• Voor een vak op unief, voor situering heeft de prof een document online gezet met de inhoudsopgave en dan met een rood kader om wat we allemaal moeten kennen. Oké, dat is heel handig. Maar dan ga je de slides bekijken van tijdens de les, en dan blijkt dat er hoofdstukken aangeduid zijn in het overzicht die niet voorkomen in de slides. En niemand geeft mij nu een duidelijk antwoord of dat nu in detail gekend moet worden, of dat het grove idee eruit gehaald moet worden.
    In de lessen is de prof echt super relax van "dat is niet belangrijk voor mij, bekijk dat eens vlug door" of dan vliegt hij door de slides heen. En als hij het dan heeft over het examen is hij zovan "als je de leerstof perfect kent, dan is dat alsnog maar maximaal een 10. Je moet wel verbanden kunnen leggen." en "Ik kan je buizen met een big smile." en allemaal dat soort dingen. Dus hij is vrij laks in de les tegenover zijn leerstof, maar ondertussen doet hij wel super arrogant tegenover zijn examen. En dit frustreert mij ook, want dat levert alsnog geen antwoord op.
    Wat zouden jullie doen? Want het kost nog wel vrij veel tijd om al die dingen tot in detail te gaan noteren en blokken, terwijl het misschien niet eens moet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Daar hebben wij het ook nog over gehad, over die proffen die super chill zijn in de les en dan barbaren op het examen... Hoe ik dit zou interpreteren in jouw geval is dat hij de leerstof die niet op de slides staat inderdaad minder belangrijk acht, net zoals hij zegt. Ik zou dat in grote lijnen blokken, dat doe ik ook altijd met extra teksten, handboeken (die blijken uit ervaring nooit echt ertoe te doen, soms bekijk ik ze niet eens en haal ik nog een vrij hoog cijfer). Slides zijn altijd dé leerstof. Ik zou het interpreteren dat hij wilt dat je dàt perfect kent en beheerst. Hoofdstukken die niet op de slide staan zou ik in eerste instantie in grote lijnen blokken. Als je dan nog tijd over hebt, dan pas wat gedetailleerder gaan.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2016 - 11:34 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Daar hebben wij het ook nog over gehad, over die proffen die super chill zijn in de les en dan barbaren op het examen... Hoe ik dit zou interpreteren in jouw geval is dat hij de leerstof die niet op de slides staat inderdaad minder belangrijk acht, net zoals hij zegt. Ik zou dat in grote lijnen blokken, dat doe ik ook altijd met extra teksten, handboeken (die blijken uit ervaring nooit echt ertoe te doen, soms bekijk ik ze niet eens en haal ik nog een vrij hoog cijfer). Slides zijn altijd dé leerstof. Ik zou het interpreteren dat hij wilt dat je dàt perfect kent en beheerst. Hoofdstukken die niet op de slide staan zou ik in eerste instantie in grote lijnen blokken. Als je dan nog tijd over hebt, dan pas wat gedetailleerder gaan.


    Dank je Marie! Zoiets had ik vaag in mijn hoofd, maar het is fijn als er bevestiging komt, en deze is ook nog eens mooi verwoord.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dank je Marie! Zoiets had ik vaag in mijn hoofd, maar het is fijn als er bevestiging komt, en deze is ook nog eens mooi verwoord.


    Graag gedaan! (:
    Trouwens, ik zou me niet te bang laten maken want mijn prof van statistiek kwam met zijn grafiek af onlangs, proffen mogen niet extreem lage punten geven aan studenten, daar worden ze op berispt van de KU - Leuven, want dat mag niet. Ik denk dat hij gewoon bedoelt van: als het goed is, krijg je een 10 en als je heel goed bent nog meer, maar ik denk niet dat je een prestatie gaat moeten leveren die bij andere vakken op een 16 neerkomt hoor. Rustig blijven dus, want ze mogen de lat in werkelijkheid zo hoog niet leggen, daar zouden ze op beticht worden. Gewoon goed leren zoals je anders goed leert en het komt in orde! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Graag gedaan! (:
    Trouwens, ik zou me niet te bang laten maken want mijn prof van statistiek kwam met zijn grafiek af onlangs, proffen mogen niet extreem lage punten geven aan studenten, daar worden ze op berispt van de KU - Leuven, want dat mag niet. Ik denk dat hij gewoon bedoelt van: als het goed is, krijg je een 10 en als je heel goed bent nog meer, maar ik denk niet dat je een prestatie gaat moeten leveren die bij andere vakken op een 16 neerkomt hoor. Rustig blijven dus, want ze mogen de lat in werkelijkheid zo hoog niet leggen, daar zouden ze op beticht worden. Gewoon goed leren zoals je anders goed leert en het komt in orde! (:


    Ja, dat heb ik inderdaad nog al eens gehoord. Ze mogen maar één op de drie jaar onder een bepaald percentage gebuisde leerlingen zitten volgens mij. Dat is wel geruststellend als je hoort dat een prof vorig jaar een heel deel heeft laten buizen. Dan krijg je volgens die logica dit jaar een "makkelijker" examen. Maar ik ben bang dat het bij deze prof niet het geval is. Het zal wel goed komen, maar het is vervelend dat hij er zo over doet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ja, dat heb ik inderdaad nog al eens gehoord. Ze mogen maar één op de drie jaar onder een bepaald percentage gebuisde leerlingen zitten volgens mij. Dat is wel geruststellend als je hoort dat een prof vorig jaar een heel deel heeft laten buizen. Dan krijg je volgens die logica dit jaar een "makkelijker" examen. Maar ik ben bang dat het bij deze prof niet het geval is. Het zal wel goed komen, maar het is vervelend dat hij er zo over doet.


    Dan is het inderdaad wel lastig, als jullie echt met veel zouden zijn, kan je ook altijd naar de ombuds mailen met zijn allen. Dat hebben wij nog eens gedaan met zijn allen en dat is echt wel aangepakt geweest. Dan zal het herexamen misschien beter uitvallen, een mailtje sturen houdt niets in.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hij gaat snel over bepaalde slides (die je dus niet goed moet kennen), maar je moet wel hoofdstukken leren die niet op de slides staan? Heb ik het zo goed begrepen?

    Als het zo is, zou ik die hoofdstukken juist wél goed leren. Als er hoofdstukken zijn waar slides voor bestaan, dan zou ik me bij die hoofdstukken op de slides concentreren. Slides zijn een goede samenvatting van hoofdstukken, en mits goede notities kan je ze zelfs als basisleerstof gebruiken. (:


    The soul needs autumn.