• Okee, hallo mensjes, op deze frisse lenteavond!

    Naar aanleiding van een topic lang, lang geleden kwam ik op het idee om een Q&A te doen! Mijn hoofdpersonage Risa Stankic heeft inmiddels al zo veel verschillende eigenschappen, dat ik ze niet meer uit elkaar kan houden. Daarom mogen jullie hem alle vragen stellen die je maar wilt! Wees nieuwsgierig en verras me me jullie brandende vragen. Ik beantwoord deze zo snel mogelijk, dat is leuk voor jullie (denk ik?), en handig voor mij zodat ik eindelijk eens precies weet wie Risa nou is.
    Hier wat basisinformatie waar je je vragen aan kunt ophangen: hij is 30 jaar en is Kroatisch van afkomst. Hij woont nu in Stockholm, vlakbij de universiteit. Hij is huur- of seriemoordenaar (daar ben ik nog niet helemaal uit) en ligt in de clinch met zijn vader. Ook weet hij niet zo goed wie hij zelf is en voelt hij zich soms niet thuis op deze wereld vol ongeïnteresseerde en oppervlakkige mensen. In zijn jeugd heeft hij moeten toezien hoe zijn jongere zus Sveta werd misbruikt door hun vader. Hij voelt zich nu schuldig dat hij niet heeft ingegrepen.

    Brand los en help me meer detail aan te brengen in dit personage! (krul)

    Als dit topic een beetje aanslaat zal ik hiervan een algemeen topic van maken, toegankelijk voor iedereen.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 20:27 ]


    oi, suzy

    Wat is het plot van het verhaal zelf?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Je kunt niet echt werken als seriemoordenaar...


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    De plot gaat in de richting van "afrekenen met je verleden", "je dierbaren wreken", etc. Ik weet nog niet precies hoe ik dat vorm ga geven. Maar Risa's vader wordt er in elk geval bij betrokken!


    oi, suzy

    Nieuwe informatie over Risa (:

    Zijn zusje heet Sveta. Ze is een stil en teruggetrokken meisje van 25 en is in haar jeugd misbruikt geweest door Dmitri. Ze draagt hier nog altijd de gevolgen van.
    Dmitri heeft Risa getreiterd en gedreigd om hem uit huis te zetten als Risa in actie zou komen bij de kinderbescherming. Risa voelt zich nog altijd schuldig dat hij Sveta niet verdedigd heeft, en haat zijn vader.
    Hij is een stille, en bedachtzame man. Hij doet nooit impulsieve dingen en bereidt zijn acties nauwkeurig voor. Hij is doortastend, en oplossingsgericht. Als hij zich in het nauw gedreven voelt, kan hij gemeen en hard worden, genadeloos zelfs. Zijn moordslachtoffers laat hij nooit leven, hoe hard ze ook smeken of gillen. Hij kan zich makkelijk over de drempel heen zetten. Hij voelt niets bij het moorden – hij vindt het alleen wel telkens een mooi moment als zijn slachtoffers hun laatste adem uitblazen.

    Zijn er mensen die aan de hand hiervan leuke vragen kunnen bedenken die Risa nog meer diepgang geven?

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 15:24 ]


    oi, suzy

    Ik vind het idee echt heel leuk klinken! Zou het waarschijnlijk zo lezen!

    Ik heb wel wat vragen:
    Wat is zijn gelukkigste herinnering uit zijn jeugd?
    Waar krijgt hij het meeste plezier uit?
    Diepste angst?

    Ik vind het best slim dat je "hem" vragen gaat stellen. Zo kan je hem beter shapen ofzo.


    Alleen maar tranen van geluk

    Dank je! Leuk om te horen. ^^ Ik moet nog wel beginnen, haha. Ik heb één woord en dat is 'proloog'.

    Zijn gelukkigste herinnering... Hmm... goede vraag. Hij is vroeger erg onderdrukt door zijn vader - getreiterd etc - en er is een moment geweest dat hij zich losmaakte van zijn vader. Hij heeft als het ware een knop omgezet waardoor hij zich ineens niet meer druk maakte om wat zijn vader van hem dacht. Ik denk dat dat wel een groot moment van opluchting is geweest. Of het een 'gelukkig' moment was... Moeilijk. Maar wel een heel goede vraag!

    Risa vindt het erg leuk om quality time met zichzelf te hebben. En met zijn hond Odin. Odin is een jonge Mechelse herder reu en zijn beste maatje. Odin praat niet terug, en dat is misschien wel het fijnste. Risa knuffelt graag met zijn hond als hij een zware dag heeft gehad en voelt zich dan echt ontspannen.
    Ook leest Risa graag: zowel romans als wetenschappelijke thrillers. Hij is introvert en heeft vaak tijd voor zichzelf nodig nadat hij lange tijd in het bijzijn van anderen is geweest.

    Zijn diepste angst... Ook een heel goede vraag. Risa heeft nooit echte liefde gekend: zijn vader was niet zoals een vader hoort te zijn en met zijn moeder had hij ook geen hechte band. En zijn hond is natuurlijk zijn trouwste metgezel, maar met honden ga je geen relatie aan. Risa wil graag een echte relatie, met iemand die hem accepteert zoals hij is, iemand die hem ruimte geeft en die hem begrijpt - maar zo iemand vind je niet makkelijk. Hij is bang dat hij die persoon nooit gaat tegenkomen, en dat hij nooit de ware liefde ervaart zoals die altijd in films en boeken wordt beschreven.


    oi, suzy

    Ik zat de vorige keer ook vast met mijn personage en daardoor ben ik een topic begonnen om een Q&A te doen
    met mijn personages. Zo leer ik ze beter kennen en loop ik (hopelijk) niet zo snel vast.

    Misschien dat je hier wat aan hebt. Vul de vragen in voor jezelf en hou dat aan bij het schrijven van je verhaal
    want dan heb je een beter beeld van hem/haar.

    Q&A met hoofdpersoon

    xxx

    [ bericht aangepast op 30 maart 2017 - 15:15 ]


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~