Square schreef:
(...)
Water bij de wijn doen is niet een term die ooit van toepassing zou moeten zijn op seks, oh mijn god.
Dit is niet bedoeld als persoonlijke aanval op jou, dat allereerst even. Ik weet helemaal zeker dat er meer mensen zijn die er zo over denken of het zo zouden hebben verwoord, en ook dat je het totaal niet slecht bedoelde. Ik moet hier alleen toch even op reageren, want - nee. Nee, nee, nee, zeg dat soort dingen alsjeblieft niet. Dat idee is doodeng. Water bij de wijn doen impliceert compromissen sluiten, en hoewel dat een heel erg goed ding is dat bij alle gezonde relaties hoort, is dat van toepassing op welke film je gaat kijken, of waar je heen gaat op vakantie, of wat voor huisdier je neemt wanneer je gaat samenwonen. Niet op seks! "Ik wil het niet, maar jij wilt het wel heel graag en ik zal je waarschijnlijk verliezen als we het niet doen, dus laten we het dan toch maar doen" is niet oké!
Ik ben het eens met McCrory, compromissen in een relatie en dus ook bij seks zijn gewoon.
Ik doe niets tegen mijn zin, hoor, maar als mijn vriend iets geweldigs heeft ontdekt en dat wil uitproberen, doe ik wel mee. Als het pijn doet of niet fijn is of oncomfortabel, dan kunnen wij dat in onze normale relatie gewoon aan elkaar kwijt.
Ook vind ik het niet het allerleukste in de wereld om hem te pijpen, maar hij vindt het heerlijk en dat wil ik hem graag geven.
Water bij de wijn doen is geen rare term. Het is dat je iets laat of afzwakt voor de ander. Ik vind het verschrikkelijk dat mijn vriend graag wiet doet, maar ik kan het hem niet verbieden, dat wil ik ook niet. Dus hij zwakt zijn gebruik wat af en ik zwak mijn gevoelens wat af, zodat we ons allebei zo fijn mogelijk voelen.
Continue to share your heart with other people even if it has been broken.