• Er zijn regels die geschreven zijn, op Quizlet vastgelegd in de huisregels. En ongeschreven regels, dingen die naarmate de tijd verstrijkt door (bijna) iedereen overgenomen worden.

    De enige die ik op het moment kan bedenken is 'een nieuw topic maken als je een topic gesloten hebt'.

    Welke ongeschreven regels zijn er hier nog meer?

    De ongeschreven regels van Quizlet:

    - Een nieuw topic maken als je een topic sluit.
    - Een topic maken voor je veranderde usernaam, met uitleg.
    - Verjaardagstopics maken voor je Q vrienden.
    - Een hug-gif op een topic waarbij een user dat nodig heeft.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2016 - 23:02 ]

    Een topic aanmaken wanneer je je username veranderd hebt en daarbij dan meteen een vraag zetten die te maken heeft met de achterliggende gedachte van je nieuwe naam zodat het lijkt alsof je niet speciaal daarvoor een topic aanmaakte. (;


    ars moriendi

    Een verjaardagstopic van je dichte vrienden op Q openen, liefst om middernacht.


    Mhm?

    Apocalyptic schreef:
    Een topic aanmaken wanneer je je username veranderd hebt en daarbij dan meteen een vraag zetten die te maken heeft met de achterliggende gedachte van je nieuwe naam zodat het lijkt alsof je niet speciaal daarvoor een topic aanmaakte. (;


    Neen, haha, dat is eigenlijk om je topic een beetje nut te geven. Als ik in zo'n topics iets vraag, is het omdat ik geïnteresseerd ben in anderen, lol, niet daarom. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Een hug-gif op een topic waarbij een user dat nodig heeft?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    - niet teveel smileys gebruiken in je posts of mensen flippen hun shit
    - als je een topic aanmaakt over iets dat puur over een eigen ervaring of een eigen ding gaat dat je wilde delen, het eindigen met een vraag die er losjes mee te maken heeft zodat het aanlokkelijker wordt voor andere mensen om erop te reageren
    - ik weet niet inhoeverre dit nu nog een ding is maar vroeger werd er boven ieder zeiktopic "WAARSCHUWING: ZEIKTOPIC" of iets in die trant gezet


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    - niet teveel smileys gebruiken in je posts of mensen flippen hun shit
    - als je een topic aanmaakt over iets dat puur over een eigen ervaring of een eigen ding gaat dat je wilde delen, het eindigen met een vraag die er losjes mee te maken heeft zodat het aanlokkelijker wordt voor andere mensen om erop te reageren
    - ik weet niet inhoeverre dit nu nog een ding is maar vroeger werd er boven ieder zeiktopic "WAARSCHUWING: ZEIKTOPIC" of iets in die trant gezet


    Ik heb vooral veel moeite met die eerste (zip) :S :X (N)(huil)

    For real op elke social media (met name whatsapp :') ) ben ik dé emoji kunstenaar en hier kàn dat gewoon niet. Zelfs een '' :) ''gebruiken is een ongeschreven regel: het moet (: zijn.
    Echt ik heb zoveel smileystruggles op Q het is niet leuk meer *huil* ik wil nieuwe/andere smileys hier


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Goede spelling, grammatica en met weinig typfouten schrijven.

    Altijd deze smiley gebruiken: :Y)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Wiarda schreef:
    - niet teveel smileys gebruiken in je posts of mensen flippen hun shit

    Ik heb anders vaak genoeg gehoord dat ik te weinig (tot niet) smileys gebruik en ze niks kunnen opmaken vanuit mijn tekst. Dus ik denk dat dat voor ieder anders is.

    [ bericht aangepast op 14 nov 2016 - 14:29 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het is niet per se een regel, maar iets wat ik wel eens zie. Dat wanneer mensen het niet eens zijn met iemand in topic-x dat het in het ljh topic gedumpt wordt zonder naam/namen erbij en zo wazig gezegd dat iedereen zich er door aangesproken kan voelen.


    26 - 02 - '16

    Mensen quoten als je het er wel mee eens bent en MT in topics zetten die je wil blijven volgen. Wie is hiermee begonnen? Dang.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Iets met 'snel verder' of 'kudo' als reactie op een hoofdstuk.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    Iets met 'snel verder' of 'kudo' als reactie op een hoofdstuk.


    Daar wil ik graag een andere regel voor in de plaats. Niet om ondankbaar te klinken, maar als je dan toch een reactie achter laat, liever iets anders dan snel verder of kudo. Want vaak heeft de schrijver/schrijfster toch een vast upload schema of probeert zo vaak mogelijk te uploaden.

    Ongeschreven regel: Geen begroeting aan het begin van een gb of bijvoorbeeld groetjes aan het eind


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Daar wil ik graag een andere regel voor in de plaats. Niet om ondankbaar te klinken, maar als je dan toch een reactie achter laat, liever iets anders dan snel verder of kudo. Want vaak heeft de schrijver/schrijfster toch een vast upload schema of probeert zo vaak mogelijk te uploaden.

    Ongeschreven regel: Geen begroeting aan het begin van een gb of bijvoorbeeld groetjes aan het eind


    I know ik vind het ook niet zo leuk dat mensen dat zetten als reactie en zelf doe ik het niet maar veel doen dan wel


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb persoonlijk ook liever wat andere commentaar dan snel verder, haha, en ter aanvulling op Kim: hetzelfde geldt voor een forumpost.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried