• Ik ben er nu pas achter gekomen dat je in België geen pijnstillers kunt kopen in de supermarkt of de Kruidvat. In Nederland kan ik gewoon naar de supermarkt gaan en ibuprofen of paracetamol kopen. (Wel enkel die zonder voorschrift.) Maar in België moet je speciaal naar een apotheek gaan.
    Van de ene kant snap ik het wel, maar van de andere kant vond ik dit vreemd. Wisten jullie dit?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nee, dat wist ik niet! Wat gek, haha. Ik koop paracetamol eigenlijk altijd in de supermarkt.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    ik wist niet eens dat je het in de supermarkt/kruidvat kon kopen xp


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik wist dat wel, maar wat raar eigenlijk :p


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik vind het omgekeerde heel raar (x


    Mhm?

    Voor ons is het vreemd om te horen dat je een medicijn in een gewone supermarkt zou kunnen kopen :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Lijkt me best vervelend! Als je nu koppijn krijgt kun je zo even langs de winkel als je niks in huis hebt. Ik vind dat heel fijn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik koop de mijne altijd bij de Ah/Jumbo of Kruidvat. Gewoon eigen merk, 500 mg


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik vind het niet echt verantwoord dat je ze gewoon in de supermarkt kan halen. D:


    Ik wil een tuin vol egels

    In de supermarkt... oké. Waarom zou je medicijnen in de winkel kopen? Dan heb je toch niets controle? Nu kan de apotheker nog duidelijk zeggen hoe vaak je een pijnstiller mag nemen, en dergelijke. Plus, wie trekt er dan aan de alarmbel als iemand echt elke week ibuprofen (of hoe het wit product ook al weer noemt) of andere zwaardere pijnstillers komt halen? Dat lijkt me ook niet echt het beste.


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    In de supermarkt... oké. Waarom zou je medicijnen in de winkel kopen? Dan heb je toch niets controle? Nu kan de apotheker nog duidelijk zeggen hoe vaak je een pijnstiller mag nemen, en dergelijke. Plus, wie trekt er dan aan de alarmbel als iemand echt elke week ibuprofen (of hoe het wit product ook al weer noemt) of andere zwaardere pijnstillers komt halen? Dat lijkt me ook niet echt het beste.


    Ibuprofen is niet heel erg zwaar. Andere, zwaardere medicijnen zijn ook niet in de supermarkt te koop.


    ~ You know you’ve read a good book when you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend. ~

    Scamander_ schreef:
    (...)

    Ibuprofen is niet heel erg zwaar. Andere, zwaardere medicijnen zijn ook niet in de supermarkt te koop.


    ibuprofen is wel zwaar en ontstekingremmend
    vanaf 600mg moet je zelfs verplicht een voorschrift hebben

    ik vind het trouwens vrij vaag dat er pijnstillers bestaan van het huismerk
    ik zou het echt niet vertrouwen xd


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    ibuprofen is wel zwaar en ontstekingremmend
    vanaf 600mg moet je zelfs verplicht een voorschrift hebben

    ik vind het trouwens vrij vaag dat er pijnstillers bestaan van het huismerk
    ik zou het echt niet vertrouwen xd


    Op zich, ieder merk dat "ibuprofen" wilt verkopen, moet voldoen aan bepaalde dingen. Dus ze werken wel. Ik vermoed dat de duurdere dan minder bijwerkingen hebben ofzo.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Maar huh, wat doen de Belgen dan als ze ontzettende hoofdpijn hebben? De huisarts opbellen? Hahaha mijn huisarts ziet me al aankomen, hij zou me niet eens serieus nemen :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Maar huh, wat doen de Belgen dan als ze ontzettende hoofdpijn hebben? De huisarts opbellen? Hahaha mijn huisarts ziet me al aankomen, hij zou me niet eens serieus nemen :'D


    iedereen heeft toch gewoon standaard een doosje liggen thuis en anders naar de apotheek gaan? :'D je kan daar ook dingen kopen zonder voorschrift xd
    dafalgan is niet op voorschrift (tenzij je codeïne neemt) net zoals ibuprofen tot en met 400mg en nurofen is ook tot en met 400mg zonder voorschrift geloof ik

    de medicatie die op voorschrift is is echt pure pijnmedicatie en die ga je niet nemen voor hoofdpijn

    [ bericht aangepast op 15 dec 2016 - 17:28 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    iedereen heeft toch gewoon standaard een doosje liggen thuis en anders naar de apotheek gaan? :'D je kan daar ook dingen kopen zonder voorschrift xd
    dafalgan is niet op voorschrift (tenzij je codeïne neemt) net zoals ibuprofen tot en met 400mg en nurofen is ook tot en met 400mg zonder voorschrift geloof ik

    de medicatie die op voorschrift is is echt pure pijnmedicatie en die ga je niet nemen voor hoofdpijn

    Oh oké, op die manier. Haha, ik was even in de war, dacht dat jullie dan ook voor alles een voorschrift nodig zouden hebben.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...