• Foutje in de titel, het moet natuurlijk zijn: welke ta(a)l(en) vinden jullie het mooist en waarom? En welke het minst mooi?

    [ bericht aangepast op 22 dec 2016 - 9:13 ]


    What's meant to be will find it's way

    Engels (Iers) en Koreaans. Althans, dat zijn de talen als ik echt zou moeten kiezen. Net zoals de meesten hier zeggen, heeft iedere taal zo z'n charme.
    Persoonlijk heb ik niets met Nederlands, maar dat kan ook komen doordat ik het land niets vind en me hier niet thuis voel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Duits, Engels en Italiaans.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Engels, Frans, Russisch en Spaans.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Titel is aangepast


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Is "ALLE TALEN" een geldig antwoord? Niet alle talen tegelijk, want dat wordt een tikkeltje verwarrend, maar ik zou oprecht nooit kunnen kiezen, denk ik, of in ieder geval zou mijn antwoord per vijf minuten veranderen. Je kunt mijn enthousiast krijgen over letterlijk iedere taal die je kunt bedenken, gosh. Ik ben op het moment zeer geneigd Duits te zeggen, maar dat is voor een groot deel ook gewoon omdat het een complete underdog is die meer haat krijgt dan ik vind dat het verdient, en ik sta altijd het hardst te juichen voor de losers. (nerd)

    Ik heb hier trouwens een keer een klein onderzoek naar gedaan voor een vak dat ik volgde! Hier is het topic daarvan. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind het fenomeen ' taal' op zich ontzettend interessant (drie keer raden waarom ik taalkunde ben gaan studeren)
    Vind Engels ontzettend fijn om te spreken maar Duits ook en vind Russisch heel mooi klinken.
    Ik spreek daarnaast de Nederlandse gebarentaal dat vind ik ook echt geweldig


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik vind Grieks heel mooi om naar te luisteren, net als Frans, maar Engels blijft de taal die ik het fijnst vind om te spreken.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    frrans, engels en spaans


    A man unwilling to fight for what he wants, deserves what he gets.

    Nederlands.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Frans vind ik prachtig om naar te luisteren, en verder hou ik ook van Scandinavische talen (ze praten zo leuk en er zijn altijd een aantal woorden die je kan herkennen, soms lijkt het alsof ze gewoon in een Vlaams dialect spreken)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Frans zòu ik eigenlijk echt een mooie taal vinden - als ik niet zo negatief geconditioneerd was door die saaie schoolboeken vanuit het middelbaar. Zodra ik nu Frans hoor dan voelt het slecht, terwijl ik het in van die chansons eigenlijk best wel mooi vind.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    GusWaters schreef:
    Frans vind ik prachtig om naar te luisteren, en verder hou ik ook van Scandinavische talen (ze praten zo leuk en er zijn altijd een aantal woorden die je kan herkennen, soms lijkt het alsof ze gewoon in een Vlaams dialect spreken)


    West-Vlaams dan, wellicht, haha. Dat grenst eraan en het West-Vlaams heeft heel veel woorden die uit het Frans stammen (een farde, bijvoorbeeld).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Morticia schreef:
    Engels (Iers) en Koreaans. Althans, dat zijn de talen als ik echt zou moeten kiezen. Net zoals de meesten hier zeggen, heeft iedere taal zo z'n charme.
    Persoonlijk heb ik niets met Nederlands, maar dat kan ook komen doordat ik het land niets vind en me hier niet thuis voel.

    + Ik ben vast wel een paar vergeten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Spaans en Chinees vind ik zelf echt hele mooie talen, idk why
    En ik vind Duits echt lelijk klinken sorry not sorry lol

    Engels


    I was an angel living in the garden of evil