• Ik heb vorige week het boek: De Strijd van de Dwergen van Markus Heitz uitgelezen en ik kon natuurlijk niet wachten op het volgende deel.
    Dus wat ik doe is ik 'vlieg' naar Bol.com en zoek het derde boek op.
    Zo nieuwsgierig als ik ben ga ik alvast wat recensies lezen want je wilt natuurlijk wel weten of het volgende deel ook leuk is!
    Maar daar gaat het dan mis. Sommige mensen vergeten namelijk dat ik dat boek nog moet lezen en zetten in hun recensie ook gelijk het hele verhaal neer. Daar kom je natuurlijk pas achter als je de recensie hebt gelezen hè? :)
    Kortom: ik kon nog net op tijd wegkijken van mijn scherm zonder mijzelf helemaal gespoilerd te hebben.
    Misschien moet ik voortaan maar geen recencies meer lezen, oops
    Is zoiets jullie ook wel eens overkomen?
    Of dat iemand het leuk vond om je volledig te spoileren?:')?
    Edit: Het is dan natuurlijk niet te bedoeling dat je de spoiler vertelt ;)



    [ bericht aangepast op 3 feb 2017 - 16:24 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Persoon: 'Lees je *vul hier de titel van het boek in* ook?'
    Ik: 'Ja! Ik heb het alleen nog niet uit.'
    Persoon: 'Oh, oh, ben je al bij het stuk *plaats hier het hele plot*.'
    Ik: 'Nee, daar was ik nog niet nee...'

    Het gaat altijd zo (':
    Maar ik lees voor de rest nooit echt boekrecensies, omdat ik liever zelf bepaal wat ik van het boek vind nadat ik het heb gelezen, haha. Ik wil niet dat recensies en dan vooral als ik het boek nog niet gelezen heb, mijn mening beïnvloeden zodat ik het boek misschien niet meer ga lezen, of iets dergelijks.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2017 - 16:27 ]


    i wanna die with you once or twice.

    JA ALTIJD
    Maar niet met boeken, wel toen ik bijv. OUAT ging kijken op aandringen van een vriendin ging ze me al wel steeds spoileren muh


    obsessive rage

    Met recensies let ik altijd wel heel erg op dat het spoilervrij is, maar ik ging een keer heel leuk de playthrough van Silent Hill Shattered Memories kijken van Game Grumps en toen spoilden ze in de eerste video al meteen de clue van het hele spel :">


    Caution first, always.

    Mijn zus, oh god.
    Het gaat echt altijd zo:
    *We gaan kaar de bib*
    Mam: 'Margot, heb je niet meer boeken nodig?'
    *Mijn zus heeft drie boeken ofzo gepakt*
    Margot: 'Nee hoor mama'
    Ik: *Heeft tien boeken* 'Meh, zolang je maar niet terug die van mij leeft, want het is je eigen schuld als ze uit zijn en je niets te doen hebt'

    *Drie dagen later*
    Ik: *Komt naar beneden beneden en ziet zus lezen in het boek waar ze ook in bezig was* 'Margot, daar ben ik mee bezig! Geef eens terug!'
    Margot: 'Maar mijn boeken zijn uit, daar kan ik niets aan doen!'
    Ik: 'Eigen schuld, dikke bult.'
    Mam: *Vanuit keuken* 'Delphine, laat je zus dan eens een ander boek van je lezen! Je kan er geen tien tegelijk lezen...'
    Ik: 'Maar mam, ik heb het nog zo gezegd. Het is haar eigen schuld.'
    *Mam komt naar de woonkamer en kijkt dreigend*
    Ik: 'Oké dan, meh. Voor één keer...' *Denkt bij zichzelf: 'Niet dus.'
    *Zus leest boek*

    *Twee dagen later, aan tafel*
    Margot: 'Oh Delphine, weet he, in dat boek gebeurt dit en da' dat en uiteindelijk dit...' *Insert plot hier"
    Ik: 'Kijk, dat is waarom ik mijn boeken niet aan jou geef, je spoilt altijd.'
    Mam: 'Ah, dat is niet haar schuld. Lees wat sneller ofzo.'

    -_- Ik ben dit zo beu


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik houd van spoileren hahaha, maar ik doe het meestal niet omdat ik dan mensen boos maak. :') Ik lees zelf veel te vaak spoilers, voornamelijk over series, haha. Dan gaat het zo:

    Ik: zoekt de wikia-pagina van een serie op omdat ik moet weten wie de rol speelt van het personage/hoe het nu helemaal ineen zit met een verhaallijn die ik niet compleet snap
    Wikia: hé, Leah, het zinnetje dat je nodig hebt staat net onder waar je scherm eindigt, scroll nog even!
    Ik: scrollt
    Wikia: HAHAHAHA GRAPJE HIER STAAT EEN SPOILER, ALS IN DE CLOU VAN EIGENLIJK DE HELE SERIE HAHAHA


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ga meestal voor boeken kijken op Goodreads, en daar ben je verplicht je review te 'censureren' als er spoilers instaan, wat ik persoonlijk echt top vind (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Facebook spoilert mij altijd. Dan vind ik pagina's leuk van de series die ik volg en als je dan wacht achterloopt met kijken dan weet je al wie er doodgaan enzo. Echt niet tof.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Firgun schreef:
    Ik houd van spoileren hahaha, maar ik doe het meestal niet omdat ik dan mensen boos maak. :') Ik lees zelf veel te vaak spoilers, voornamelijk over series, haha. Dan gaat het zo:

    Ik: zoekt de wikia-pagina van een serie op omdat ik moet weten wie de rol speelt van het personage/hoe het nu helemaal ineen zit met een verhaallijn die ik niet compleet snap
    Wikia: hé, Leah, het zinnetje dat je nodig hebt staat net onder waar je scherm eindigt, scroll nog even!
    Ik: scrollt
    Wikia: HAHAHAHA GRAPJE HIER STAAT EEN SPOILER, ALS IN DE CLOU VAN EIGENLIJK DE HELE SERIE HAHAHA


    Zo gaat het bij mij met series ook altijd, altijd.
    Dan wil je 1 klein dingetje weten, lees je per ongeluk het hele plot... oeps. En dan vervolgens denk je het maakt niet meer uit en leest gewoon door haha

    [ bericht aangepast op 3 feb 2017 - 22:56 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Navigator schreef:
    Facebook spoilert mij altijd. Dan vind ik pagina's leuk van de series die ik volg en als je dan wacht achterloopt met kijken dan weet je al wie er doodgaan enzo. Echt niet tof.


    This.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.