Ik zeg ja. Ik denk niet dat seks een absolute benodigdheid is in een relatie. Het zorgt, wat velen al zeggen, voor de intimiteit en je leert elkaar goed kennen, zowel persoonlijk als lichamelijk, maar ik denk niet dat het per se nodig is om een goede relatie te hebben. Ik hecht er zelf bijvoorbeeld wel waarde aan, omdat het voor mij juist betekent dat mijn vriend nog van me houdt, ondanks de ruzies of mijn stommiteiten. Ondanks dat hij het dan ook gewoon zegt, is seks dan juist het bewijs voor mij. Voor anderen kan het best zijn dat de liefde alleen bedreven wordt in het geval van een kinderwens, zoals bij christenen of mensen die er gewoon geen waarde aan hechten of de behoefte niet hebben. Het is niet specifiek iets dat aan de basis van een relatie ligt, aangezien de meesten niet met seks beginnen. Het begint met lieve woordjes, kusjes, cadeautjes en alles, maar seks komt meestal pas later. Daarom is seks niet een must in een relatie. De meeste mensen - ik zeg de meeste, want er zullen er ongetwijfeld zijn - beëindigen de relatie niet, omdat de seks slecht is. Het gaat in een relatie om de combinatie van twee persoonlijkheden. Passen ze bij elkaar, gaat het goed samen als ze totaal verschillen van elkaar, dat soort dingen. Hoe een relatie loopt hangt dus af van de twee mensen en hun wensen, karaktereigenschappen, behoeftes, etc., maar het is niet per se afhankelijk van seks.
[ bericht aangepast op 24 april 2017 - 9:52 ]
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen