• Start 2017 with an empty jar. Each week you're gonna add a note with one (or several) good thing(s) that happened.

    On New Year's Eve, empty the jar and read about the amazing year you've had.



    Goede voornemens zijn vaak moeilijk, want je houdt je er na een tijdje vaak toch niet meer aan. Maar één ding kunnen we sowieso wel gaan proberen, en dat is het maken van een pot waarin je zoveel mogelijk leuke en positieve dingen gaat stoppen. Heb jij die week een lief cadeautje gekregen? schrijf het op. Heb jij iemand anders blij gemaakt die week en werd je daar helemaal gelukkig van? schrijf het op. Durfde jij die week eindelijk die ene jongen aan te spreken? schrijf het op.
    Ik ben vast niet de enige als ik zeg dat mijn leuke herinneringen
    vaak uit mijn hoofd verdwijnen omdat sommige negatieve
    gebeurtenissen deze overschaduwen. Of ik heb gewoon een
    slecht geheugen en verlies daardoor bepaalde (leuke) dingen.

    Het is eigenlijk een soort dag/weekboek maar dan met kleine,
    korte berichtjes die alleen maar positieve dingen bevatten.

    Ik ga hier dus zelf wel aan mee doen, ik ben namelijk heel erg
    benieuwd hoe dit mij gaat veranderen. Ik wil namelijk meer
    energie steken in de positieve gebeurtenissen. Dat wil niet
    zeggen dat ik daardoor de negatieve dingen ga verbloemen,
    want je leert juist van dat soort situaties, maar dat betekent
    wel dat ik hierdoor meer waarde ga hechten aan de kleinere
    dingen waar ik blij van word.
                      Dus, wie doet er mee?
                Het lijkt me trouwens leuk om
                in dit topic te delen hoe je er
                voor staat en wat je er in gooit.


                Tevens wil ik hierbij even reclame maken voor
                het doelentopic voor 2017. Hier kun je je doelen
                opgeven die je graag zou willen halen in het
                komende jaar. Wat wil jij nou echt heel graag
                bereiken in 2017? Laat ze daar achter en houd
                vooral ook het topic in de gaten zodat je je doelen
                niet uit het oog verliest. Ga er voor!

    Krolock schreef:
    Foto van jullie Jar/ding wat jullie gebruiken voor de schrijfsels? :Y)


    Bij gebrek aan een pot staan ze voorlopig nog tussen mijn notities. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dit is mijn jar :Y)


    It's never gonna happen, Guys.

    Casterwill schreef:
    Dit is mijn jar :Y)



    Die is ook echt mooi!<3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Die is ook echt mooi!<3


    Hihi wist eerst niet zo goed wat ik ermee moest. Hadden ooit kadootjes in gezeten, maar dit is wel de ultieme opdracht voor de jar :Y) past perfect


    It's never gonna happen, Guys.

    Casterwill schreef:
    (...)

    Hihi wist eerst niet zo goed wat ik ermee moest. Hadden ooit kadootjes in gezeten, maar dit is wel de ultieme opdracht voor de jar :Y) past perfect


    Jaaa, ik bewaar ook altijd potjes. Op een begeven moment komen ze gewoon van pas. Mijn jar is meer een blik, maar goed.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Casterwill schreef:
    Dit is mijn jar :Y)



    Zo leuk! c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Leuke tip: ik vond vanmorgen gratis in de App Store de app My Memory Jar. Het is heel simpel en je kan er dus herinneringen 'in doen'. Misschien handig/leuk voor de mensen die digitaal bijhouden handiger vinden, reizen en niet hun pot willen meenemen, etc. Ik weet niet of de app ook voor Android is, maar de app is gratis en misschien leuk voor de Apple-gebruikers onder ons. :]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Incantatem schreef:
    Leuke tip: ik vond vanmorgen gratis in de App Store de app My Memory Jar. Het is heel simpel en je kan er dus herinneringen 'in doen'. Misschien handig/leuk voor de mensen die digitaal bijhouden handiger vinden, reizen en niet hun pot willen meenemen, etc. Ik weet niet of de app ook voor Android is, maar de app is gratis en misschien leuk voor de Apple-gebruikers onder ons. :]


    Oh, da's interessant!

    @Danique, wat een leuke pot!


    16 - 09 - '17

    Oké, dit is super random, maar ik heb besloten om mijn kleingeld er ook in te gooien. Mijn portemonnee wordt soms echt te zwaar en dik en ik vind dit eigenlijk wel leuk want zo heb ik aan het einde van het jaar berichtjes en geld. :Y)

    Krolock schreef:
    Oké, dit is super random, maar ik heb besloten om mijn kleingeld er ook in te gooien. Mijn portemonnee wordt soms echt te zwaar en dik en ik vind dit eigenlijk wel leuk want zo heb ik aan het einde van het jaar berichtjes en geld. :Y)


    Best grappig, maar dat deed ik dus ook al (:


    16 - 09 - '17

    Perkins schreef:
    (...)

    Best grappig, maar dat deed ik dus ook al (:

    Oh serieus? Leuk! Haha

    Dat kleingeld was een goed idee, ik heb mijn portemonnee ook boven de jar omgekeerd (':

    Nog steeds doe ik iedere dag een briefje er in en het helpt me nu al. Even stilstaan en beseffen hoe bijzonder een kleine gebeurtenis kan zijn.

    Bij mij zit er nog niet eens zo heel veel in. Maar de laatste tijd zijn er wat privéomstandigheden die niet zo goed gaan en ik heb tentamens en deadlines, dus ja, dan wordt het al gauw lastig om de leuke dingen eruit te halen.
    Ik kan natuurlijk opschrijven; mijn toetje was erg lekker vandaag.
    Maarja... dat is ook weer zoiets... :')

    Oeps, ik heb al vanaf de sowieso 10 januari niet meer geschreven :3


    Caution first, always.

    Moet eerlijk zeggen dat ik best wat meer erin zou kunnen gooien. Maar op zich heb ik er wel vertrouwen in dat hij aan het eind van het jaar wel vol zit.