Hoewel het voor iedereen anders is, heb ik een rustige omgeving nodig, instrumentale muziek om mij te concenteren
en de ene keer heb ik al een scene in mijn hoofd en een andere keer, heb ik een paar dagen nodig.
Zelf heb ik er niet echt veel moeite mee. Maar ik denk er vooral over na als ik naar bed ga.
Gewoon in het donker en dan het idee van dat verhaal de vrije loop laten gaan. Zorg wel voor pen en papier naast je bed. ;p
Wat al gezegd is, is dat het kan beginnen met een dialoog want dat geeft gelijk een mogelijkheid om je personage beter te
introduceren, een kleine omschrijving van een omgeving dat belangrijk is, misschien een actie scene waarbij je personage achtervolgt wordt.
Je weet vanzelf of het bij je verhaal komt.
Of schrijf gewoon een random scene, en van daaraf kun je terug werken van hoe je personage daar gekomen is. Of die random scene wordt
je begin en ga je van daaraf juist verder. Dat moet je geheel zelf beslissen. Maar forceer het niet! Weet je niks, leg je verhaal dan even opzij en
kijk naar een ander verhaal. Wie weet dat je met een ander verhaal wel verder kan. ;p
xxx
~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~