• Ik heb het gevoel dat het hier elk jaar minder wordt en dat vind ik echt jammer. :(

"One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

Ze lopen hier in grote getallen langs de deuren, maar onze honden vinden het niet zo fijn al dat gebel en gedoe aan de deur dus doen wij er al enkele jaren niet meer aan mee. Kan ook niet zeggen dat ik het erg vindt.

Feel the fire, but do not succumb to it.

Standal schreef:
    (...)

Echt? Wauw, dat is inderdaad zonde. Wij hebben alle lampionnen van mij en mijn broer van de basisschool allemaal bewaard. Het is zo leuk en sommige zijn nog steeds zo leuk, we hebben zelfs Pokemon lampionnen!

Ooh, nou ja, mijne waren altijd stuk aan het einde, omdat ik er altijd mee liep te zwieren, dus veel bleef er niet van over xd
    Maar wij zijn van dezelfde leeftijd, dus wij weten beiden hoe druk het was vroeger toen wij 7/8 waren xd

Ich liebe dich 27.12.23

Diable schreef:
    (...)

Ooh, nou ja, mijne waren altijd stuk aan het einde, omdat ik er altijd mee liep te zwieren, dus veel bleef er niet van over xd
    Maar wij zijn van dezelfde leeftijd, dus wij weten beiden hoe druk het was vroeger toen wij 7/8 waren xd

En de heftige regen en wind waar we mee moesten dealen en onze lampion bij het lampje vast moesten houden.

"One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

Standal schreef:
    (...)

En de heftige regen en wind waar we mee moesten dealen en onze lampion bij het lampje vast moesten houden.

Ja precies!
    Dat waren de 11 novembers zoals ik ze mij herinner. En met bijna 2 kilo snoep thuiskomen!

Ich liebe dich 27.12.23

Diable schreef:
    (...)
    Ja precies!
    Dat waren de 11 novembers zoals ik ze mij herinner. En met bijna 2 kilo snoep thuiskomen!

Ja! Daar konden we echt dagen mee voort wauw en toch was het al behoorlijk snel op. Hele supermarkt tas vol hahaha.

Standal schreef:
    (...)

Ja! Daar konden we echt dagen mee voort wauw en toch was het al behoorlijk snel op. Hele supermarkt tas vol hahaha.

Damn, ik mis die tijd. Ik wou echt dat de kindjes van nu dit mee konden maken zeg.

Ich liebe dich 27.12.23

Ja net! 2 kleintjes, naaaahw, zo cute! Ze zongen uit volle borst en zijn de enigen die langs zijn gekomen.

It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

Ik wil weer klein zijn en ook Sint Maarten lopen. :c Buh, le moi wants candy. :c

Hier zijn er twee jochies langsgeweest en dat was het ook wel. Maar het snoep dat we hebben lust ik niet dus niks voor mij. :c

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Diable schreef:
    (...)
    Damn, ik mis die tijd. Ik wou echt dat de kindjes van nu dit mee konden maken zeg.

Ik wil ook echt dat het überhaupt nog bestaat als ik kinderen heb en die laat ik dan echt rondlopen en plezier hebben, zoals ik had.

Daar heb ik nog nooit van gehoord, van dat fenomeen, het is niet de traditie hier in de streek. (:

Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

Bij ons zijn het er ook maar een paar geweest, in totaal is de bel maar vijf keer gegaan. Echt jammer ;c Maar te schattige meisjes die uit volle borst een nieuw awesome lied zongen dat ik nog niet kende is wel immens cute

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Nou, niemand dus. Hè. Jammer. Allll dat snoep nu zelf opeten. Vervelend, zeg. :')

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Wij doen niet meer mee aan snoep uitdelen aan zingende kinderen omdat ze gewoon de Sint Maarten gedachte niet meer snappen ofzo. Kinderen die met elkaar vechten om het "lekkerste" snoepje,niets van delen willen weten, snoep halen zonder te zingen door gewoon achteraan te sluiten, ruiten bijna inslaan als je niet binnen een seconde open doet...

Vroeger deed ik wel mee, heb zelfs tot m'n veertiende nog gelopen (zat bij een kinderkoor, Sint Maarten lopen was verplicht,niet dat ik het erg vond trouwens. Ik hield een beetje snoep zelf en verdeelde de rest van het snoep onder de allerkleinsten waar ik op 'oppaste' bij het samen lopen.) maar ik heb wel alles aanvaard, al was het een mandarijn (daar hadden de meeste kinderen een afschuw voor,ik snap dat niet haha :') ik vond het best wel lekker ) of iets waar ik allergisch voor was. Alles wat ik niet kon hebben verdeelde ik dan. Net als Sint Maarten.

Hier komen ze trouwens niet eerder dan 19.15 aan de deur ivm de voorafgaande kerkdienst. Maar wij hebben de lamp uit,we delen niets meer uit (we hebben niet eens snoep in huis)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Hier in het dorp doen ze er niet aan. Zelfs niet toen ik klein was, ik kende het totaal niet. Het was ook serieus op stage (ik loop stage in een andere stad in een kleuterklas) dat de kleuters mij uit moesten leggen wat Sint-Maarten was. Ik wist het niet. Heel grappig (':

It's never gonna happen, Guys.

Wij hadden er vijftien dit jaar, er wonen bijna geen jonge kinderen meer in mijn wijk. Een vriend van me had er 90 lol. Het is hier ook wel echt traditie. Ieder jaar maken de kinderen op de basisschool hun eigen lampionnen.

i put the fun in funeral