Fennec schreef:
Het geslacht is gewoon wat het tussen de benen heeft. "Gender" is hoe iemand zich identificeert. Ik ben voor het genderneutraal opvoeden, maar een kind mag toch weten dat er meisjes en jongens zijn? Vanuit mijn geneeskunde-kijk vind ik het wel belangrijk dat iemand zijn/haar geslacht weet. Sowieso is het handig om te weten wat je bent voor de puberteit, anders schrikt zo'n kind zich dood als het opeens borsten krijgt, baardhaar of de eerste ongesteldheid. Ik denk dat het meer kwaad dan goed zou doen om een kind in het ongewisse te laten.
Anders wordt het toch ook vet raar uitleggen dat je een baarmoeder of ballen hebt? En bloemetjes en bijtjes en well... Zoals al eerder is gezegd zijn geslacht en gender twee verschillende dingen, moet geslacht gewoon benoemd worden. (Wat zou er dan op je geboorteakte staan...? "Nog niet geïdentificeerd? Nog niet gekozen? Nader te onderzoeken?)
Even heel praktisch gezien: hoe moet je je kind dan noemen, als het geen jongen en nog geen meisje is? Er zijn niet zo heel veel unisex namen...
@Krolock, je hebt het gewoon goed verwoord
Continue to share your heart with other people even if it has been broken.