In een wereld waar alleen vrouwen magie kunnen gebruiken, is discriminatie tegenover het mannelijke geslacht de normaalste zaak ter wereld. Ze krijgen niet de mogelijkheid om verder te studeren, mogen geen politieke functies beoefenen en zijn gedoemd tot een leven vol zware arbeid.
Bij dit stuk vraag ik me meteen af waarom mannen gediscrimineerd worden. Is dit relevant om als eerste aan te halen? Of kan je het misschien beter inkorten? Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met dat Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave ontwikkelt, terwijl dit normaal enkel voor vrouwen is weggelegd.
Op driejarige leeftijd ontwikkeld Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave, ondanks zijn mannelijke geslacht. Noahs ouders doen er alles aan om dit geheim te bewaren voor de wereld of de rest van de wereld. Wanneer Noah zijn ouders echter verliest op zeventienjarige leeftijd en zijn dorp stilaan vervalt door de onderdrukking van de heksen: dus niet alle vrouwen zijn heksen? Maar toch worden enkel mannen gediscrimineerd? Dat roept meteen vragen bij me op. Deze hoef je uiteraard niet te beantwoorden, maar het is wel iets dat dan in je verhaal moet worden uitgelegd aangezien je dit hier al aanhaalt, maakt hij een keuze die zijn leven zal veranderen Ik zou dit weglaten en meteen overgaan naar dat hij besluit om het dorp te redden . Om zijn dorp te kunnen redden, doet hij zich voor als vrouw en schrijft hij zich in voor Jade Academia, een van de meest prestigieuze scholen van het land – een school uitsluitend voor heksen Dus hij moet zijn krachten ontwikkelen? Ik zou dat eerder schrijven ipv heel deze zin, dan kan je daarna overschakelen dat hij hiervoor naar Jade Academia moet waar hij zijn mannelijke aard verbergt (maar dan iets mooier geformuleerd haha). Noah moet zijn mannelijke aard zien te verbergen in een wereld vol vrouwen. Al snel krijgt hij de keerzijde te zien van deze magische wereld; overal in het land worden jonge heksen dood teruggevonden keerzijde van de magische wereld suggereert voor mij eerder dat hij dus de negatieve aspecten van deze wereld/het beoefenen van magie ondervindt dus op grote/algemene schaal. Als bijvoorbeeld: keerzijde van kapitalisme is groter verschil arm en rijk. Dus is het sterven van deze heksen echt de keerzijde van die wereld, hoe die samenleving is georganiseerd, of eerder het werk van één gek?. En dan slaat ook in Jade Academia het noodlot toe.