ZEA SILVER STORM
"See, this is why I like modern architecture. The houses are too new to have ghosts."
|
21 MEDIUMSHIP RECREATION ALONE
Het was even hectisch toen er blijkbaar mensen van de Oppositie buiten het terrein stonden om ons wat aan te doen. De leerkrachten gingen meteen naar buiten en nu vervalt de rest van de lessen. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, als ik eerlijk ben. Ik weet ook niet wat ik moet doen. De mensen die niet weten wat wij allemaal doormaken, vinden ons freaks en ze zijn bang dat we ze wat aan zouden kunnen doen. Het erge is nog dat ik mezelf een freak vind. Ik wil geen geesten kunnen zien, ik wil niet met doden kunnen communiceren. Voor ik hier kwam, wist ik bij god niet wat ik er mee aan moest. De geesten drongen zich aan me op, ze dwongen me met hun nabestaanden te praten om ervoor te zorgen dat alles in pais en vree zou verlopen, maar ik werd bijna gek van angst door die zilveren, doorzichtige schimmen.
Nu ik hier ben, weet ik min of meer hoe ik het moet beheersen, maar ik ben er nog lang niet. De littekens staan op mijn armen, als bewijs dat ik twintig jaar lang met de angst heb moeten leven wat er met me gebeurde. Mentaal gestoord kwam meerdere malen bij me op.
Ik loop de recreatieruimte in en ik kijk rond. Er zitten enkele mensen wat voor zichzelf te doen en ik vervloek de Oppositie dat ze de lessen moesten verstoren. Ik had tenminste afleiding en ik kon me afsluiten van de schimmen, maar nu zijn ze terug. Snel loop ik naar een fauteuil en ik zak erop neer, waarna ik mijn knot uit mijn haren trek en mijn benen op de stoel leg. Dan pas valt me op dat ik een bekende jongen zie zitten en ik glimlach heel kort naar hem, naar Zephanian.
|
FERGUS CIAR WHELAN
"Fears are absolutely real."
|
23 NEMESIS FORM OUTSIDE FOLLOWING DEE
Nadat alle leerkrachten weg zijn gerend om de Oppositie tegen te houden, hebben mijn ogen Dee gevolgd. Ze is sinds enkele weken weer hier maar ze heeft nog amper een woord gesproken tegen iemand van ons. Het was raar, ze was gewoon weg, terwijl ik dacht dat we toch een soort van vriendschap hadden opgebouwd. Zij kon me als een van de weinigen kalmeren als ik weer een zo kwaad of gefrustreerd werd en dat ben ik dus een tijdlang kwijtgeraakt. Ik vind het gewoon... jammer, denk ik. Ik weet niet eens waarom ze weg is gegaan. Ze had met me kunnen praten. Ik ben dan niet zo vriendelijk en ik kan nogal uit mijn slof schieten, maar Dee wist zo ongeveer hoe ze me moest handelen als dat weer eens gebeurde.
Ze loopt als eerste het lokaal uit en ik volg haar dan maar. Ik wil gewoon even met haar praten en ik denk dat ik echt flip als ze me weer wegduwt. We hadden een soort 'bondje' samen, om onze krachten, die vooral gaan over duisternis en angst, op iemand te gebruiken. Onze krachten zijn namelijk niet echt positief en ik weet ook bij god niet hoe ik ze op een positieve manier moet benaderen.
'Dee,' zeg ik als ze naar buiten loopt maar ze hoort me niet. Ik volg haar op de voet en zie haar uiteindelijk met haar ogen dicht op het grasveld zitten. Ik zucht een keer als de zon op haar schijnt en haar sproeten uit laat komen. 'Dee,' zeg ik nogmaals en ik sla mijn armen over elkaar heen. Ik wil antwoorden. Ik wil weten waarom ze me zomaar in de steek liet. Ik heb mijn krachten nog lang niet op orde en onder controle en Dee gaf me tenminste het gevoel dat ik zelf kon doen wat ik wilde. Maar nee, ze ging weg, zonder wat te laten weten.
|
You gave me my life all those years ago, now I give you yours.