• Ik ben bezig met het schrijven van een komedie gebaseerd of Comedy Central's 'Man Seeking Woman.' en ik vraag me af of er animo voor is.




    Samenvatting:


    Nina Goldstein worstelt met het vinden van liefde na een break-up met haar lange termijn vriendje Thomas.

    Haar volwassen en succesvolle nicht doet pogingen om haar te helpen bij het aangaan van een serieuze relatie, en haar seks-dolle beste vriendin Alisha probeert haar uitsluitend aan seks te helpen.
    Nina's pogingen leiden haar vaak naar surrealistische en lastige omstandigheden, zoals op een date gaan met Satan hemzelf...
    Soms is Nina succesvol in het vinden van een vriendje; maar deze relaties overleven vaak niet voor lang.


    Het is redelijk volwassen humor, gemengd met een vleugje internet cultuur
    Hoofdgenres: Comedy, Fantasy, Romantiek

    Hieronder een sneak peak:
    Een tijd geleden stuitte ik op een artikel, een recept geschreven door een jonge New Yorkse- die ik lang opgeslagen had onder mijn favorieten. Het recept ging als volgt:




    How to cook a boyfriend

    Als je je vriend selecteert moet jij je niet laten leiden door de zilverachtige uitstraling, zoals bij het kopen van een makreel. Zorg wel dat je hem zelf selecteert, want smaken verschillen. Ga ook niet naar de markt voor hem, de beste worden bij uw deur afgeleverd.

    Zet een sterk, stabiel vuur op. Zet het vuur op de temperatuur dat hem het fijnst is. Als hij gaat sputteren en bruisen, vrees niet. Sommige mannen doen dit. Voeg een beetje suiker toe, maar zeker geen azijn of peper. Een beetje kruiden zal hem verbeteren, maar gebruik het met beleid.

    Gebruik geen scherp bestek om te kijken of hij nog steeds mals is. Draai hem voorzichtig om en zorg dat hij niet te doorbakken is. Doorbakken mannen zijn lastig te kauwen.

    Zorg dat het materiaal, waarin je hem aankleed, mooi gewassen en gestikt is, met de vereiste hoeveelheid knopen er op genaaid.
    Doe hem daarna in de oven en verbind hem in een sterk koord genaamd Comfort, gebruik niet die van Ongemak, die zijn vaak te stug en zullen ervoor zorgen dat hij breekt en te knapperig en korzelig wordt en dan zal het weinig succes boeken.


    - Hier moet ik even pauzeren om iets over mezelf te vertellen. Ik ben geen oude vrijster, maar op het moment dat dit gebeurt, ben ik single, bijna dertig - bijna buiten de grenzen van de hoop, ik ben van gemiddelde lengte, zwart haar als verkoold hout. Ik ben arm en werkloos en sta in een keuken waar al een lange tijd geen tweepersoons maaltijd is klaargemaakt. De enige die hier over de vloer komt is mijn beste vriendin Alisha, maar die is als de snacks op zijn ook snel weer verdwenen.

    Dan gaat plots de deur van mijn appartement open. Het is dan ook geen verrassing als Alisha mijn appartement binnenstapt en na een luid entree, direct de keuken in loert.
    'Wat kook je?' Even twijfel ik of ik antwoord moet geven, maar bedenk me dan dat ik niks raars aan het doen ben.
    'Een vriendje,' ik gluur mijn oven in en zie hem langzaam goudbruin worden. Ik zet de temperatuur ietsjes hoger. Alisha pakt mijn laptop en begint het recept te lezen, terwijl ik een koud biertje voor haar klaar zet.
    Als ik zelf ook een blikje open maak en een grote slok neemt, word ik weer herinnerd aan de smaak van twintig cent bier en neem ik me voor ook weer te gaan solliciteren.
    'Hier!' schreeuwt ze plots, 'in de reacties staat: voeg wat gist toe om de seksprestaties te verbeteren!' Ze kijkt me met een brede grijns aan en begint daarna tussen mijn keukenspullen te zoeken.
    'Hij zit al in de oven, Alisha.' zeg ik, terwijl ik haar uit mijn kastje probeer te trekken.
    'Kom op! Het kan toch geen kwaad.' Alisha zet haar handen in haar zei, waar overigens het kledingstuk dat zei een crop-top noemt niet eens reikt, en kijkt me verveeld aan. Ik druk het blikje bier in haar hand. 'Nina...'
    'Wat?'
    'Weetje nog waar ik het gister over had?'
    'De nieuwe Star Wars film?' Ik trek mijn wenkbrauwen op.
    'Nee man! ik had het over een ander moederschip. Die ene tussen je benen!' Ik maakte een brakend geluid en klapte mijn laptop dicht zodat Alisha niet op een nog stommer idee zou komen. 'Kom op! Het is nu meer the Death Star daaronder. Voeg gewoon wat gist toe.'
    'Nee. En stop er mee Star Wars te verpesten.' Ik leun met mijn handen op de eettafel en kijk Alisha afkeurend aan, maar ze grijnst alleen maar terug.
    Haar grijns verdwijnt pas als het plaats maakt voor een angstige blik. Ik keer me om naar de oven. Grijze wolken vullen de ruimte achter mij. Ik begin te hoesten, terwijl ik mijn relatie in rook op zie gaan.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    .


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Dit verhaal zou ik zeker lezen!


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Ik heb wel wat interesse in een comedie-verhaal. De sneak peak is in ieder geval behoorlijk aantrekkelijk :')


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Avenir schreef:
    Ik heb wel wat interesse in een comedie-verhaal. De sneak peak is in ieder geval behoorlijk aantrekkelijk :')


    Verhaal is geactiveerd! Staat op mijn account!


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Middernacht schreef:
    (...)

    Verhaal is geactiveerd! Staat op mijn account!


    Yay! Meteen een abonnement genomen ^^


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Hahaha. Terwijl ik mijn relatie in rook op zie gaan (':
    Prachtig dit (':


    It's never gonna happen, Guys.