik ben helemaal voor het voor jezelf denken, enzovoort, maar je draaft nu een beetje door met je topics. Ik snap dat je de andere kant van dingen wilt laten zien, maar take it easy.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Nurse schreef:
    Ik ben helemaal voor het voor jezelf denken, enzovoort, maar je draaft nu een beetje door met je topics. Ik snap dat je de andere kant van dingen wilt laten zien, maar take it easy.


    Ben ik te ver gegaan?


    Nobody Say It was easy

    Dat zeg ik niet, want het kunnen interessante discussie punten zijn. Maar presenteer een topic niet als complete clickbait of haal iets naar beneden door te doen alsof de realiteit die wij kennen -om het nu even zo uit te drukken- totale bullshit is. Misschien is het beter om een topic te maken over de invloed van de media en of die macht niet te groot is ofzo. Je bedoeld het vast goed, zoals ik al zei (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Gaan we weer, probeer je niet zo gek te maken joh. Ik snap dat als je dit leest je kan denken dat alles een leugen is maar zullen mensen er nou zo ver over gaan?
    Geloof me, alles wat je leest op internet is ook niet waar net als wat je op tv ziet, en iedereen kan alles anders interpreteren, en laat anderen anders lekker door gaan met het leven wat ze nu hebben en ga lekker je eigen kant op. Maar laat je niet gek maken anders kan je op een hutje op de heide gaan wonen,

    Nog maals ik spreek je niet tegen maar laat je niet gek maken, af en toe anders denken dan de rest is helemaal niet verkeerd, maar het moet niet doordraven dat je uren bezig bent met jezelf gek te maken en iedereen het tegendeel bewijzen. Want daar help je jezelf niet mee.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    Gaan we weer, probeer je niet zo gek te maken joh. Ik snap dat als je dit leest je kan denken dat alles een leugen is maar zullen mensen er nou zo ver over gaan?
    Geloof me, alles wat je leest op internet is ook niet waar net als wat je op tv ziet, en iedereen kan alles anders interpreteren, en laat anderen anders lekker door gaan met het leven wat ze nu hebben en ga lekker je eigen kant op. Maar laat je niet gek maken anders kan je op een hutje op de heide gaan wonen,

    Nog maals ik spreek je niet tegen maar laat je niet gek maken, af en toe anders denken dan de rest is helemaal niet verkeerd, maar het moet niet doordraven dat je uren bezig bent met jezelf gek te maken en iedereen het tegendeel bewijzen. Want daar help je jezelf niet mee.



    Dit zijn feiten die waar zijn, zoek maar uit. Ik heb niet ge zegt dat alles een leugen is, dat verzin je zelf. Ik heb er geen problemen mee dat mensen een ander mening hebben, dat denk je zelf. Ik hoe er niet van als mensen me niet serieus nemen, en me zien als een waardeloze clown. Want ik wordt hier het meest beledigt en niet hun!

    [ bericht aangepast op 25 april 2017 - 18:28 ]


    Nobody Say It was easy

    blackpit schreef:
    (...)


    Dit zijn feiten die waar zijn, zoek maar uit.


    Als nog, kijk eens even opnieuw naar mijn bericht, want niet alles is 100% waar wat je op het internet leest, geld ook vaak voor televisie. Ik snap dat je mensen wil helpen met de boodschap die jij goed vind te verspreiden, maar houd er wel rekening mee dat iemand anders zijn manier van leven fijn vind. Het enige wat ik ook tegen je probeer te zeggen is laat je niet gek maken, want voor je het weet kan je doordraaien als je te obsessief bezig bent met dit soort dingen.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    blackpit schreef:
    (...)


    Dit zijn feiten die waar zijn, zoek maar uit. Ik heb niet ge zegt dat alles een leugen is, dat verzin je zelf. Ik heb er geen problemen mee dat mensen een ander mening hebben, dat denk je zelf. Ik hoe er niet van als mensen me niet serieus nemen, en me zien als een waardeloze clown. Want ik wordt hier het meest beledigt en niet hun!


    Ik neem je juist wel serieus, daarom reageer ik hier toch op? En wat jij laat zien in je topic als titel is "De wereld waarin we leven is een leugen." dat gebruik je letterlijk als topic titel. En over je begin post, wat ik er meer uit lees is dat mensen vaak te druk zijn met werken. Maar dat ligt niet alleen aan wat er wordt gezegd hoor, want iedereen kan uit een andere omgeving komen, en in een bepaalde groep zitten waar juist wel werken een prioriteit heeft, net zoals bij een andere gemeenschap juist rust, tuinieren etc en alternatieve dingen meer daar aan de praat komen.

    Je hebt heel vaak zelf je eigen keuzes in de hand, soms kan het zijn dat een persoon bijvoorbeeld zelf niet kan kiezen, maar dat is weer wat anders.

    En ik neem je wel heel serieus hoor, alleen hoe je nu reageert op mij is wel heel erg kort door de bocht sinds ik gewoon normaal mijn mening geef op deze discussie, terwijl ik je echt niet wilde aanvallen.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    (...)

    Ik neem je juist wel serieus, daarom reageer ik hier toch op? En wat jij laat zien in je topic als titel is "De wereld waarin we leven is een leugen." dat gebruik je letterlijk als topic titel. En over je begin post, wat ik er meer uit lees is dat mensen vaak te druk zijn met werken. Maar dat ligt niet alleen aan wat er wordt gezegd hoor, want iedereen kan uit een andere omgeving komen, en in een bepaalde groep zitten waar juist wel werken een prioriteit heeft, net zoals bij een andere gemeenschap juist rust, tuinieren etc en alternatieve dingen meer daar aan de praat komen.

    Je hebt heel vaak zelf je eigen keuzes in de hand, soms kan het zijn dat een persoon bijvoorbeeld zelf niet kan kiezen, maar dat is weer wat anders.

    En ik neem je wel heel serieus hoor, alleen hoe je nu reageert op mij is wel heel erg kort door de bocht sinds ik gewoon normaal mijn mening geef op deze discussie, terwijl ik je echt niet wilde aanvallen.


    oohw, sorry. Ik ben nogal pis of van iemand anders, waardoor ik een beetje fel kan reageren. Je moet mijn reactie niet te persoonlijk nemen.


    Nobody Say It was easy