Dougal schreef:
(...)
Lerares? :') Of met speciaal onderwijs? Werken met gehandicapten?
Voor lerares ben ik vrees ik echt niet gemaakt, haha. Werken met gehandicapten weet ik niet zo goed (het is een fantastisch beroep, though, ik heb heel, heel veel respect voor de mensen die dat doen). Heel erg bedankt! c:
Overkill schreef:
(...)
pedagogiek, sociologie, antropologie
Over sociologie en antropologie heb ik ook al nagedacht, maar mijn angst daarbij is eigenlijk dat (vooral sociologie) een heel ruime opleiding is en dat ik daar dan ga staan met een diploma waar ik eigenlijk iets heel ruim, maar voor vele beroepen niet specifiek genoeg is, snap je? Het zijn wel suuuuper interessante opleidingen, super bedankt!
Occamy schreef:
(...)
Maar met mensen werken is bijna elk beroep. Van docent tot schoonmaker, van tandartsassistente tot secretaresse van de politie. Ik zou eerder kijken waar jouw interesses liggen. Jij ben toch heel geïnteresseerd in geloofsovertuigingen en de mythologie en dergelijken? Is filosofie niet iets voor jou? Of theologie? Theologie heeft mijn moeder gedaan en is eigenlijk de leer der geloven en ik denk dat jij dat héél interessant zal vinden.
Haha, ik wat ik bedoelde is dat ik geen bureaujob wil. Of iets in de exacte wetenschap, snap je? Je komt altijd wel met mensen in contact, maar dat is uiteraard nog iets anders dan echt met mensen bezig zijn. Mijn droomberoep is iets waar ik echt met de mensen kan bezig zijn, dus niet echt iets in een bedrijfsleven of zo, gezien dat vaak veel meer op het financiële gericht is en hoewel dat soort jobs ook nodig zijn, is dat niet echt iets voor mij. c:
Filosofie is iets dat ik heel erg overweeg, maar daar heb ik iets van: filosofie is een heel grote troef om als diploma te hebben bij een ander diploma, want het is zo ruim dat het vaak gewoon niet specifiek genoeg is voor bepaalde jobs. Over Theologie en Religiewetenschap heb ik ook al gedacht (thanks to you, want je hebt dat al eens eerder gezegd, haha. c=), maar het punt is dat je die opleiding in België enkel in Leuven (de katholieke universiteit, uiteraard) kunt doen en dat dat de eerste jaren echt heel erg gefocust is op de theologie en veel minder op de religiewetenschap. Dat zijn dan dus vooral dingen als in kerkrecht, bijbelstudies en minder vergelijkend, wat net hetgeen is waar ik zozeer in geïnteresseerd ben. Ook zijn de helft van de jobs na een studie theologie voor mij uitgesloten (leerkracht/pastoraal werk/etc.) omdat je voor heel veel van die dingen gedoopt moet zijn en ik ben eigenlijk niet echt bereid me te laten dopen voor een instituut waar ik niet achter sta, puur en alleen voor werkgelegenheid.
Heel erg bedankt, allemaal! c: Echt waar, ik had niet verwacht zoveel reactie te krijgen! c:
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried