Ik heb dit probleem echt al mijn hele leven, waardoor ik ook eigenlijk nauwelijks afmaak waar ik aan begin, maar het begint nu wel vreselijk vervelend te worden.
Ik heb nu drie verhalen waar ik verder mee wil gaan, maar het lukt gewoon niet. Het is niet dat ik geen ideeën heb, het is het feit dat het in 1 keer perfect moet zijn. Nou weet ik ook wel dat dit vrijwel onmogelijk is en dat ik me er overheen moet zetten, maar hoe dan? Of als ik van een random iemand een compliment krijg over hoe ik schrijf, dan blokkeer ik mezelf helemaal omdat ik bang ben dat ik vanaf dat moment ga afzakken en iemand teleurstel. Met andere woorden: ik kom nooit verder en geef het uiteindelijk maar op, terwijl ik dat helemaal niet wil want het verhaal zit er wel.
Ook kan ik niet in een andere volgorde schrijven. Bijvoorbeeld wanneer ik het perfecte einde van het verhaal voor me zie, maar eigenlijk nog in de beginfase zit. No way dat ik het einde dan alvast schrijf omdat het niet in chronologische volgorde gaat, al zijn m'n ideeën dan nog zo goed.
Heeft iemand dit ook of weet iemand wat je hier aan kan doen? Het gaat nu vooral om m'n probleem met schrijven, maar ik heb daardoor ook m'n kunstopleiding opgegeven, zwemmen op hoog niveau, en bepaalde games. Ugh.
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"