• Start 2017 with an empty jar. Each week you're gonna add a note with one (or several) good thing(s) that happened.

    On New Year's Eve, empty the jar and read about the amazing year you've had.



    Goede voornemens zijn vaak moeilijk, want je houdt je er na een tijdje vaak toch niet meer aan. Maar één ding kunnen we sowieso wel gaan proberen, en dat is het maken van een pot waarin je zoveel mogelijk leuke en positieve dingen gaat stoppen. Heb jij die week een lief cadeautje gekregen? schrijf het op. Heb jij iemand anders blij gemaakt die week en werd je daar helemaal gelukkig van? schrijf het op. Durfde jij die week eindelijk die ene jongen aan te spreken? schrijf het op.
    Ik ben vast niet de enige als ik zeg dat mijn leuke herinneringen
    vaak uit mijn hoofd verdwijnen omdat sommige negatieve
    gebeurtenissen deze overschaduwen. Of ik heb gewoon een
    slecht geheugen en verlies daardoor bepaalde (leuke) dingen.

    Het is eigenlijk een soort dag/weekboek maar dan met kleine,
    korte berichtjes die alleen maar positieve dingen bevatten.

    Ik ga hier dus zelf wel aan mee doen, ik ben namelijk heel erg
    benieuwd hoe dit mij gaat veranderen. Ik wil namelijk meer
    energie steken in de positieve gebeurtenissen. Dat wil niet
    zeggen dat ik daardoor de negatieve dingen ga verbloemen,
    want je leert juist van dat soort situaties, maar dat betekent
    wel dat ik hierdoor meer waarde ga hechten aan de kleinere
    dingen waar ik blij van word.
                      Dus, wie doet er mee?
                Het lijkt me trouwens leuk om
                in dit topic te delen hoe je er
                voor staat en wat je er in gooit.


                Tevens wil ik hierbij even reclame maken voor
                het doelentopic voor 2017. Hier kun je je doelen
                opgeven die je graag zou willen halen in het
                komende jaar. Wat wil jij nou echt heel graag
                bereiken in 2017? Laat ze daar achter en houd
                vooral ook het topic in de gaten zodat je je doelen
                niet uit het oog verliest. Ga er voor!

    Ik heb een oude pot gebruikt waar ik normaal altijd thee in bewaar, en briefjes van een notitieblok. :W Ik koop binnenkort nog wel gekleurde blaadjes, misschien. Don't judge me, ik ben saai en arm.


    Caution first, always.

    Graves schreef:
    Ik heb een oude pot gebruikt waar ik normaal altijd thee in bewaar, en briefjes van een notitieblok. :W Ik koop binnenkort nog wel gekleurde blaadjes, misschien. Don't judge me, ik ben saai en arm.


    It's cute though :Y)

    Oewh leuk! Ik wil het ook gaan proberen al denk ik dat ik er na een paar maanden geen motivatie/zin meer in ga hebben maar we zullen 't zien! (: Vanmiddag ff een pot fixen.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 6:41 ]


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Ik heb tot nu toe alles op m'n laptop bijgehouden, maar ik heb al een weckpot thuis gespot die ik misschien wil gebruiken aangezien ik op geschreven briefjes wil overgaan. En anders gebruik ik wel de pot van de appelmoes als 'ie op is. :]

    Graves schreef:
    Ik heb een oude pot gebruikt waar ik normaal altijd thee in bewaar, en briefjes van een notitieblok. :W Ik koop binnenkort nog wel gekleurde blaadjes, misschien. Don't judge me, ik ben saai en arm.



    Ik vind 'm juist leuk en zat vanwege jouw bericht aan een weckpot voor mezelf te denken, haha. :3

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 14:39 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik zie dit nu pas , maar ik doe mee. Mijn eerste briefje is dat Lisa Cimorelli me vandaag heeft gevolgd op twitter en zij is echt mijn held <3


    Firm believer of all that is magic


    Vond deze pen in mijn lade. Nog nooit gebruikt. Vond het wel toepasselijk om hem hierbij te gebruiken. ^^

    Lukt het jullie om elke dag een briefje te schrijven? Want bij mij is dat niet zo.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 0:12 ]


    16 - 09 - '17

    Ik heb tot nu toe elke dag geschreven, alleen ik ben nu weer even bij mijn ouders in huis en mijn jar staat nog thuis :c


    Caution first, always.

    Perkins schreef:
    Lukt het jullie om elke dag een briefje te schrijven? Want bij mij is dat niet zo.

    Nee, maar ik doe het dan ook met opzet niet elke dag

    Ik denk dat ik elke -week- een briefje maak in plaats van elke dag, ik ben veel te warrig om het elke dag te doen =(
    (wat eigenlijk betekent dat ik teveel uitstel)


    Veni, Vidi, Coffee.

    Perkins schreef:
    Lukt het jullie om elke dag een briefje te schrijven? Want bij mij is dat niet zo.


    Ik heb mezelf voorgesteld iedere week er iets in te doen en als er iets extra's is om dat er ook bij te doen.


    Firm believer of all that is magic

    Mij lukt het tot nu toe wel iedere dag.

    De dingen hoeven maar heel klein te zijn en het kost nauwelijks tijd. Des te leuker is het om alles terug te lezen!

    Perkins schreef:
    Lukt het jullie om elke dag een briefje te schrijven? Want bij mij is dat niet zo.


    Ik heb tot nu toe elke dag wat geschreven. Ik weet alleen nu al vrij zeker dat ik dit niet 365 dagen ga volhouden, dus ik schrijf op elk briefje apart de hoeveelste dag van het jaar dit is. Dit is omdat ik aan het eind van het jaar alle briefjes eruit wil halen en wil kijken hoe vaak ik wat heb geschreven, zeg maar.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mijn briefjes + potje:



    Ik heb er tot nu toe aan drie briefjes in zitten:
    — 01/01/2017 NYE
    — 03/01/2017 Meeting Megan @ Rotterdam
    — 07/01/2017 Stappen

    Ik doe er niet iedere dag een briefje in, aangezien ik een potje wil met de "bijzondere" gebeurtenissen en ik heb voldoende dagen dat ik niets anders doe dan lezen en televisie kijken. (':


    Ik was niet van plan om mee te doen, maar toen zag ik deze bij de Hema staan en ik vond deze toch wel perfect.*-*
    Denk wel niet dat ik elke dag ga doen aangezien die vrij klein is, maar we zullen zien.c=


    [ bericht aangepast op 9 jan 2017 - 16:50 ]


    You were born original, don't die as a copy.