Aangezien in de Nederlandse wetten privacy heel streng beschermd wordt is het momenteel niet mogelijk om een boete te krijgen voor het gebruik van illegale websites/downloaden/streamen e.d. De enige reden waarom sommigen een boete hebben gekregen is omdat er een andere overtreding is begaan waarbij vervolgens de computer na is gekeken. En hier moet eerst een gerechtelijk bevel voor worden gegeven.
Bovendien heb ik echt nog niet gehoord dat dit in Nederland is voorgekomen, over een Nederlander in het buitenland wel ja, maar niet in Nederland zelf. Daarnaast zou je PC getrackt moeten worden dmv je IP adres. Het punt is alleen dat je niet altijd hetzelfde IP adres hebt (tenzij je dit zelf instelt) en deze soms ook deelt/grotendeels overeenkomt met bijv huisgenoten/je ouders aangezien je aan dezelfde router bent gekoppeld. Het is dus bijna onmogelijk om in achter de individu aan te gaan, buiten het feit dat dat in Nederland gewoon tegen de wet in gaat.
Ik heb zelf geen VPN maar ik overweeg het wel. Maar dat is eigenlijk vooral om programma's in het buitenland te kunnen kijken.
[ bericht aangepast op 2 feb 2017 - 15:06 ]
When time and life shook hands and said goodbye.