• Binnenkort vertrek ik voor 16 weken naar Duitsland. Daar ga ik op een camping stage lopen. Super leuk, maar ik kan helaas geen extra koffer meesjouwen met al mijn boeken. En dus wil ik graag een e-reader aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie een e-reader? Waar let ik op? Wat moet hij juist hebben en wat niet? Aanraders?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Een e reader kopen was voor mij de grootste fout. Boeken kan ik er niet eens op zetten. (Ja, via heel veel omwegen) en ik heb er misschien net 2 boeken op gelezen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Als je een tablet hebt kan je er zo'n app op installeren om e-boeken te lezen. Dat is misschien ook iets handiger en goedkoper? Op die manier las ik toch e-boeken, al ben ik er geen fan van. Liever een echt boek in mijn handen.


    16 - 09 - '17

    Ik raad een kobo aan, als je een e-reader wil kopen en niet via een tablet wil lezen. Het scherm is niet té gevoelig (zoals m'n oude tolino, die zijn pagina omsloeg als het koord van m'n hoodie er perongeluk tegen tikt), je kan je boeken op series sorteren als je ze als kepubs erop zet, maar dat doen programma's als Calibre uit zichzelf als je een bepaalde plug-in instaleeri. Bovendien krijg je er dan ook reading stats bij (een inschatting van hoe lang je er zal over doen om het boek en het hoofdstuk dat je dan aan het lezen bent, uit te lezen, hoeveel pagina's je per sessie leest en hoeveel minuten per pagina). En hij heeft een ingebouwde e-book store, maar dat zullen de meesten wel hebben. Als je twijfelt kan je altijd op het goodereader youtube kanaal kijken, daar vind je reviews en vergelijkingen tussen verschillende e-readers, al zijn er ook bij die je hier niet kan kopen.
    Ik heb zelf een Kobo H2O, waar je mee in bad kan, hoewel ik dat zelf niet bepaald vertrouw en ook nog niet heb uitgeprobeerd.

    Daarbij wil ik wel even vermelden dat de goedkoopste Kobo, de Aura, énorm klein is. Zo ongeveer de grootte van een mass market paperback.

    [ bericht aangepast op 15 april 2017 - 19:46 ]


    Ex astris, sciencia

    Nee, ik heb geen tablet. En ik vind het dan weer overbodig om een tablet aan te schaffen terwijl ik ook al een mobiel en laptop heb. Ik snap dat het niet opweegt tegen een echt boek, maar ik kan gewoon geen echte boeken meenemen. Ik heb maar 1 koffer. En om dan 16 weken lang maar twee boeken te hebben... tsja, dat werkt ook niet.
    @ Easter - welke e-reader heb je dan? Dan weet ik iig zeker dat ik die sowieso niet moet hebben :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Bij veel boekhandels verkopen ze tegenwoordig e-readers, dus ik zou je aanraden daarheen te gaan. Vertel even wat je nodig hebt en wat je budget is - naar mijn ervaring helpen ze altijd super graag zonder je meteen af te knijpen.


    Tijd voor koffie.