Frey_ schreef:
(...)
Ik snap je: het is lief bedoeld! Maar soms kan je beter oppassen met de waarheid als je via socials praat, je hebt geen idee hoe mensen het op kunnen vangen. (:
tegelijkertijd zijn er ook mensen die letterlijk zeggen dat ze zichzelf van kant gaan/willen maken en dat is best heftig als je dat als omstander leest. misschien is het niet gemeend, maar zoals je zegt: via het internet kun je dat niet weten dus ik kan me voorstellen dat mensen zich ontzettend zorgen gaan maken. (en het kan heel triggerend zijn)
oh well iedereen is natuurlijk vrij te zeggen wat ze willen en ik begrijp oprecht dat het fijn is je hart ergens te kunnen luchten, maar zeggen dat je er een eind aan wil/gaat maken vind ik eerlijk gezegd wel een beetje te heftig voor een online forum. ik heb me er ook echt wel schuldig aan gemaakt, maar probeer er nu op te letten dat ik in ieder geval niet al te direct dat soort dingen uit, behalve bij een therapeut/iemand die ik vertrouw en die weet hoe hij/zij ermee om kan gaan.
(dit is trouwens echt niet bedoeld als aanval. zoals ik al zei, ik begrijp heel goed dat zo'n uitlaatklep heel belangrijk is. het is enkel dat ik me afvraag of Q daar de beste plek voor is)