• Start 2017 with an empty jar. Each week you're gonna add a note with one (or several) good thing(s) that happened.

    On New Year's Eve, empty the jar and read about the amazing year you've had.



    Goede voornemens zijn vaak moeilijk, want je houdt je er na een tijdje vaak toch niet meer aan. Maar één ding kunnen we sowieso wel gaan proberen, en dat is het maken van een pot waarin je zoveel mogelijk leuke en positieve dingen gaat stoppen. Heb jij die week een lief cadeautje gekregen? schrijf het op. Heb jij iemand anders blij gemaakt die week en werd je daar helemaal gelukkig van? schrijf het op. Durfde jij die week eindelijk die ene jongen aan te spreken? schrijf het op.
    Ik ben vast niet de enige als ik zeg dat mijn leuke herinneringen
    vaak uit mijn hoofd verdwijnen omdat sommige negatieve
    gebeurtenissen deze overschaduwen. Of ik heb gewoon een
    slecht geheugen en verlies daardoor bepaalde (leuke) dingen.

    Het is eigenlijk een soort dag/weekboek maar dan met kleine,
    korte berichtjes die alleen maar positieve dingen bevatten.

    Ik ga hier dus zelf wel aan mee doen, ik ben namelijk heel erg
    benieuwd hoe dit mij gaat veranderen. Ik wil namelijk meer
    energie steken in de positieve gebeurtenissen. Dat wil niet
    zeggen dat ik daardoor de negatieve dingen ga verbloemen,
    want je leert juist van dat soort situaties, maar dat betekent
    wel dat ik hierdoor meer waarde ga hechten aan de kleinere
    dingen waar ik blij van word.
                      Dus, wie doet er mee?
                Het lijkt me trouwens leuk om
                in dit topic te delen hoe je er
                voor staat en wat je er in gooit.


                Tevens wil ik hierbij even reclame maken voor
                het doelentopic voor 2017. Hier kun je je doelen
                opgeven die je graag zou willen halen in het
                komende jaar. Wat wil jij nou echt heel graag
                bereiken in 2017? Laat ze daar achter en houd
                vooral ook het topic in de gaten zodat je je doelen
                niet uit het oog verliest. Ga er voor!

    Yes. Yes. Yes. I'm in.
    Dit stond sowieso al op m'n to—do lijstje voor 2017. :Y)


    Leaving a dot for future visits.

    Wat heb ik eigenlijk belachelijk veel tekst in dit topic gepleurd, terwijl het vrij eenvoudig is. Ohwell. :')

    Sweetwine schreef:
    Yes. Yes. Yes. I'm in.
    Dit stond sowieso al op m'n to—do lijstje voor 2017. :Y)

    Nice *O*

    Haha dit doe ik al 2 jaar ;)
    Ik maak ook een feel-good-doos, waar ik lieve berichtjes van mensen in doe, foto's en dinge die me gewoon goed late voelen.


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Hier ga ik deffo aan meedoen, top idee! Extra aandacht naar de leuke gebeurtenissen ^^


    Veni, Vidi, Coffee.

    Ik wil dit eigenlijk ook wel doen, maar ik weet nu al dat ik veel dingen ga vergeten op te schrijven en uiteindelijk laat ik die pot voor wat hij is. (:

    Misschien dat ik hier af en toe wel eens post wat ik positief gedaan heb die dag.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 13:38 ]


    Take me to wonderland

    Ik ga meedoen. *O* Maar ik ga dan elke dag iets in die pot proberen steken. c:

    Dit doet me trouwens denken aan een cadeau dat ik ooit voor een vriendin heb gemaakt. Ik had 365 briefjes gemaakt met lieve dingen op en die dan in een pot gestoken en afgegeven op haar verjaardag. Ik had er echt enorm veel werk in gestoken, maar dan hoorde ik achteraf dat ze dat zo verwaarloosde. Dat vond ik echt oprecht jammer. (no_chears)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    GrindelwaId schreef:
    Haha dit doe ik al 2 jaar ;)
    Ik maak ook een feel-good-doos, waar ik lieve berichtjes van mensen in doe, foto's en dinge die me gewoon goed late voelen.

    Dat is ook wel een leuk idee. ^^

    Pralines schreef:
    Hier ga ik deffo aan meedoen, top idee! Extra aandacht naar de leuke gebeurtenissen ^^

    Yes, meer positiviteit in het leven van alle Q-ers! *O*
    Dysphoria schreef:
    Ik wil dit eigenlijk ook wel doen, maar ik weet nu al dat ik veel dingen ga vergeten op te schrijven en uiteindelijk laat ik die pot voor wat hij is. (:

    Misschien dat ik hier af en toe wel eens post wat ik positief gedaan heb die dag.

    Voor mij is het ook nog maar de vraag of ik het ga volhouden, want ik ben ontzettend lui en ben goed in uitstellen, maar misschien ligt daar juist wel de uitdaging. Ik ga in ieder geval mijn best doen.

    Dat is ook zeker geen verkeerd idee!

    Ledecky schreef:
    Ik ga meedoen. *O* Maar ik ga dan elke dag iets in die pot proberen steken. c:

    Dit doet me trouwens denken aan een cadeau dat ik ooit voor een vriendin heb gemaakt. Ik had 365 briefjes gemaakt met lieve dingen op en die dan in een pot gestoken en afgegeven op haar verjaardag. Ik had er echt enorm veel werk in gestoken, maar dan hoorde ik achteraf dat ze dat zo verwaarloosde. Dat vond ik echt oprecht jammer. (no_chears)

    Wat zonde... ik zou juist heel erg enthousiast zijn als iemand zoiets voor mij zou hebben gemaakt

    Wat een super leuk idee (:
    Ik doe mee, hoop wel dat ik het volhoudt (:

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 13:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Krolock schreef:
    (...)
    Voor mij is het ook nog maar de vraag of ik het ga volhouden, want ik ben ontzettend lui en ben goed in uitstellen, maar misschien ligt daar juist wel de uitdaging. Ik ga in ieder geval mijn best doen.

    Dat is ook zeker geen verkeerd idee!

    Ik heb dus juist hetzelfde probleem, haha. Alleen weet ik nu al gewoon dat ik het ga verwaarlozen met die pot omdat er geen soort van verplichting achter zit. :'p
    Dus ik houd je topic wel actief door af en toe hier te posten. ^^


    Take me to wonderland

    Jaaaaaa, ik doe mee (:


    Deep inside, I've never felt alive

    Leuk idee! Ik ga meedoen (:


    16 - 09 - '17