Vandaag ben ik bij mijn oma geweest. Zij heeft heel lang een bedelarmband gehad met een bedel voor ieder kind en kleinkind. Een heleboel dus. Kleine gouden hoofdjes (jongen of meisje) en dan op de achterkant de naam en datum gegraveerd. Ze heeft jammer genoeg niet lang meer te leven en geeft nu de bedels van die armband aan de kinderen/kleinkinderen, zodat iedereen zijn of haar eigen bedel heeft.
Nu wilde ik die bedel graag aan een ketting laten maken, maar... tijdens het proberen met goud blijkt dat goud mij dus echt afschúwelijk staat. Ik ben heel erg bleek (heeel erg bleek) en door zo'n goud accent (zelfs een fijn kettinkje) lijk ik meteen heel flets en zelfs ouder.
Toch zou ik heel graag iets willen doen met deze bedel en vind ik het echt zonde om in een doosje te laten zitten. Een bedel-armband is ook al geen optie. Misschien klink ik nu heel oppervlakkig, dat ik die bedel niet wil dragen omdat het me niet ''staat'', maar het blijft toch een sieraad wat iedereen ziet. Ik wil dat het mensen meteen opvalt als een mooie bedel en niet als 'oh jeetje wat heeft zij nu om, dat staat haar echt niet!'
Hebben jullie nog een idee?
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen