• Ik ben er nu pas achter gekomen dat je in België geen pijnstillers kunt kopen in de supermarkt of de Kruidvat. In Nederland kan ik gewoon naar de supermarkt gaan en ibuprofen of paracetamol kopen. (Wel enkel die zonder voorschrift.) Maar in België moet je speciaal naar een apotheek gaan.
    Van de ene kant snap ik het wel, maar van de andere kant vond ik dit vreemd. Wisten jullie dit?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eledhel schreef:
    Maar huh, wat doen de Belgen dan als ze ontzettende hoofdpijn hebben? De huisarts opbellen? Hahaha mijn huisarts ziet me al aankomen, hij zou me niet eens serieus nemen :'D


    Dat vraag ik mij ook af


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Eledhel schreef:
    (...)
    Oh oké, op die manier. Haha, ik was even in de war, dacht dat jullie dan ook voor alles een voorschrift nodig zouden hebben.


    stel je voor xp elke keer naar de huisarts
    ik vind het gewoon zo vreemd dat het in supermarkten te koop is
    dan denk ik dat mensen sterker de neiging gaan hebben een doosje mee te nemen


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Aelin_ashryver schreef:
    (...)

    Dat vraag ik mij ook af


    Like said before; dan gaan we naar de apotheker, waar je dat ook gewoon zonder voorschrift kan halen.


    Mhm?

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    stel je voor xp elke keer naar de huisarts
    ik vind het gewoon zo vreemd dat het in supermarkten te koop is
    dan denk ik dat mensen sterker de neiging gaan hebben een doosje mee te nemen

    Jup, maar dat betekent niet dat we het ook aan de lopende band slikken. Je kan het makkelijker kopen maar dat betekent niet dat je ze makkelijker inneemt. Dus opzich is er niet heel veel verschil, denk ik.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Jup, maar dat betekent niet dat we het ook aan de lopende band slikken. Je kan het makkelijker kopen maar dat betekent niet dat je ze makkelijker inneemt. Dus opzich is er niet heel veel verschil, denk ik.


    true dat ligt uiteindelijk gewoon aan de persoon zelf ja (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    MabeI schreef:
    (...)

    Like said before; dan gaan we naar de apotheker, waar je dat ook gewoon zonder voorschrift kan halen.

    Dit. En we hebben meestal pijnstillers met hopen thuis. En dan nog waarschijnlijk eens verschillende soorten en nog gewone siroop voor m'n broertje die geen pillen kan slikken :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Als je het zonder voorschrift kan halen, wat maakt het dan uit :')
    Overigens wordt er bij de drogist (bij degene waar ik kom in elk geval) wel altijd gevraagd of je weet hoe het werkt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Stiles schreef:
    Als je het zonder voorschrift kan halen, wat maakt het dan uit :')
    Overigens wordt er bij de drogist (bij degene waar ik kom in elk geval) wel altijd gevraagd of je weet hoe het werkt.


    In onze apotheker moet je wel je id geven, maar ik weet niet of dat overal is.


    Mhm?

    In Duitsland mag dat ook niet, haha. Ik was eens een week bij m'n oom en tante (well, dat doe ik eigenlijk elk jaar...) en toen had ik zo'n last van hoofdpijn dat ik dacht ik ga ff ibuprofen halen bij de supermarkt.. Kon dus blijkbaar niet. En toen was ik 15 ofzo dus bij de apotheek kon ik niks meekrijgen :'c (betwijfel of het bij de gewone supermarkt wel had gelukt haha).


    Lijkt me wel heel chill voor de Belgische kruidvatmedewerkers enzo!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stiles schreef:
    Als je het zonder voorschrift kan halen, wat maakt het dan uit :')
    Overigens wordt er bij de drogist (bij degene waar ik kom in elk geval) wel altijd gevraagd of je weet hoe het werkt.
    Een docent (hij is een anesthesie medewerker) in mijn opleiding antwoordde een keer 'nee'op zo'n vraag. Simpel om te kijken of ze bij de Kruidvat wisten waarover ze het hadden. Antwoord: nee.

    Ben wel blij dat ik mijn pijnstillers gewoon kan halen bij de kruidvat. Iets gemakkelijker

    [ bericht aangepast op 15 dec 2016 - 21:53 ]


    Shoganai i ne~

    Voor paracetemol heb je inderdaad een voorschrift nodig, haha. Ibuprofen niet, denk ik. Ik vind het ook maar een raar idee dat je in het Kruidvat medicijnen zou gaan kopen, maar langs de andere kant kan ik er best inkomen dat het andersom ook raar lijkt voor jou.
    Nu ja, de apotheker is hier ook dichterbij dan het Kruidvat, dus mij hoor je niet klagen. Is het zoveel verder bij jou?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    MabeI schreef:
    (...)

    In onze apotheker moet je wel je id geven, maar ik weet niet of dat overal is.


    Enkel als het op voorschrift is, toch?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    Enkel als het op voorschrift is, toch?


    Mnee, maar zoals ik al zei, dat kan aan onze apotheek liggen.


    Mhm?

    Firgun schreef:
    Voor paracetemol heb je inderdaad een voorschrift nodig, haha. Ibuprofen niet, denk ik. Ik vind het ook maar een raar idee dat je in het Kruidvat medicijnen zou gaan kopen, maar langs de andere kant kan ik er best inkomen dat het andersom ook raar lijkt voor jou.
    Nu ja, de apotheker is hier ook dichterbij dan het Kruidvat, dus mij hoor je niet klagen. Is het zoveel verder bij jou?

    In een cirkel van 2 kilometer zijn er zo'n 7 apothekers te vinden en maar 1 Kruidvat indeed :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Yashiro schreef:
    (...)
    In een cirkel van 2 kilometer zijn er zo'n 7 apothekers te vinden en maar 1 Kruidvat indeed :'D


    Als je Leuven bedoelt, dan zijn er twee kruidvaten/vatten/vats


    Mhm?