• Foutje in de titel, het moet natuurlijk zijn: welke ta(a)l(en) vinden jullie het mooist en waarom? En welke het minst mooi?

    [ bericht aangepast op 22 dec 2016 - 9:13 ]


    What's meant to be will find it's way

    Ik vind Frans echt heel mooi


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Nederlands en Engels


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vind Engels een mooie taal.


    i wanna die with you once or twice.

    Engels, Frans en Scandinavisch in het algemeen, maar ik hou sowieso van talen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Deutsch (cat)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Misschien is het omdat ik het zelf ook spreek maar ik vind Arabisch (niet zo het heel veel 'ch' Arabisch), Polynesisch en Maori enkele van de mooiste talen, haha.


    Heaven is a place that we all have

    Scandinavische talen en Russisch.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Italiaans en Japans

    JAPANS OOK DANKJE kim


    Heaven is a place that we all have

    Ik vind alle talen wel iets hebben. Nederlands vind ik een mooie taal, Engels ook (omdat je er echt heel veel kunt in uitdrukken), Frans vind ik een prachtige taal (tenzij ze in het verlan gaan spreken, dan loop ik weg zoals ik nog nooit gelopen heb), zelfs Duits heeft z'n charmes (wordt eigenlijk enkel als lelijk aanschouwen, over het algemeen, denk ik, omdat als mensen hun punt proberen maken, ze het altijd schreeuwen). Hebreeuws en Arabisch vind ik ook heel mooie talen (het klinkt zo passioneel en er zit echt heel veel cultuur in die talen. <3). Scandinavische talen vind ik ook heel mooi, want die doen met altijd een beetje dromen, haha. c: Ook heel veel liefde voor het Italiaans.

    Als ik echt een taal moet kiezen die ik niet zo mooi vind, kies ik het Spaans en dan is dat puur en alleen omdat ik die s niet mooi vind. Voor de rest is het ook een mooie taal!

    Het mooiste aan talen vind ik eigenlijk dat ze allemaal heel uniek zijn. Wat je in een bepaalde taal in één woord kunt uitdrukken, daar heb je in een andere taal zeven zinnen voor nodig. Een taal zegt ook heel wat over de cultuur. Passioneel (Italiaans, bijvoorbeeld), religie (om een voorbeeld te geven: in het Hebreeuws is het werkwoord "zijn" in de tegenwoordige tijd een vorm van "God"), et cetera. Ik vind echt alle talen mooi, omdat ze allemaal hun specifieke dingetjes hebben die eigen zijn aan die taal en dat vind ik echt fantastisch. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zweeds, Russisch, Welsh en Roemeens!


    Ex astris, sciencia

    Engels en Japans

    Nederlands, Engels en Frans ^^


    chaos makes the muse

    Fins, Zweeds, Noors en Japans.


    I live for the applause, you will die for it.

    Scandinavische talen.


    Han såg ut så som drömmar känns som.