• Ik ben al heel lang (lees bijna 10 jaar) lid van deze site. Ook al breng ik recentelijk niet veel tijd hier door, heb ik nog wel verschillende vrienden en familie die dit wel doen. Ik heb hier altijd een fijne tijd gehad met quizen en later stories maken. Recentelijk hoor ik geen goede dingen meer over de site. Het woord pesten en geen mening worden dan vaak genoemd. Nu ben ik ook geen lieverdje, en ook nooit geweest, maar ik heb dit in levende lijven ondervonden.
    Als ik al een waarschuwing krijg voor het plaatsen van een nieuws artikel onder een post, omdat het 'pesten' is, waar moet het dan heen met deze site? Of beter gezegd, waar moet het heen met deze generatie?

    Toen ik opgroeide, waren woorden gewoon woorden. Waren ze gemeen? Dan negeerde je ze gewoon, want het waren maar woorden en woorden konden je geen pijn doen.
    Tegenwoordig doen woorden pijn? Waarom doen woorden pijn? Het is denkbeeldig!

    Waarom voelt iedereen zich meteen gepest of aangevallen?


    Don't judge a book on its cover

    Ik vraag me af of jij alleen online komt om te zeuren over Quizlet?
    En of je alleen online komt als Nikki geband is?
    (:
    En hier zitten meerdere generaties, dus ik denk niet dat 'waar gaat het heen met deze generatie' erg klopt.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2016 - 21:06 ]

    Volgens mij zit je op de verkeerde site.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik vermoed dat je heel wat aanvallende reacties gaat krijgen op deze post. (;
    Ik deel persoonlijk hierover je visie niet. Mijn ouders hebben een vriend die zelfmoord heeft gepleegd omdat hij totaal uitgeknepen is geweest door zijn vrouw die hem psychisch mishandelde en pestte. Zoveel pijn had hij, maar daar wordt allemaal ligt over gedaan, terwijl als als ze hem één blauw plekje had gegeven, ze al lang uit schande de gevangenis was ingedraaid. Ik geloof dat pijn pijn is en dat woorden ook slaan, maar de blauwe plek zit aan de binnenkant, waar niemand het ziet, in plaats van aan de buitenkant. Trouwens, psychologische wonden zijn erger dan fysieke wonden, stel een meisje wordt verkracht of mishandeld als kind, lichamelijk zal ze snel herstellen, maar psychologisch geneest ze nooit. Ze zal haar hele leven daar last van blijven ondervinden. Het klinkt alsof je in een omgeving bent opgegroeid waar je ouders of zo je geleerd hebben je eigen gevoelens te ontwaarden, alsof het er niet toe doet als iemand je mentale schade berokkent. Sorry dat ik het zo bot zeg, zo bedoel ik he tniet, maar ik denk dat ze gewoon zelfrespect te kort hebben. Natuurlijk moét je opkomen voor jezelf als iemand je pijn doet en slecht behandeld! Nee, sorry, maar dat moet je niet negeren, daarvan moet je diep vanbinnen zo boos worden dat ze meteen aan de andere planeet liggen, als ze je pesten/behandelen alsof je waardeloos bent. Zoiets moet je nooit of te nimmer toestaan, laat staan negeren. Je laat je niet slaan door een man of vriendin of wat dan ook, wel dan moet je het aan de binnenkant ook niet pikken.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2016 - 21:14 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    jij bent nikki's zus toch?
    dat vind ik nu heel toevallig


    anyway woorden doen wel echt pijn waarom denk je dat mensen zelfmoord plegen door cyberpesten? denk daar maar eens over na


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Histoire schreef:
    Ik vermoed dat je heel wat aanvallende reacties gaat krijgen op deze post. (;
    Ik deel persoonlijk hierover je visie niet. Mijn ouders hebben een vriend die zelfmoord heeft gepleegd omdat hij totaal uitgeknepen is geweest door zijn vrouw die hem psychisch mishandelde en pestte. Zoveel pijn had hij, maar daar wordt allemaal ligt over gedaan, terwijl als als ze hem één blauw plekje had gegeven, ze al lang uit schande de gevangenis was ingedraaid. Ik geloof dat pijn pijn is en dat woorden ook slaan, maar de blauwe plek zit aan de binnenkant, waar niemand het ziet, in plaats van aan de buitenkant. Trouwens, psychologische wonden zijn erger dan fysieke wonden, stel een meisje wordt verkracht of mishandeld als kind, lichamelijk zal ze snel herstellen, maar psychologisch geneest ze nooit. Ze zal haar hele leven daar last van blijven ondervinden. Het klinkt alsof je in een omgeving bent opgegroeid waar je ouders of zo je geleerd hebben je eigen gevoelens te ontwaarden, alsof het er niet toe doet als iemand je mentale schade berokkent. Sorry dat ik het zo bot zeg, maar ik denk dat ze gewoon zelfrespect te kort hebben. Natuurlijk moét je opkomen voor jezelf als iemand je pijn doet en slecht behandeld! Nee, sorry, maar dat moet je niet negeren, daarvan moet je diep vanbinnen zo boos worden dat ze meteen aan de andere planeet liggen, als ze je pesten/behandelen alsof je waardeloos bent. Zoiets moet je nooit of te nimmer toestaan, laat staan negeren.


    Ik ben het met je eens, en psychische mishandeling is een hele andere uitdrukking dan woorden doen pijn.
    Het gaat mij er hier om, dat als ik bijvoorbeeld zeg 'roze haar staat je niet' dat ik een waarschuwing krijg voor cyberpesten.


    Don't judge a book on its cover

    Ik heb echt geen flauw idee waar dit over gaat, haha, want het klinkt alsof je wat specifieke klachten hebt. :'D Daarmee kun je misschien beter naar een bemiddelaar of mod stappen.

    Met je meer algemene punt ben ik het in ieder geval niet helemaal eens. Woorden zijn nooit "gewoon woorden" geweest. Ze hebben altijd al een betekenis met zich meegedragen en wat die betekenis precies is heeft altijd al uitgemaakt en consequenties gehad. Als die betekenis niet belangrijk was en we het altijd zomaar zouden kunnen afschudden, waar zouden we dan überhaupt woorden voor nodig hebben?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    --> Topic gesloten op grond van de volgende regel:
    - Topics over iemands waarschuwing of ban zijn niet toegestaan. Als je een klacht hebt, kun je hierover een bericht sturen naar een moderator.


    Take me to wonderland