Hooi! (:
Jup, je leest het goed. Gisteren vertelde mijn pa dat ik per 1 januari het huis uit moest zijn. Dit kwam door een spraakverwarring. Hij heeft dingen van mij verkeerd begrepen en gedacht dat ik onrespectvol was en mijn ouders aan het dissen was. Terwijl ik iets totaal anders bedoelde. Het ging verre van goed gisteren. Gelukkig bedaarde mijn pa in de avond en was hij weer voor rede vatbaar. We hebben alles uitgepraat en ik mag thuis blijven wonen. Hij boodt zn excuses aan dat hij me verkeerd begrepen had. Leerpuntje; We moeten eens wat beter naar elkaar luisteren en vragen stellen voordat we conclusies gaan trekken voor de ander. xp
Maar goed. Zoals jullie misschien wel weten (of niet) heb ik wat problemen op het conservatorium. En ik zit er nog niet eens op! Moet je na gaan. :'D
Ik zal namelijk de eerste leerling zijn met een digitale accordeon. En dat wordt niet geaccepteerd dus moet ik er een accoustische accordeon bij nemen. Heb ik eigenlijk helemaaaaaaaal geen zin in.
Dus we belden de muziekwinkel op. In de eerste instantie voor een accoustische accordeon. Maar ze kwamen zelf al met een oplossing; De Bugari Evo!
Roland en Bugari hebben de handen ineen geslagen en dit instrument is eruit gekomen. De klanken en het digitale van de Roland. Met de accoustische aanslag, balgbeweging en klankvorm van een normale accordeon. Dus eigenlijk iets wat een conservatorium niet kan weigeren, want het voldoet aan alle eisen. Hoewel als een docent het niet ziet zitten, dan kan ik op mijn kop gaan staan, maar dan wordt ook deze accordeon gewoon geweigerd. Kan om hele domme redenen gebeuren.
Toch ga ik het proberen. En als deze accordeon geweigerd wordt, stopt ook mijn ambitie om naar het conservatorium te gaan. Het is namelijk maar een hulpmiddel. En met zo'n papiertje kun je docent worden. Maar dat is wel het laatste waar ik trek in heb. Nope, als het conservatorium niet door gaat, dan ga ik privéles doen bij een docent (waarschijnlijk docent klassieke muziek waar ik sinds kort les van heb) en behaal ik op die manier het niveau wel. Ik kom er heus wel. Op de moeilijke of makkelijke manier. I will get there. Ik ga mijn droom om accordeoniste te worden gewoon waarmaken. En niemand houdt me tegen!
Anyways, het waren twee behoorlijk tegenstrijdige dagen dus voor me. Maar ik ben wel blij met het resultaat. Weer goed contact binnen het gezin plus een nieuwe accordeon. I couldn't be more happy!
Morgen komen er trouwens foto's. Van zowel de accordeon die ik had, als de geweldig mooie accordeon die ik nu heb. Why? Because I can. That's why.
Wat is er de laatste tijd in jullie leven gebeurt? <3
[ bericht aangepast op 19 dec 2016 - 13:57 ]
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •