Ik wilde hier eerst geen topic over maken omdat het niet mijn geheim is, maar toch moet ik het somehow kwijt dus vandaar via deze weg.
Een week geleden vertelde een vriendin van me dat ze zwanger is geworden. Raar natuurlijk, of niet echt. Ze had geen relatie maar wel een Friends With Benefits (laat me niet beginnen over die rage, want dan ben ik nog lang niet uitgesproken)
Echter is ze zwanger geworden en híj is dus de vader.
De ‘vader’ die gaat gewoon met een ander mens lopen batsen en als hij de informatie hoort, doet het hem ook vrij weinig. Hij zou toen ook langs bij haar komen (de volgende dag) om alles te bespreken voor hij uitgezonden werd naar Mali, maar in plaats daarvan kwam hij gewoon niet opdagen bij d’r. Met andere woorden het bekende vrouwen probleem; achtergelaten worden met een kind in je buik. Yay to us. Fucking equal rights.
Nu gaat ze aankomende week een abortus doen om verschillende privé redenen, die ik liever niet uitdiep.
Echter laat het me niet los kinda. Dat gewoon een vent zoiets kan doen. Eerst iemand zwanger schoppen en zijn verantwoordelijkheid niet kunnen dragen. Soms wilde ik gewoon dat we de rollen om konden draaien en wij vrouwen, mannen zwanger konden trappen en dan ze dumpen. Just how they always do it to us.
Ik open deze topic meer om te vragen of iemand hier ervaring mee heeft en wat jullie nou vinden dat zo’n gozer het doet. Misschien overdrijf ik wel, maar ik kom zelf uit een ‘gebroken’ gezin om het een naam te geven, waardoor ik sowieso wel feller reageer.
Misschien dat iemand nog tips heeft om haar te steunen want ik wil er wel kinda voor der zijn maar ik ben nooit goed geweest in troosten namelijk en gezien dit toch wel een heftige zaak is wil ik niet tekort schieten. Ik heb ook wel ’t gevoel dat ze haar emoties kinda wegdrinkt dusja.
When I taste Tequila, Baby, I still see ya