Oneens, ik vind het lezen van boeken een belangrijke vaardigheid die je moet beheersen. Als je nooit boeken leest, belemmert dat je verder in je studies, geloof ik. Het gaat moeizamer, minder vlot... Het is een basisvaardigheid die je moet beheersen. Trouwens, is de middelbare school een plek waar je van alles iets moet opsteken. Ik studeer ook niets met wiskunde verder, maar ik vind dat een minimale kennis van wiskunde toch verreist is. Zelfs al vond ik het misschien niet leuk, het is wel iets belangrijks. Zelfde met taal. Het is niet omdat er jongeren zijn die het niet leuk vinden, dat het niet nuttig is. Ook zouden jongeren van wie de talenten in de talen liggen, het misschien nooit ontdekt hebben, als je het niet verplicht maakt. Wie gaat er nu verplicht extra huiswwerk maken als je nog bergen ander werk hebt? Je belemmert zo jongeren wiens talent daar ligt omdat ze morgen een verplichte toets van wiskunde hebben en daarom dat boek maar niet zullen lezen, terwijl als jongeren verplicht een opdracht voor Nederlands moeten maken, die verplichte toets wiskunde wel op een andere dag gezet was. Ik vind dat je taalvakken op die manier tweederangsvakken maakt en daar sta ik niet achter.
[ bericht aangepast op 27 nov 2016 - 14:23 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.