Patholoog schreef:
Ben ik de enigste die denkt dat het vreemd zou zijn om een vriend(in) te hebben? Like, ik heb nog nooit een relatie gehad, behalve drie maanden heel lang geleden. Maar ik was niet echt verliefd op die jongen. Het was meer het idee van een relatie waar ik verliefd op was. Dus het lijkt mij echt zo vreemd als er opeens iemand is waar ik op kan vertrouwen en mee kan lachen en leuke dingen kan doen en die zomaar van mij houdt, wat ik ook doe. En dat ik opeens van iemand ga houden, dat ik mijn grenzen tegenover "vreemden" ga verlagen, zoals ik nu tegen mijn ouders ben bijvoorbeeld. Ben ik de enigste die dat gewoon een heel vreemd idee vindt?
Nope, je bent zeker niet de enige. Ik herken me hier volkomen in.
Afgezien van het lastige vertrouwen en liefhebben die met liefde gepaard gaan, is single zijn gewoon veel makkelijker:
* Je kunt zelf weten wat je doet, en wanneer je iets doet.
* Je hoeft je geld niet te besteden aan zoete cadeautjes voor je geliefde.
* Je hoeft niet steeds rekening te houden met een ander, en jezelf te verontschuldigen wanneer iets niet gaat zoals de ander wil.
* Je hoeft niet te treuren over een break up, want hey!
* Je hoeft je innerlijk niet bloot te geven aan een ander, die je na een break up niet meer kunt vertrouwen.
Er zullen vast nog wel meer voordelen (en nadelen) zijn. Maar voor mij is single zijn echt beter (en natuurlijker).