• Al een tijdje denk ik er over om Popcorn Time te downloaden, maar ik ben toch ergens bang dat er dan een virus binnen komt.

    Dus ik vroeg af of iemand het heeft gedownload en er eventueel problemen mee heeft gehad.


    Physics is awesome

    In tegenstelling tot wat mensen hier zeggen, kan je er niet vanuit gaan dat Popcorn Time veilig is. Het programma zelf zou jouw computer niets doen en het is in Nederland inderdaad nog (!) niet mogelijk om mensen te vervolgen voor het illegaal downloaden van films. Waarom Popcorn Time onveilig is? Het programma werkt met torrents, bestandjes die je via internet weer naar de locatie van datgene brengen dat je wilt hebben. Die torrents worden door PT uitgepakt op je computer en terwijl dat gebeurt, kan jij al kijken. Als je een ander programma gebruikt om torrents te downloaden, zoals bijvoorbeeld van thepiratebay, kan je ze vaak niet meteen afspelen en koet je wachten tot alle bestanden klaar zijn. PT is dus eigenlijk een beetje voor de luie internetgebruiker die niet weet waar hij of zij torrents kan vinden.
    Het gevaar van torrents is echter dat je niet weet wat er allemaal in dat pakketje zit en zo kan je dus wel degelijk virussen binnenhalen, omdat de bestanden sowieso illegaal online staan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes