• De stelling van deze week luidt:
    De protesten tegen Trump zullen niet helpen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Oneens. Het geeft mensen het gevoel dat er ook nog anderen zijn die het niet eens zijn met zijn beleid en de beslissingen die hij maakt. Misschien maakt het geen verschil in het hoofd van die blondharige aardappel, maar in de moraal van het publiek absoluut wel.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    mijn stelling aw yiss

    Verder ga ik akkoord met Frodo really.


    Heaven is a place that we all have

    Het maakt zeker wel een verschil. Moesten er geen protesten zijn bij die travel ban, dan zouden er ook geen rechters naar hebben gekeken, naar mijn mening. Dus ja, protesten helpen wel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Frodo schreef:
    Oneens. Het geeft mensen het gevoel dat er ook nog anderen zijn die het niet eens zijn met zijn beleid en de beslissingen die hij maakt. Misschien maakt het geen verschil in het hoofd van die blondharige aardappel, maar in de moraal van het publiek absoluut wel.

    This


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Protesten helpen zeker! Of het nu tegen Trump, Obama of eender wie is, het helpt! Het verandert misschien niet veel aan Trumps politiek, maar het zorgt er wel voor dat hij verantwoordelijk wordt gehouden. De plus, onder Obama heeft men maandenlang protest gevoerd tegen DaPL en ze hebben hun zin gekregen (we laten even uit dat Trump dat besluit weer omgedraaid heeft, maar goed), dus protesten hebben écht wel zin. Protesten laten zien dat je het niet eens bent, het zorgt ervoor dat je gehoord wordt. Het heeft zeker zin.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Frodo schreef:
    Oneens. Het geeft mensen het gevoel dat er ook nog anderen zijn die het niet eens zijn met zijn beleid en de beslissingen die hij maakt. Misschien maakt het geen verschil in het hoofd van die blondharige aardappel, maar in de moraal van het publiek absoluut wel.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Frodo schreef:
    Oneens. Het geeft mensen het gevoel dat er ook nog anderen zijn die het niet eens zijn met zijn beleid en de beslissingen die hij maakt. Misschien maakt het geen verschil in het hoofd van die blondharige aardappel, maar in de moraal van het publiek absoluut wel.


    Helemaal mee eens, inclusief het blondharige aardappel stukje. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Frodo schreef:
    Oneens. Het geeft mensen het gevoel dat er ook nog anderen zijn die het niet eens zijn met zijn beleid en de beslissingen die hij maakt. Misschien maakt het geen verschil in het hoofd van die blondharige aardappel, maar in de moraal van het publiek absoluut wel.



    26 - 02 - '16

    Frodo schreef:
    Oneens. Het geeft mensen het gevoel dat er ook nog anderen zijn die het niet eens zijn met zijn beleid en de beslissingen die hij maakt. Misschien maakt het geen verschil in het hoofd van die blondharige aardappel, maar in de moraal van het publiek absoluut wel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik denk dat het inderdaad geen zin heeft, maar ik HOOP van wel en dat ik weer eens te pessimistisch ben.

    Ik denk dat het niet helpt omdat Trump zo rijk en zo machtig is, dat hij genoeg kan afdwingen en mensen kan omkopen omdat hij rijk en machtig genoeg is om boven welke groep die tegen zijn plannen is te staan.

    Eens met de stelling helaas.

    Rechtstreeks zal het zijn politiek niet veranderen en dus niet helpen. Onrechtstreeks kunnen protesten wel een invloed uitoefenen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    De protesten tegen Trump zelf niet, maar wel protesten tegen een beslissing die door hem is gemaakt.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Jammer dat de stelling al zo verouderd is :/ Ik denk dat ze niet veel zullen uithalen, misschien een signaal naar de rest van de wereld dat Trump niet voor alle Amerikanen spreekt. Dat Amerikanen zaken als het millieu, onderwijs en de zorg wel belangrijk vinden.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Amerika is toch zogenaamd een democratie ? Dan moet er naar mijn mening ook wel geluisterd worden naar protesten, want ze zijn er niet voor niks.

    Je kan een uitslag niet bekijken als er geen uitslag is, proberen is het altijd waard. En ook al heeft er maar een klein beetje verschil gemaakt, dan is het al gelukt.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 23:11 ]


    Never forget who you are and where you come from

    T zou mooi zijn als het helpt, maar ik vrees van niet